Ga naar inhoud


Zware buien zorgen voor totale uitval


Gerrit Vermeulen

Aanbevolen berichten

Op dit moment trekken er flinke buien over Midden Nederland. Zonet heb ik 5 minuten 0% signaal op mijn dreambox.

 

Ik maak gebruik van een Triax 78 met een Duo LNB voor 19.2 en 23,5. Normaal heb ik op bijvoorbeeld Ned 1 14 DB. Ik heb alles optimaal uitgericht en krijg er geen 1/10 db bij.

 

Zijn er meer mensen die vanavond een totale uitval hebben? Ik ben benieuwd of uitval bij zulke zware buien te voorkomen zijn?

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Met een grotere schotel zal je meer slecht weer reserve hebben, echter is er tegen hele zware buien geen kruid gewassen.

Niet alleen jouw ontvangst, de downlink laat het dan afweten maar ook de uplink kent situaties waar het opgestraalde signaal de satelliet niet meer bereikt.

 

Wanneer er in Hilversum of Luxemburg een wolkbreuk is en bij jou is er geen wolk te bekennen kan je toch geen signaal hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net nog hier alles weggevallen was eff een noodweer hier met onweer

op alle 3 de schotels de t90 en op de draaibare 110 en de 88 cm triax  alles weggevallen

duurde toch effe 10 minuten voor het beeld er weer was

dus hoe groot je schotel ook is met noodweer ken je het vergeten

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteravond ook een vijftal minuten geen enkel signaal op 19,2 en 23,5 gr. oost.

Maakte me al zorgen want het weer leek me helemaal niet zo erg. Heb het ook nog nooit eerder gehad dat het signaal echt 0 was.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment trekken er flinke buien over Midden Nederland. Zonet heb ik 5 minuten 0% signaal op mijn dreambox.

 

Ik maak gebruik van een Triax 78 met een Duo LNB voor 19.2 en 23,5. Normaal heb ik op bijvoorbeeld Ned 1 14 DB. Ik heb alles optimaal uitgericht en krijg er geen 1/10 db bij.

 

Zijn er meer mensen die vanavond een totale uitval hebben? Ik ben benieuwd of uitval bij zulke zware buien te voorkomen zijn?

'k Heb ook een Triax 78 met ondermeer Duo LNB. Rond 20.15h hevige buien in Westmalle en gedurende een kleine 10 minuten geen ontvangst meer op 23.5E (andere satellieten niet geprobeerd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens kijken hoe blij je bent als de bliksem je hele installatie verwoest. Dus uittrekken die handel. Nog niet lang geleden meegemaakt alles uitgetrokken maar 10 huizen verderop alles kapot. Je kunt natuurlijk zeggen ik ben er voor verzekerd en het wordt weer gemaakt maar de installatie wordt nooit meer zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens kijken hoe blij je bent als de bliksem je hele installatie verwoest. Dus uittrekken die handel. Nog niet lang geleden meegemaakt alles uitgetrokken maar 10 huizen verderop alles kapot. Je kunt natuurlijk zeggen ik ben er voor verzekerd en het wordt weer gemaakt maar de installatie wordt nooit meer zo goed.

heb je het tegen mij Maja?

 

zoja, laten we hopen dat het nooit gebeurt.....

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...