Ga naar inhoud


PDC-aansturing van recorders stopt per februari 2014


theparasol

Aanbevolen berichten

 


Per 3 februari 2014 stopt de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) met het Programme Delivery Control (PDC) systeem. Dit systeem zorgt ervoor dat video- en DVD-recorders met een PDC-functie op het juiste moment de opname van een programma kan starten en beëindigen. In Nederland wordt het systeem alleen door de NPO gebruikt voor uitzendingen op Nederland 1, 2 en 3.

 

Door de komst van harddiskrecorders en goede alternatieven voor het terugkijken van programma’s zoals Uitzending Gemist, maken steeds minder mensen gebruik van de PDC-functie.
De NPO kiest er daarom voor in nieuwe technologieën te investeren die nu en in de toekomst waardevol zijn voor een groot publiek, zoals video on demand-diensten.

 

Bron: Tweak (http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=208)

Link naar reactie
Delen op andere sites


het heeft ook nooit gewerkt op een ouderwetse videorecorder met een gewone videoband er in

 

 

doelbewust kapot sabotteerd door de NOS en NPO, want dan kijk je geen reclame meer met een succesvol gebruik van PDC, de opvolger van VPS.

 

 

Het is altijd "handwerk" gebleven, een medewerker moest de pdc handmatig aan-en uitzetten.

Vroeger stonden de teletekstpagina's 316 en 318 van de KRO vol met ergenissen van vele kijkers

Nooit is er iets gedaan, nee de NOS vond het liever nodig om de pagina's van de KRO uit de lucht te halen.

Er kon zo ook geen aandacht meer worden besteed aan het falend gebruik van de PDC vanuit de studio's van Nederland 1, 2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte vroeger altijd ShowView, volgens mij had dat ook met PDC te maken. Het gekke was altijd dat de recorder door die nummertjes ineens wist wanneer de opname moest starten en stoppen.

Het was betrouwbaarder dan PDC; dat had ik 1x gebruikt en toen was de opname niet gestart. Daarna gauw weer terug gegaan naar ShowView. Maar dat is inmiddels ook alweer 15jr geleden denk ik.

 

Leve de EPG en de PVR :)

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deel de mening.. Jarenlang werd PDC geboycot, want Wee Oh Wee dat je die reclame zou overslaan. Nu komen ze erachter dat niemand het gebruikt en mag hun eigen gefaalde kindje roemloos ten onder.. Echt wakker liggen doen ze niet.. Ze hebben al een opvolger: de CI+ voor de digitale uitzending.. Hebben ze weer wat om te pesten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Door de komst van harddiskrecorders en goede alternatieven voor het terugkijken van programma’s zoals Uitzending Gemist, maken steeds minder mensen gebruik van de PDC-functie.

De NPO kiest er daarom voor in nieuwe technologieën te investeren die nu en in de toekomst waardevol zijn voor een groot publiek, zoals video on demand-diensten.

Ik begrijp niet de de NPO zegt dat harddiskrecorders, Uitzending Gemist en video on demand diensten een alternatief zijn voor PDC.

 

PDC is bedoeld om je niet meer druk te maken of een programma op tijd begint en eindigt.

Of er dan wat extra reclame opgenomen werd was niet de bedoeling van het systeem maar geen ramp.

Nu moet ik noodgedwongen 5 minuten voor aanvang en 15 minuten na aanvang extra opnemen in de hoop dat de uitzendtijden niet nóg verder overschreden worden. Of nog erger: Dat een programma helemaal op een ander tijdstip wordt uitgezonden.

 

Jammer is dat er in dit digitale tijdperk er nooit een digitale variant van dit systeem is bedacht, uiteraard is de oorzaak alle commerciële belangen van de reclames...

 

EPG's en CI+ gaan in dit opzicht ook geen alternatief bieden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...