Ga naar inhoud


Kan de MediaSet kanalen van Tivusat niet meer ontvangen.


dorus43

Aanbevolen berichten

 

 

Een 10 tal jaren geleden, installeerde ik een 78 cm Triax schotel met 4 quad lnb’s.

Ik volgde toen de bijdrage die Connexxion nogmaals mijn dan Connexxion.

Jaren ontving ik zonder problemen al de zenders die mij interesseerde op Astra 1,2 en 3 en op Hotbird. Voor een paar jaar begonnen de moeilijkheden voor de MediaSet zenders. Eerst erg veel storingen en dat werd steeds erger. Nu is het zelf onmogelijk een program te volgen. Het eigenaardige is dat alle RAI (1 t.e.m. 5) zenders mooi doorkomen. Daar de MediaSet kanalen in een ander kwadrant liggen dacht ik dat mischien dat het 22kHz of 13/18 volt signaal van de lnb stuk was. Doch het vervangen van de lnb gaf geen verbetering. Vervolgens heb ik de Disque switch vervangen, dit ook gaf geen verbetering. De Tivu smartcard steekt in de card reader van een Vu+ zero. Via Oscam kan ik ook de Tivu zenders op mijn oude Vu+ uno bekijken en opnemen. Ook op de Uno zijn de Rai zenders zonder problemen te ontvangen doch geen MediaSet zenders. Daaruit besluit ik dat het ook niet aan de coax-bekabeling kan liggen. Maar aan wat dan wel ? Graag suggesties alvast bedankt.

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt Sprietje voor je snelle reactie.

Heb je wel een geldige smartcard om de Mediaset en de TivùSat zenders te ontvangen? 

         Ja, MediaSet en Rai zenders gebruiken de zelfde Tivu kaart.

Hierbij de gevraagde foto's wat de transponders betreft heb ik meer tijd nodig daar we niet veel naar andere Hotbird zenders kijken .

Dit zoek ik vandaag nog even uit.

Schotel2.jpg

schotel1.jpg

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Sprietje zei:

Beste dorus43

 

Zou je eens aan kunnen geven welke transponders je wel kunt ontvangen en welke niet of heel slecht van de Hotbird 13.
Maak ook eens even een foto van de lnb's.

 

Hier zijnde resultaten van  enkele transponder:

Goede ontvangst

******************
Al Jazeera    12111000 27500000  v 3/4
Rai Premium   11804000 27500000  v 2/3
Rai2          10992000 27500000 V 2/3
Bloomberg TV  11137000 27500000  v 3/4

redelijke ontvangst

********************
              113176720 27500000 V 3/4
QVC Live          12111000  27500000 V 3/4
Tunesie       1214900 27500000 V 3/4

geen ontvangst

****************
Arte HD 11681000 27500000 H auto 3/4
Canale 5 en andere MediaSet zenders          119190000 V Auto 5/6

groetjes

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch duidelijk dat je de moeilijk te ontvangen transponders niet ontvangt en de makkelijke wel.
Mooi dat je een foto mee stuurt. Wat me meteen op valt is de zware belasting van de lnb-arm met 4 quad-lnb's en 16 coaxkabels.
Ik heb het vermoeden dat de arm is doorgezakt.

Een rail met 4 lnb's op een Triax gaat nog wel maar met 4 lnb's met 4 aansluitingen is echt te veel. Dan moet de arm toch echt ondersteund worden.
De vraag is natuurlijk wel, hoeveel is de arm doorgezakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier komen de laatste op 11919V 29.900 5/6 prima binnen. Zelfde wok, zelfde configuratie en ook 16 kabels zonder schoring van de wok! Ding hangt al sinds 2013.. Wel heb ik de kabels aan de paal vastgezet met velcro en tie-wraps. Feitelijk drukt de kabelboom de hoogte in om de arm inderdaad te ontlasten..

IMG_1220.JPG

IMG_1221.JPG

IMG_1222.JPG

IMG_1223.JPG

aangepast door Mimisiku
Foto's

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te voorkomen dat de arm doorzakt, kun je ook dun staaldraad van 1,5mm of gegalvaniseerd ijzerdraad van 1,5mm nemen.

Boor een gaatje van 2mm in de lnb-arm ongeveer 10cm vanaf het einde van de arm. Als ik me niet vergis zit er boven in de rand van de schotel al een klein gaatje, zo niet dan boor je daar ook even een klein gaatje. Onder de lnb-arm en onder de rand van de schotel schuif je het binnenwerk van een kroonsteentje over de draad om de draad strak te zetten als de rail met lnb's is verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sprietje (en ook Minisiku voor jouw reactie) ik ben ervan overtuigd  dat je me op het juiste pad hebt geholpen.

Ik ga vanmiddag de vereiste benodigdheden bij elkaar zoeken en zal het morgen zoals jij het beschreven hebt aanbrengen.

Nogmaals mijn dank en zal je zeker van het resultaat op de hoogte houden.

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet eerst checken, of de LNBs inderdaad lager hangen dan het brandpunt?

 

Ik zou me namelijk afvragen, waarom dat eventuele doorhangen alleen gevolgen heeft op maar één satelliet/LNB.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is dit ook zo ware het niet dat de 19.2° en 23.5° hier 'snoeihard' binnenkomen en het 2~5 dB verlies nog steeds boven de minimale waarde uitkomt. Alleen (veel) minder regenreserve...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de indruk dat de rail niet schuin genoeg staat.

Als je even aan geeft in welke regio de schotel staat, ga ik het even voor je uitrekenen. De coördinaten tot op 2 decimalen achter de komma is voldoende. Dat mag je eventueel ook via een persoonlijke mail sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik heb ook de indruk dat de rail niet schuin genoeg staat.

Als je even aan geeft in welke regio de schotel staat, ga ik het even voor je uitrekenen. De coördinaten tot op 2 decimalen achter de komma is voldoende. Dat mag je eventueel ook via een persoonlijke mail sturen.

ik woon in Herentals provincie Antwerpen.

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schuinstand is dan om en nabij de -12,5 graad.


Om doorhangen te checken, zijn de volgende maten nodig:

hoogte en breedte van de schotel,

en de 'topsting' en 'bottomstring': maat van bovenkant schotel tot LNBvoorkant, 1 cm achter het voorkapje, en hetzelfde vanaf de onderkant van de schotel.

 

Al die maten natuurlijk van het werkzame gedeelte van de schotel: dus zonder de rand.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, de rail staat lang niet schuin genoeg. Met het gat in het midden in de bovenste groef, kan de rail niet schuiner dan 7 graden staan en hij moet in Herentals 12 graden schuin staan waarbij de Hotbird het laagste moet staan, zie de bijgevoegde hoek.
Je zult dus alle lnb-klemmen van de rail af moeten halen, de rail omkeren en opnieuw moeten plaatsen.

Triax rail gat onder 4 sats.jpg

Hoek van 12 graden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...