Ga naar inhoud


Ervaring met Vu+ Solo 2


jbbrans

Aanbevolen berichten

Verschil in weergave AGC t.o.v. Ultimo / UNO

 

Wat me wel opvalt en voor wat het waard is, is het feit dat de weergave van de AGC in de Ultimo beduidend hoger is dan in de SOLO2.

Dit uiteraard bij dezelfde kanaal RTL4 HD gemeten.

De SNR waarde blijft natuurlijk ongewijzigd want het gaat hier immers om dezelfde schotelconfiguratie

 

Ultimo SNR = 93% AGC = 78%

UNO SNR = 93% AGC = 78%

SOLO2 SNR = 93% AGC = 41%

 

Voor zo ver ik begrijp is de AGC de percentage correctie die de ontvanger toepast als het signaal zwakker wordt.

 

Maar zoals jullie zien is de schotelconfiguratie dezelfde en zou de AGC dezelfde hoge percentage moeten hebben dus vraag ik me af of dit iets over een eventuele betere kwaliteit van de tuners in de SOLO2 zegt of dat de lagere AGC waarde nu eigenlijk niets voorstelt?

 

Klopt ook hier de zelfde ervaring, wil dus zeggen zo gauw het beter weer is ff de ladder erbij en bij trimmen:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook een solo2 twee aangeschaft en alles werkt snel, stabiel en perfect. Na eerst jaren een realbox avantgarde en daarna een dreambox dm800 gebruikt te hebben is dit een verademing. De ervaring opgedaan met de andere receivers helpt natuurlijk wel. Installatie is gemakkelijk en snel.

 

Heb nog een probleem over. Ik krijg mijn cd kaart met geen mogelijkheid aan de praat in de smartcard readers. Had gelukkig nog een powercam liggen, die in de ci, cd kaart erin en het werkt direct. Zie waarschijnlijk iets over het hoofd om de smartcardreaders te kunnen gebruiken. Iemand een tip?

 

Ik gebruik de blackhole image op het ogenblik, laatste versie.

aangepast door gdoll
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekende vraag: heb je wel een softcam geïnstalleerd (zoals CCCAM, OSCAM ed)?

 

CCCam geinstalleerd 2.3.0. Maar zie nog niet wat ik verder moet instellen. De cccam.cfg van de dreambox overgeheveld naar de vu+solo2. En dat werkt. Maar zie niet wat ik nog moet aanpassen om de ingebouwde smartcard readers te laten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit leek eerst niet te werken totdat ik erachter kwam dat de cd kaart met de chip naar onder geplaatst moet worden. Alles werkt nu perfect. In de tussentijd ook mijn opstelling met een duo lnb opgelost. Ik heb een schotel met een motor. Twee kabels op de lnb waarvan een de motor aanstuurt. De kabel die de motor aanstuurt gaat bij mij in de B ontvanger, de ander in de A. B staat ingesteld op usals en A op ABCD Diseq. Alles werkt nu perfect.

Ervaring tot nu toe: geweldig snelle ontvanger met een zee aan mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook met een solo2 kunnen spelen, het is een leuk ontvangertje, VTI op gezet, maar soms duurt het toch even voordat ontvanger reageert op de toetsen, we wachten af op betere software in de toekomst

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in de zenderlijst zit en pak een andere zender, en als ik dan op OK druk moet je soms 2 seconde wachten.

Heb er alleen mgcamd als client staan en verder helemaal niks geinstalleerd. En VTI 5.0.1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

uh, dat trage zappen had ik hier niet

echter toen ik die solo2 bij broer geplaatst heb met zijn csd kaart , vroeg ik me ook af waarom dat langzamer ging

 

verschil is er na de epg veolledig te hebben ingeladen/ ingelezen per plugin, niet meer

rap op de zap

 

ja vreemd maar het zappen gaat gewoon razend snel met de kaart en na even te zijn "opgeladen" (met epgdata)

ciao

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren ook mijn vu+solo2 ontvangen en vti 5.0.0 erop gezet zou liever openpli 3.0 willen hebben maar dat is nog even afwachten tot de heren de info hebben van vu.

verder iederdaad lekker snel en hbbtv werkt snel hoop dat er veel zenders zijn die hier aan mee gaan doen.

en nu maar wachten wat voor moois de toekomst gaat brengen aan toepassingen.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...