Ga naar inhoud


De verschillen tussen diverse systemen op VU+


Andrija

Aanbevolen berichten

VTI Blackhol OPenpli. Wie kan eens op een rijtje zetten wat de voor en nadelen zijn. (En misschien ben ik er een vergeten).

Wie heeft meer mogelijkheden,bugs updateds enz.

Ook b.v. de combi van plugins met de diverse systemen.

En dan heb ik het nog niet over images.

 

Heeft iemand een zin dit hier te plaatsen.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze vraag is al vaker gesteld en net zo vaak is het volgende antwoord daarop verstrekt.

De drie genoemden en voeg daar ook nog OpenATV en OpenVix toe ontlopen in functionaliteit nauwelijks van elkaar.

Ook ondersteunen de meeste de gangbare Plugins.

Het is een kwestie van smaak welke het beste bij jouw past.

Dus een samenvatting van datgene wat jij vraagt is een Copy - Paste van de vorige.

 

Misschien dat iemand ander een andere mening is toegedaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een kwestie van uitproberen en persoonlijke voorkeur. Laten wij. Aub weer niet beginnen wat de beste image is. Test zelf vti, open pli, black hole en de overige images en bepaal zelf wat voor jouw de beste is.

aangepast door alfred de witt

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu dik een jaar SAT. Ik ben begonnen met OpenPLI 3.0. Ik heb OpenVIX een hele tijd gehad (mooier, maar meer vastlopers), VTI (mooier, maar onlogischer en meer vastlopers), en heel kort Blackhole gehad(kon ik niet aan wennen). Nu sinds een paar weken weer terug naar OpenPLI 4. Minste gezeik mee gehad qua vastlopen. Het gaat uiteindelijk om TV kijken.

 

Probeer ze gewoon uit.

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ie je maar hoe persoonlijk een voorkeur is. Grunt komt na omzwervingen weer bij PLI uit.

 

Ik heb de afgelopen jaren een DM7000 en DM800 gehad. Altijd met PLI gewerkt. Nu overgestapt naar een VU Solo2 en omdat ik de laatste tijd veel over VTI hoor, die er maar eens opgezet. Na een uurtje spelen ben ik er wel uit dat VTI er hier voorlopig op blijft!

 

En dat dus ondanks jarenlange gewenning aan PLI.

VTI is m.i. juist weer veel logischer en intuïtiever dan PLI...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig vorige week aan het testen geweest. Er stond maandenlang VTI op, maar deze heeft geeft audiotaalselectie voorkeuren. Daarna PLI geprobeerd maar deze heeft een andere HDMI-CEC versie die niet werkt met mijn TV. Nu BlackHole erop. Moet je wel cams via externe plugin installeren, maar als je dit eenmaal gevonden hebt werkt het prima.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk idd dat het kwestie van testen is. Het is nu niet dat het uren duurt om de OS te installeren. Ik heb BH, PLI, VTI en OpenVix  getest en OpenVix lijkt me het makkelijkste in omgang voor dummies... of partners die een telenet-belgacom UI gewoon zijn. De OSCAM - CCCAM kan niet uit feed worden geinstalleerd dus dat is manueel maar werkt even goed. Na maandje gebruik nog geen vastlopers zoals hier wat boven gemeld wordt.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

vastlopers worden meestal niet bepaald door het image dat u gebruikt maar door foutieve instellingen of plugins

ja ook skins zijn er debet aan...

 

test er gewoon een paar (maar geef elke nieuw image / ander image een week de kans om het te leren bedienen)

ciao ;)

 

logisch dat je na al dat testen een smaak en voorkeur ontwikkelt

dus nadien blijf je bij dat ene image

begin is moeilijk, het gebruik is naderhand makkelijk

aangepast door Tonskidutch

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er de laatste Openvix opstaan.Benaderd het dichtst mijn kabeldecoder image.Makkelijke en reeds geinstalleerde tv gids en EPG en de knoppen op de remote zijn logisch van bij het begin.Weinig problemen tot nu toe.Heb er wel enkel Cccam opgezet en 2 soorten picons : eentje voor de tv gids/EPG (gold) en eentje voor het LCD4 scherm.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je trouwens ergens 'veilig' VTI downloaden zonder dat je je ergens eerst moet registreren?

Bij OpenPli kan dit namelijk. Zou VTI eens een kans willen geven betreft HDMI-CEC in combinatie met mijn Panasonic TV en picons.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je trouwens ergens 'veilig' VTI downloaden zonder dat je je ergens eerst moet registreren?

Bij OpenPli kan dit namelijk. Zou VTI eens een kans willen geven betreft HDMI-CEC in combinatie met mijn Panasonic TV en picons.

Het image wordt enkel via het vuplus-support forum verstrekt (in de database van het forum) indien je aangemeld bent.

En dat vind ik een goede gewoonte.

Of iemand anders zou zo aardig moeten zijn je een file-upload adres te geven... (wellicht meldt zich nog iemand daarvoor)

 

cheers

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...