Ga naar inhoud


vu start niet door na installeren andere skin


olypo

Aanbevolen berichten

Ik heb een andere skin van maggy geïnstalleerd en nu start de vu duo met vti niet meer door.

Hij start laat even de nieuwe skin zien en daarna komt het groene beeld dat er een probleem is en opnieuw gestart moet worden. En dit blijft hij herhalen elke keer weer. Hoe krijg ik dit weer goed nu.

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


eerst ga je per ftp in de box

dan ga je naar de map /etc/enigma2/ daar staat het bestand settings

die bewerk je en knipt de regel eruit waar de skin in vermeld staat

na nog een keer heropstarten komt dan de default skin en is de herstart lus doorbroken

 

als je geen verbinding meer krijgt is enkel nieuw flashen mogelijk

ik heb dat een paar keer gehad met die van maggy (ontbreken renderes of converters)

ciao

 

Bron:Tonskidutch

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je snelle reactie, ik heb geprobeerd wat er stond en de map gevonden.

Echter ik trof de skin van maggy dark red hd niet aan. Wel een andere, die heb ik verwijderd en opnieuw opgestart.

Hij doet nog steeds hetzelfde, en ondanks dat die map met de skin verwijdert is laat hij de skin van maggy nog steeds heel even zien.

Dan zal er niks anders opzitten denk ik dan opnieuw te flashen. In ieder geval bedankt voor de moeite.

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je moet dat bestandje settings openen wat in /etc/enigma2 staat. Daarin staat ergens config.skin.primary_skin=<naam skin>. Verwijder die regel en start je box opnieuw en dan heb je als het goed is weer gewoon de default skin.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die regel verwijdert, maar toch start hij niet normaal op, en nog steeds zie ik die maggy skin staan heel even voordat hij crasht.

 

config.skin.primary_skin=Kerni-HD1/skin.xml, dit is de zin die ik verwijdert heb.

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet ik wellicht ook op een andere plaats zoeken om dat de Vu opstart vanaf een stick die er in zit.

Omdat hij met de maggy skin probeert op te starten.

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vu start op van stick, alle software staat daar op, niks op de box verder.

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat ik het ook begrijp dan als je het wat minder cryptisch omschrijft voor mij.

Want ik snap verder niet wat je bedoelt.

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je jou receiver eenmaal per USB stick geflashed start die op via het interne flash

na het flashen verwijder je immers direct die usb stick

 

je kunt weliswaar na inrichten en instellen van het image een USB sticks aankoppelen als extra geheugen of media, maar je start via intern geheugen

 

heb je nu zo'n raar multiboot erop geïnstalleerd (enkel een vermoeden) dan kunnen allerlei vreemde fouten ontstaan

maar het blijkt al uit je onwetendheid betreffende die techniek dat het wellicht niet het geval is

ofschoon je wel die USB na het flashen niet moet laten steken  /  anders flashed de receiver telkenmale als je de receiver opstart

 

jou zinsnede:

mijn vu start op van stick, alle software staat daar op, niks op de box verder.

is degene die cryptisch is.

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om geen uren lang over een en het zelfde probleem te schrijven en te zoeken naar een oplossing, zou ik je adviseren het Image gewoon nogmaals op je receiver te flashen volgens de aanwijzingen in Jürgens bericht HowTO.

Opnieuw instellen per setup wizard en nooit meer een dergelijke skin testen.

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig precies hetzelfde probleem gehad met deze Maggy Dark Red Skin op mijn Solo 2.

Bij mij was flashen de enige snelle oplossing.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok is goed, flashen is de oplossing en zal ik ook gaan doen.

Ik begrijp wat je bedoelt met na het flashen de usb stick verwijderen en dat heb ik ook gedaan.

Ik zei het misschien verkeerd, maar ik gebruik idd een andere usb stick om extra geheugen te genereren.

Bedankt voor je hulp.

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vaak is het voor de nieuwe gebruiker een beetje onduidelijk waarom iets fout kan gaan

dat er wel eens wat fout gaat is dus niet zo'n probleem <> we kunnen opnieuw flashen en eventueel een backup maken

 

dat is een leerproces en kan enkel met het herhalen van het flashen en met wat oefening inzake de procedures worden aangepast en worden verbeterd.

 

wees niet bang, het bespaart je vaak veel tijd (image nieuw opzetten is met wat oefening 20 minuten werk)

vragen mag/moet en is leerzaam maar duurt zeker langer.

 

experimenteren kan tijd kosten

ciao

  • Like 1

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...