Ga naar inhoud


Advies schotelset voor Frankrijk (Auvergne)


Rivellino

Aanbevolen berichten

Welke schotelset is goed voor mijn huis in de Auvergne (grofweg tussen Lyon en Clermont-Ferrand).

Ik heb een VU+Solo2, die met 2 coaxkabels is aangesloten op mijn huidige merkloze schotel, met 1 LNB, gericht op Astra 19.2E.

Ik wil graag de volgende 4 satellieten ontvangen: Hotbird 13, Astra 19,2, 23,5 en 28,2.

 

Welk formaat schotel welke LNB´s zijn het meest geschikt. Ik ga ervan uit dat mijn huidige schotel en LNB vervangen moeten worden.

Vanaf het platte dak van mijn garage is de schotel (tegen de gevel van mijn huis) goed bereikbaar.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

denk dat je 28,2 Oost de meest kritische wordt

dat is echter niet enkel 1 satellietje dat zijn er 6

 

Astra 1N / Astra 2A / Astra 2D / Astra 2F / Eutelsat 28A / Eutelsat 28B (28.2°E) - kun je zien op kingofsat website

Tevens kun je daar kijken naar de beams : footprint en schotelgrootte.

 

zo ook de 23,5 Oost even checken

 

als ik een deftige 1,1 ~ 1,2 meter voorstel met bijbehorende multifeed mount kom je snel bij een triax 110 of kathrein cas120

en dus ook relevante prijsverschillen (mede de verschillen in prijs voor een feed mount uitbreiding)

 

ciao

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Uit mijn leeswerk op dit forum begrijp ik dat Sprietje geldt als autoriteit op het gebied van schotels. Ik heb zijn advies opgezet naar een voorlopig boodschappenlijstje.

De volgende spullen zouden volgens mij tot een goede ontvangst moeten leiden:

 

1 x TRIAX TDS 88                (40 euro)
1 x Triax Multifeed rail          (10 euro)
4 x LNB Inverto BLACK Ultra Twin (á 28 euro)
8 x 1.5 meter HIGH END WIT Coax Kabel (50 euro)
2 x DiSEqC switches 4/1. (bijv. Spaun SAR 411 F 4/1 Switch á 25 euro)

 

Bijelkaar komt dit op een bedrag van rond de 250 euro.

 

Zijn er nog alternatieven of ontbrekende spullen op dit lijstje?

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

let wel op dat je de echte multifeed pakt van triax

je hebt verkopers de stoppen je niet de goede in je handen

voor de rest heb je een supergoede samenstelling zo

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Uit mijn leeswerk op dit forum begrijp ik dat Sprietje geldt als autoriteit op het gebied van schotels. Ik heb zijn advies opgezet naar een voorlopig boodschappenlijstje.

De volgende spullen zouden volgens mij tot een goede ontvangst moeten leiden:

 

1 x TRIAX TDS 88                (40 euro)

1 x Triax Multifeed rail          (10 euro)

4 x LNB Inverto BLACK Ultra Twin (á 28 euro)

8 x 1.5 meter HIGH END WIT Coax Kabel (50 euro)

2 x DiSEqC switches 4/1. (bijv. Spaun SAR 411 F 4/1 Switch á 25 euro)

 

Bijelkaar komt dit op een bedrag van rond de 250 euro.

 

Zijn er nog alternatieven of ontbrekende spullen op dit lijstje?

 

Een detail, maar toch: vergeet de 16 x F-connectoren niet !

Op verschillende web shops vind je tegenwoordig  de Black Ultra Twin voor 20€ of minder.

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn geen 16 f connectoren die je moet hebben ervoor maar je hebt er 20 nodig...lol

je zal ook met je 2 kabels naar binnen moeten van de switch uit

TS schrijft in zijn eerste bericht dat hij reeds 2 coax kabels heeft van zijn ontvanger naar de oude schotel ...

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

Vooreerst: ik wil helemaal niet bedweterig doen: ik heb heel veel respect voor uw deskundigheid op schotelgebied.

 

Ik wil alleen TS informeren dat hij diezelfde Belden kabel aan de lopende meter kan kopen voor minder dan 1€ per meter en 20 F-connectoren voor 5 € ondermeer bij een Nederlandse webshop "Grootsat". Wanneer TS er niet tegenop ziet zelf zijn kabels te maken is hij meer dan de helft goedkoper af (de door u getoonde  "gekrimpte" versie is misschien professioneler maar wanneer je zelf vakkundig een F-connector monteert is die kwalitatief evenwaardig).

Diezelfde webshop adverteert ook voor de volgens mij originele multiblock Triax aan 9.95€.

Maar diezelfde webshop heeft dan weer de Black Ultra Twin aan 27.95€

 

Het heeft natuurlijk geen zin om elk element van het schotelgebeuren ergens anders te bestellen: de verzendingskosten zullen ook niet min zijn.

Het komt er op aan vooraf goed te weten welk materieel je wilt en de meest interessante leverancier te zoeken voor het totaalpakket.

 

Groetjes,

Roman

aangepast door ROMAN
Link naar reactie
Delen op andere sites

Roman, geloof me. Elke multirail die voor minder dan €12,- wordt aangeboden is geen Triax-rail maar een SAB-rail ondanks dat ze op hun site schrijven dat het een Triax-rail is. Een SAB-rail koop je bij een bekende Nederlandse satellietshop voor €6,99.


En beste blackeyes, wat is nu goedkoper 4 Ultra Twins voor €19,99 zonder verzendkosten is €79,96 bij een hele grote Duitse onderdelen handel die ook in Nederland actief is of 4 Ultra Twins voor €18,95 plus €7,75 verzendkosten is €83,55 :D  :D  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...