Ga naar inhoud


Netflix komt (niet?) naar België


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

Netflix, het Amerikaans bedrijf dat momenteel in Noord- en Zuid-Amerika en delen van Europa (UK en Scandinavische landen) een abonnementen voor streaming video-on-demand via internet aanbiedt, heeft plannen om tijdens 2014 haar diensen ook in België, Duitsland en Frankrijk te gaan aanbieden.
 
 
Le Figaro schreef hierover "Netflix is een grote onderneming met meer dan 40 miljoen abonnees en biedt via een abonnement films en tv-series aan die via internet kunnen bekeken worden. Het is nooit een geheim geweest dat Neflix voornemens heeft om de dienst op te starten in Frankrijk. David Hyman (General Counsel bij Netflix) heeft geen officieel schema onthuld. Volgens Le Figaro is hij actief betrokken met de voorbereiding voor de lancering van Netflix in Frankrijk in de herst van 2014. Eerst zou België aan bod komen (mei 2014), Duitsland zou tijdens de zomer van 2014 volgen."
 
 
Stevige concurrentie voor Rex & Rio van Telenet of Stievie van de Vlaamse mediamaatschappijen (VRT, Medialaan 1 en SBS).
 

 

Link verwijderd. Reden: één grote reclame pagina. Niet meer plaatsen a.u.b!

aangepast door Michel
reclame

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze geruchten gaan al een aantal maanden, vraag me alleen af of een eigen Netflix Belgie veel meer abonnementen oplevert.

Denk dat de mensen die Netflix willen hebben dit nu al via Nederland of de USA hebben.
Het officieel openstellen van Netflix Nederland voor de Belgen  lijkt mij goedkoper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Inderdaad want via zo'n proxy of DNS dienst doet toch geen mens. Ik in ieder geval niet, terwijl ik als Nederbelg wel geïnteresseerd ben in netflix.

 

Belgie is wel een 'slecht' land voor Netflix. Internetverbindingen zijn in grote delen van het land een stuk trager en bij diverse grote providers is er nog een download limiet of een dwaze 'fair use policy'.

Ik heb zelf Telenet en die zitten zelfs opzettelijk bepaald internetverkeer aanzienlijk te vertragen in de piekuren en doen dat door middel van pakket-spionage. Ik ga weer overstappen op Scarlet.

 

Als ik netflix zou moeten adviseren, zou ik België inderdaad laten vallen, of hooguit Belgen toelaten op Nederlandse accounts.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad want via zo'n proxy of DNS dienst doet toch geen mens. Ik in ieder geval niet, terwijl ik als Nederbelg wel geïnteresseerd ben in netflix.

 

Belgie is wel een 'slecht' land voor Netflix. Internetverbindingen zijn in grote delen van het land een stuk trager en bij diverse grote providers is er nog een download limiet of een dwaze 'fair use policy'.

Ik heb zelf Telenet en die zitten zelfs opzettelijk bepaald internetverkeer aanzienlijk te vertragen in de piekuren en doen dat door middel van pakket-spionage. Ik ga weer overstappen op Scarlet.

 

Als ik netflix zou moeten adviseren, zou ik België inderdaad laten vallen, of hooguit Belgen toelaten op Nederlandse accounts.

Ik heb dommel,en ook en soort van FUP,maar tot op heden nog geen waarschuwing gekregen.ik woon ver van de centrale en heb maar 10Mb/sec.Ik heb nog nooit problemen gehad dat die 10 te traag was.En ja,van TN,krijg je een waarschuwing als je overdag teveel download.Zodanig dat het kan zijn dat TN'ers die veel netfix zouden gebruiken TN express zo'n waarschuwing zou kunnen sturen om hun eigen tv product te beschermen.We zullen zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je bij telenet Netflix zou gebruiken zit je zo aan de FUP en 'cappen' ze je internetverkeer gewoon naar ondragelijk langzame snelheden.

Dan dus geen netflix, geen youtube meer en zelfs browsen gaat dan tergend traag,

 

Ik heb het één keer meegemaakt en wil dat nooit weer ;) Ik let dus nu noodgedwongen heel erg goed op.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer,of heeft het de warmte gevoelt van iemand die niet tegen concurrentie kan?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Netflix komt voorlopig niét naar België!

 

Twee keer raden wie dit wil tegenhouden !

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Twee keer raden wie dit wil tegenhouden !

 

En toch kon je in een belgische kwaliteitskrant lezen hoe je perfect Netfix kan ontvangen, ook in Belgie. Gewoon  registreren met een amerikaans postnummer en... ik ga het hier niet verder uitleggen om problemen te vermijden...de kenners zullen hun weg wel vinden.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...