Ga naar inhoud


Kan de MediaSet kanalen van Tivusat niet meer ontvangen.


dorus43

Aanbevolen berichten

Als de ontvangst van die transponder in verloop van tijd is afgenomen is het goed mogelijk dat je tuner(s) het zelfde euvel hebben als de tuners van mijn Ultimo.

Ik heb 1 van de tuners even overgezet in mijn Ultimo 4K en kijk eens naar de verschillen in kwaliteit tussen beide tuners. Tuner Q is de tuner van de Ultimo.

Dit is alleen in dit frequentie gebied. Het normale verschil is 1 db.

 

screenshot_20200805150705.jpg.555799432492f7e3dd34e69aa70e211a.jpg

 

 

 

screenshot_20200805150926.jpg.04e76c63eba5551f3050b87240c3941a.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je een configuratie hebt die iets complexer is (meerdere LNB's) en het werkt jaren feilloos is het altijd 'lastig' om correct te differentiëren. Bij mij werd ook de HotBird zwakker op een aantal transponders. Op het moment dat ik het probleem wilde oplossen deed de HotBird niets meer. Alles 0.0% signaal. Bleek de plastic kap gescheurd. Water in de LNB gelopen...kapot! Nieuwe gekocht en geplaatst. Weer signaal op de HotBird maar sommige kanalen nog steeds 0.0%. Schotel gecontroleerd, DiseqC switch 4.1 output was losgebroken van de print. Puur door het gewicht van de kabels (wiebel, wiebel). Weer vastgesoldeerd. Prima signaal op HotBird, maar op sommige transponders nog steeds 0.0%. Gekkenhuis!!! Nog een nieuwe LNB (weer Inverto Quad). Toen alles weer als vanouds. Dus de eerste nieuwe LNB uit doos ook gewoon stuk.....

Zo zie je maar....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mag duidelijk zijn dat als de rail 5 graden verkeerd staat, dit grote gevolgen heeft voor de buitenste lnb's. De twee binnenste lnb's hebben daar minder last van. Dat de rail 5 graden verkeert staat is duidelijk want met de bout in de bovenste groef kan de rail gewoon niet schuiner dan 7 graden. Je kan dus van het begin af aan voor de buitenste twee satellieten nooit optimale ontvangst hebben gehad.
Ik ga voor je ook de afstanden van de lnb's uitrekenen.

Zou je ook aan kunnen geven welke lnb's je precies gebruikt i.v.m. de kopdiameter. Je mag me ook de kopdiameter even doorgeven als je die met een schuifmaat hebt opgemeten.

 

aangepast door Sprietje
schrijffout
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Het mag duidelijk zijn dat als de rail 5 graden verkeerd staat, dit grote gevolgen heeft voor de buitenste lnb's. ...... Je kan dus van het begin af aan voor de buitenste twee satellieten nooit optimale ontvangst hebben gehad....

 

Neen, dat heb je dus nooit met een triax. Dat komt voornamelijk omdat de LNBs in een rechte lijn staan en niet in een arc (deel van een boog).

Kijk maar eens naar de technisat/telestar schotel, waar de LNBs in de optimale posities zijn 'voorgeprogrammeerd' . De Astra 2 maar vooral de Hotbird zijn duidelijk hoger geplaatst.

 

2026906658_2013-10-1912_41_19.jpg.d541165d833ff6c3f03f6439981d8d80.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Sprietje zei:

Dit is nu een onzinverhaal.
De rail van Triax is ook gebogen.

 

Dat is geen onzin verhaal, tenzij je blind bent. Ik denk niet dat je het begrijpt.

De satellieten staan niet in een rechte lijn en de triax is alleen gebogen in de richting van de schotel.

 

7 minuten geleden, Sprietje zei:

Het probleem bij de Technisat / Telestar is juist dat de schuinte van de rail een vaste instelling is. Je moet al met vullingen gaan werken om in Nederland de rail op de juiste schuinte te krijgen.

 

Dat dacht ik dus ook 7 jaar geleden. Maar hoewel de constructie zeer stevig is, kan de rail iets worden vervormd tov de schotel, totdat die ene graad is weggewerkt.

 

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

laat het nou echt zijn dat de rail van een Triax  WERKELIJK gebogen is. Zelfs de rail van mijn nieuwe Gibertini is dat.Daarvoor moet je niet blind zijn en volgens mij zulks een opmerking een deel van respect en opvoeding missen.

 

Ps : foto's genoeg te vinden op internet waar je de plooi van een echte triax rail ziet.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optisch bedrog. De foto is onhandig genomen. De rail staat wel een beetje schuin. Maar veel minder als de mijne. 
 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan Old : je bent momenteel een regelrechte looser want de rail van een triax is wel degelijk GEBOGEN.Gelieve uw gedrag aan te passen want heb gewoon een melding gedaan naar een moderator.Beschaaft reageren is anders.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Old Satterhand

 

Om in Rotterdam de vier satellieten te ontvangen, moet de rail 12,2 graden schuin staan. De rail van de Technisat / Telestar heeft een vaste schuine instelling van maar 7 graden. Hij staat daar dus maar liefst 5,2 graden verkeerd.
Ga je dat met de hand verbuigen door de gehele lnb-arm te torderen? Laat me niet lachen. Dat kan alleen maar door te sjoemelen met een flinke vulling.

 

Jij bedoeld met de gebogen rail dat de lnb's ook in hoogte in een gebogen lijn staan. Dat klopt maar dat wordt pas van belang als de lnb's ver uit elkaar staan. Dat speelt bij een kleine schotel nog niet waar de lnb's smal moeten zijn en dan nog niet dicht genoeg tegen elkaar gezet kunnen worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, bellejt zei:

aan Old : je bent momenteel een regelrechte looser want de rail van een triax is wel degelijk GEBOGEN.Gelieve uw gedrag aan te passen want heb gewoon een melding gedaan naar een moderator.Beschaaft reageren is anders.

 

Ja Bellejt. Ik zal het nooit meer doen. Maar dan moet jij me ook geen looser meer noemen. Dat ben ik ook niet, als je de vorige post van Sprietje goed leest.

Maar maak je niet druk. Zo gaan Sprietje en ik nou eenmaal met elkaar om. En Sprietje kan wel wat hebben hoor. Moet je de drs. eens tegen hem te keer horen gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Sprietje zei:

...

Om in Rotterdam de vier satellieten te ontvangen, moet de rail 12,2 graden schuin staan. De rail van de Technisat / Telestar heeft een vaste schuine instelling van maar 7 graden. Hij staat daar dus maar liefst 5,2 graden verkeerd.
Ga je dat met de hand verbuigen door de gehele lnb-arm te torderen? Laat me niet lachen. Dat kan alleen maar door te sjoemelen met een flinke vulling.

 

Sprietje, ik denk dat je de verkeerde informatie hebt. Ik heb de schotel 7 jaar geleden geïnstalleerd met de alps zoals op de foto en was tevreden met het resultaat.

2 jaar geleden kon ik met de VU+ Ultimo het Supertennis kanaal op de Hotbird niet goed ontvangen. Toen heb ik de LNB voor de Hotbird vervangen door een Black Ultra.

Om die perfect te krijgen moest ik de rail een tikkeltje verbuigen, ik denk echt niet meer dan een graad. Later kwam ik er achter dat het probleem zat in de tuner, zie de post hierboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je schotel staat maar ik kan je verzekeren dat als je de rail op de juiste schuinte zet d.m.v. een vulling, het signaal van de twee buitenste satellieten een stuk beter wordt.

Technisat heeft deze schotel gemaakt voor het midden van Duitsland, dus halverwege de oost- en de westgrens. Dat punt ligt zo ongeveer bij Wolfsburg. Mooi dat ze alles vast gemaakt hebben, dan kan een onnozele geen fouten maken maar je haalt er zeker niet het optimale mee uit.

 

Maar had je problemen met Supertennis. Man die ontvang ik nog wel op mijn Multytenne van slechts 45cm. Duidelijk een teken dat bij jou de rail niet op de juiste schuinte staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Old Satterhand zei:

Ik denk niet dat je het begrijpt.

De satellieten staan niet in een rechte lijn en de triax is alleen gebogen in de richting van de schotel.

 

En er is nog meer aan de hand.

De rail, in één vlak gebogen, in het andere vlak recht, staat inderdaad met de 'boog' in de richting van de schotel.

Door die richting van de schotel, staan de punten van de rail dus weer omhoog, ten opzichte van de horizon.

En die gebogenheid (de punten hoger dan het middenstuk) komt weer enigszins overeen met de gespiegelde clarke belt.

Dus volgens mij kan het goed zijn, dat die boogtruc een dubbele positieve uitwerking heeft....

 

[Vergelijk een halve hoepel, die op de grond ligt. Van een afstandje ziet die er recht uit.

Laat nu het middenstuk liggen en til de beide uiteinden op. Van een afstandje zie je ....  een gebogen lijn.]

 

Verder laat ik het gekissebis aan jullie.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...