Ga naar inhoud


Ervaring met Vu+ Solo 2


jbbrans

Aanbevolen berichten


Gisteren heb ik een paar keer de SOLO2 i.v.m. wat testen steeds opnieuw geflasht en wil dus dan ook nog toevoegen dat het opnieuw flashen in een wonderbaarlijk snelle tijd is uitgevoerd.

Eerst dacht ik dat er iets fout was gegaan want zo snel kon die niet geflasht zijn maar dat was toch het geval.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

voorlopig even de laatste blackhole image bij mijn solo2. Zoek nog naar een middel om een logitech k400 keyboard werkend te krijgen. Misschien is dat een reden voor een overstap naar een ander image. iemand een idee hoe ik dit keyboard werkend krijg voor de solo2?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 instellen tuners (met 1 coax sluit aan op ingang B met 2 coax geen verschil)

als vanouds dus ervaringskwestie indien je weet hoe / eenvoudig

 

 

Bij doorlussen coax aansluiten op Tuner B en niet op Tuner A

 

N.a.v. de bovenstaande opmerking van Tonski nog even een aanvulling.

 

Als je maar één coaxkabel gebruikt en naar een zender wilt kijken en een andere zender in hetzelfde kwadrant (zelfde transponder / polariteit) wilt opnemen of naar jouw tablet / laptop of GSM streamen dan kun je dit met doorlussen bewerkstelligen.

Hierbij is het wel belangrijk dat je de coaxkabel op TUNER B aansluit en niet op tuner A.

Voor een aantal zenders uit hetzelfde kwadrant zal het met de coaxkabel op tuner A dan ook nog functioneren maar niet voor alle zenders.

 

Een voorbeeld als je de coaxkabel op tuner A hebt aangesloten:

 

Als je naar NED1 (SD) kijkt dan kun je alleen nog maar naar de SD kanalen NED2, NED3, NET5 en BVN tegelijkertijd opnemen / streamen, dus opdezelfde transponder.

Als je naar RTL4 (SD) kijkt dan kun je alleen nog maar naar de SD kanalen RTL5, RTL7, RTL8 en Veronica tegelijkertijd opnemen / streamen.

 

Als de coaxkabel op tuner B is aangesloten dan kun je als je naar NED1 of RTL4 kijkt alle genoemde overige zenders wel tegelijkertijd opnemen / streamen.

 

De reden hiervoor is mijn niet duidelijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap verder met de USB poorten. Smargo cardreader onderhand ook werkend gekregen. Blijf nog even vechten met het Logitech K400 keyboard. Met lsubs zie ik dat deze er staat maar werken is een ander verhaal. Heb alle andere images ook geprobeerd maar geen soelaas. Weer terug naar de blackhole versie onderhand. Iemand nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap verder met de USB poorten. Smargo cardreader onderhand ook werkend gekregen. Blijf nog even vechten met het Logitech K400 keyboard. Met lsubs zie ik dat deze er staat maar werken is een ander verhaal. Heb alle andere images ook geprobeerd maar geen soelaas. Weer terug naar de blackhole versie onderhand. Iemand nog suggesties?

 

Geprobeerd met keysonic draadloos toetsenbordje (USB dongle), image VTi 5.0.1. In Opera web browser in ieder geval geen probleem tegengekomen.

aangepast door carlo666
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een spotgoedkope logitech k260 die werkt in VTI 5.0.1

overigens als je de bijbehorende usb dongle plaatst, dan wel eerst even de receiver helemaal uit zetten per menu (menu) en laten opstarten na een minuutje...

dan zie je tevens in telnet dmesg dat die usb stick en dus de logitech is geaccepteerd.

ciao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderhand de Logitech K400 aan de praat gekregen. Moet zeggen dat het alleen bij de VT image werkt. Openaaf, VIX en Blackhole kreeg ik het niet voor elkaar. VTI wel dus, dit wordt voorlopig de draaiende image. Smargo was een stuk makkelijker om aan de praat te krijgen. Nu opzoek naar een passende kabel usb stick en alles is weer rustig. Bedankt voor het meedenken.

G.

 

Nog een aanpassing: op vu-support forum staat nog uitgebreid van alles over de K400. Had zelf onderhand ook al uitgevonden dat er twee modules eerst geladen moeten worden en de volgorde die hier beschreven wordt is ook essentieel. Threadid= 39294

aangepast door gdoll
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: 10.01.2013

 

- update drivers (solo2) (2013-10-01)

* Enhance overall tuner performance.

* Fix tuning failure in specific TP

* Fix radio BG

* Fix high bitrate problem in CI

* Fix HDMI handshake problem.

* Improve graphics2D

* Add interface for 3D Surround audio(feature in 7346, Plugin will follow)

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...