Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


Ik tank in Duitsland E10 en heb ook erg vaak verrast gekeken naar het verbruik daarna als dat lager lag. Zal die tientallen keren toeval geweest zijn.

Je zou officieel 1,5% meer verbruiken (kan bij 15 tot 20% besparing prima uit) maar las erover:

De hoogte van dat percentage is overigens ook afhankelijk van de conditie van de motor en de rijstijl en -omstandigheden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment bij een grote supermarkt keten in departement 24 betaal je voor de diesel € 1,069

Frankrijk gaat ook hard in de richting van 1 euro/liter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog een paar dagen, dan worden de accijnsverhogingen in Nederland van kracht, en gaat er ongeveer 1 Cent extra per liter naar de overheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 


Nog een paar dagen, dan worden de accijnsverhogingen in Nederland van kracht, en gaat er ongeveer 1 Cent extra per liter naar de overheid.

 

 

Nog een extra reden om naar België / Duitsland te rijden.

Ik heb medelijden met diegene die verder van de grens woont.

 

Waar zou het prijs kantelpunt liggen voor de meeste mensen?

Hoeveel moet de brandstof prijs zijn om de Nederlander niet meer de grens over te laten gaan?

Voor mij hoeft die niet zo laag te zijn als in België / Duitsland, ik gun de pomphouders hier ook wat.

En iedere liter die hier verkocht wordt levert de schatkist geld op terwijl ik nu de buitenlandse overheid spek.

Lijkt me toch niet zo moeilijk te bepalen voor Den Haag.....................

aangepast door Satdorus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een paar dagen, dan worden de accijnsverhogingen in Nederland van kracht, en gaat er ongeveer 1 Cent extra per liter naar de overheid.

Ja, over een paar dagen ga ik wekelijks naar Duitsland voor brandstof en mijn wekelijkse boodschappen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor uzelf is het simpel te berekenen

 

120eurocent /L

of

159eurocent /L

 

is echter wel reeds 39eurocent /L voordeel

gezien je automobiel merk, type, model en het VERbruik per liter kom je op een kantelpunt wanneer het zinvol is een ommetje te rijden

 

dat berekenen is per geval verschillend

per auto levert het wat op

tankinhoud * verschil brandstofprijs / gemiddeld verbruik auto kan een indicatie zijn wanneer het zinvol is dat ommetje te rijden.

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is LPG nog steeds het goedkoopst voor particulieren. Bij ons in het dorp tank ik nu voor € 0,54 per liter. Maar een paar dorpen verderop is de prijs al onder de 50 cent gezakt...: € 0,499

 

Scheelt per liter euro 95 dus € 1,413 - € 0,499 = € 0,086

 

Ok.. je verbruikt iets meer lpg dan benzine per kilometer.  Maar stel dat LPG inbouwen 1600 euro kost.

En stel dat je op benzine 1 op 14 rijdt en op lpg 1 op 11. (met respectievelijk € 1,413 en € 0,499 per liter)

Dan heb je de lpg-inbouw bij 28796 kilometer terugverdiend. Ervanuitgaande dat een auto 7 jaar meegaat, ligt het omslagpunt op 4113 km per jaar..

 

Ik snap echt niet dat er zo weinig mensen op LPG rijden...

 

En dan loont tanken in Duitsland helemaal niet meer overigens.. Daar is LPG duurder.

Maar in Belgie is LPG nóg goedkoper. Bij sommige pompen al onder de € 0,30 ...

aangepast door Softmatic
Link naar reactie
Delen op andere sites

voor uzelf is het simpel te berekenen

 

120eurocent /L

of

159eurocent /L

 

is echter wel reeds 39eurocent /L voordeel

gezien je automobiel merk, type, model en het VERbruik per liter kom je op een kantelpunt wanneer het zinvol is een ommetje te rijden

 

dat berekenen is per geval verschillend

per auto levert het wat op

tankinhoud * verschil brandstofprijs / gemiddeld verbruik auto kan een indicatie zijn wanneer het zinvol is dat ommetje te rijden.

 

 

Voor mij  persoonlijk is het kantelpunt wel duidelijk.

Ik bedoelde het kantelpunt van de overheid.

Ik rijd de grens over als de benzine 10 cent goedkoper is bij een Belgische pomphouder (tov Ned.)

Dus de accijns (ook al zou die minder zijn) loopt de Ned. overheid mis.

Blijkbaar is het verlies, van accijns, aan de grenzen nog steeds niet groot genoeg.

"Midden" Nederland betaalt het gelag voor ons voordeel.

Maar we laten de pomphouders in grensregio wel in de steek (+personeel, + tankauto chauffeurs, + schoonmaak personeel, etc.)

Ook die mensen verliezen hun baan en melden zich bij het uwv.

Vandaar mijn vraag waar ligt het kantelpunt van onze overheid met betrekking tot de benzineprijs verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...