Ga naar inhoud


Zwarte Piet racisme


Sjattuh

Aanbevolen berichten


Straks gaat ze haar woorden terugtrekken of ze was verkeerd geciteerd (overgenomen uit de krant).
-----------------------------------------------
 
do 24 okt 2013, 05:30
Zeurpiet Shephard onbereikbaar

door Herman Stam

 

NEW YORK

De delegatie van leden uit de Eerste en Tweede Kamer die bij de Verenigde Naties in New York op bezoek is, krijgt de omstreden VN-onderzoekster Verene Shepherd voorlopig niet te spreken.


_Verene+Shepherd_.jpg

 

De Jamaicaanse professor heeft voor enorme ophef gezorgd door aan te sturen op afschaffing van ons Sinterklaasfeest.

Vandaag in De Telegraaf: de details over de delegatie en de onbereikbare Shephard, die eerder maar al te graag haar zegje deed over de ophef rond Zwarte Piet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleurenpiet

 

Wat mij betreft had smurfenpiet ook wel gemogen maar dan moeten we vast voor wat rechten betalen en ons bin zunig.

 

Vond de opmerking in dwdd toch wel steek houden: zwarte piet is zwart ja omdat ie de kado's door de schoorsteen komt brengen.

Dat weten we toch allemaal!

Juist ja maar waarom heeft ie dan dikke rode lippen en een sterk overdreven surinaams accent?

 

Ook de opmerking van de amerikaanse negerin over een typische sinterklaas met 2 zwartepieten op de foto dat ze het maar niets vond omdat ze niet voor sinterklaas wil werken vond ik toch stof tot nadenken.

 

Wat mij betreft maken we d'r een kleurenpiet van, vind het internationaal gezien misplaatst om zo aan zwarte piet vast te houden, tijden veranderen en ook al heeft rascisme d'r voor nederlanders wellicht nix mee te maken, jaarlijks hetzelfde gelazer... laten we d'r mee stoppen en de komende 5 jaar zeuren dat het nix is met die kleurenpiet en dat het vroeger beter was en dat we uit de euro en zo moeten gaan en en en

 

Enige bezwaar dat je kunt hebben met kleurenpiet is dat zwart geen kleur is....

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleurenpiet

 

Wat mij betreft maken we d'r een kleurenpiet van,

Vervalt met een kleurenpiet dan opeens het verwijt dat ie afstamt van een slaaf? 

 

En tussen de oren van de Nederlanders is sowieso niks veranderd, want die zagen Piet niet eens als afstammeling van een slaaf.

 

Ik denk dat achter deze discussie vanuit mevrouw Shepherd en haar medestanders een heel andere agenda zit: een van prestige en (in hun ogen mogelijke) afrekening. Alleen: ik vind de afrekening deels riekend naar ordinair geld.   

Een fout doe je in de eerste plaats af met oprechte, nederige excuses en een uitgestoken hand. Niet met een kassabon. Anders zijn degenen die nu geld willen zien geen haar beter dan onze voorouders die ook alleen maar geld wilden verdienen aan de slavernij.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men gaat eraan voorbij dat nog niet zo erg lang geleden de bewoners van Europa lijfeigenen waren die de adel maar hadden te gehoorzamen, geen rechten en wel plichten, met andere woorden slaven.

En werken wij heden ten dage ook niet van januari tot september voor het voldoen van onze belastingen en gaan we daarna pas voor ons zelf aan de slag?

Feit is, dat in Nederland niemand het kinderfeest verbindt met dat wat de tegenstanders ervan proberen te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt die discussie nu elk jaar terug?

Herinner je aan enkele jaren geleden op sat4all over de "goed Heiligman" en de zwarte Piet die eigenlijk uit Mira komen.

 

Ik wil geen zeurpiet zijn maar er zijn nog al wat wederkerende topics die eerder scheiden dan consensus opleveren;

wintertijd/zomertijd - Nieuwjaar vuurwerk - Rookverslaving - Benzineprijs - de EU - de opwarming van de Aarde

Folklore en mythen kun je niet per petitie verbieden... elke poging daartoe is gedoemd te mislukken.

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren in de oorlog genoeg Nederlandse jongens die gedwongen naar Duitsland moesten om gratis te werken in het kader van de "Arbeitseinsatz".

Velen hebben er nooit een cent voor gekregen.

Jappenkampen idem dito.

 

Excuses liggen op een heel ander vlak dan plat geld.Uiteindelijk is de erkenning van schuld betreffend aangedaan onrecht veel belangrijker dan een stapeltje bankbiljetten.

Geld is haast een banaliteit. Een nieuwe start begint met een gezamenlijke wil het verleden te laten voor wat het is, niet met een factuur van honderden jaren oud.

 

Ik vind het goed dat er excuses komen voor misdaden, onderdrukking en oorlogshandelingen, maar je kunt niet zoveel generaties later de nazaten van de overheersers direct aansprakelijk stellen.Degenen die 150-300 jaar later om schadevergoeding vragen, hebben boter op hun hoofd als zij met een ordinaire kassabon komen. 

 

We zien in allerlei landen, dat slachtoffers zelf even gemakkelijk  veranderen in onderdrukkers als ze de kans krijgen: zie Libië, Syrië, Egypte, Irak, Afghanistan,etc...

Ook landen die hard klagen over onderdrukking, doen zelf regelmatig een duit in het zakje. Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.

Mevrouw Verene Shepherd zou dat als geen ander moeten weten en bescheidenheid zou haar passen. Daar zou ze bovendien meer mee kunnen bereiken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...