Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Sprietje:

Dat is ook niet veel, bij de bekende bandenboeren zoals die snelle monteerder en die Europese bandenboer, vastgestelde prijzen, beide €30,- op lichtmetalen velgen incl. balanceren.

 

Wellicht dat ik korting krijg omdat ik elk jaar wel een nieuwe set banden nodig heb.🙂

Maar ga inderdaad naar de zelfstandige lokale bandenboer die als ik er aan kom al weet welke banden ik nodig heb en hoe ik de koffie drink.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Vanmiddag in Perigeux diesel bij de supermarkt € 1.399, vanavond bij de supermarkt in het dorp € 1.379.

Voor een volle tank ben ik op dit moment ruim € 80,- kwijt.

Daar kan ik dan wel 1.200 km mee afleggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine opmerking: is er iemand die nog het verschil ziet tussen enerzijds de sterk gestegen en intussen weer gedaalde olieprijs (ik hoorde laatst dat het weer naar iets van 52 dollar Brent crude oil per vat was gedaald terwijl het ook wel het dubbele is geweest) en anderzijds eventuele op milieu gebaseerde verhogingen zoals in Frankrijk met het oog op het milieu?

 

Ik kan me vergissen maar voor zover ik weet is er in Nederland nog geen extra milieuheffing aan de brandstofprijs toegevoegd. Maar ja, ik vermoed wel dat de belasting die we betalen niet gebaseerd is op een prijs per liter brandstof maar op een percentage bovenop de brandstofprijs. Let wel, ik zeg dat ik dat vermoed, maar weet dat absoluut niet zeker. Corrigeer me a.u.b. als het anders ligt. Maar goed, dan is het net als de OZB, toen de huizenprijzen omhoog vlogen vloog de OZB lekker mee. En toen de huizenprijzen weer daalden.... nee, toen daalde de OZB niet maar werd althans in onze gemeente gewoon een hoger percentage gevorderd.

 

Maar ja, hoofdvraag is of het milieuverhaal wel de echte reden voor de klachten is, of dat het meer ligt aan de basisprijs waarop een vast percentage belasting wordt geheven. Feit is sowieso dat men niet fair omgaat met de automobilist, een vriend in Noord Duitsland vertelde me dat hij 63 euro wegenbelasting voor zijn VW Golf betaalde. Ik ging ervan uit dat dat per maand of kwartaal was maar het bleek per JAAR te zijn. Zijn klacht: hoe kan ik de geplande 135 euro per jaar aan "Maut" in mindering van mijn wegenbelasting krijgen als ik minder dan de helft per jaar betalen moet? Zijn probleem moest je hebben... bofkont!

 

Eduard07: theoretisch ben ik het met je stelling eens, zelf heb ik in mijn leven maar enkele keren gevlogen. Anderzijds, mijn vrouw is Amerikaanse van oorsprong en al wat verder op leeftijd, meer nog dan ik, en haar familie en vrienden in de VS dus ook. Als er iemand op sterven ligt (al tweemaal gebeurd) dan kun je niet met de trein naar Hawaii, Californië of Nevada en houdt zo'n kerosinebelasting dus automatisch in dat alleen echt rijke mensen nog afscheid van hun stervend familielid kunnen nemen. Dat geldt overigens ook voor de talloze mensen die op eilanden of in gebieden wonen waar uitsluitend per vliegtuig de bewoonde wereld kan worden bereikt, bijvoorbeeld voor levensreddende medische zorg. Vandaar dat ik zo'n stelling eigenlijk alleen kan ondersteunen in situaties waar er milieuvriendelijker alternatieven zijn. Naar ik enige tijd geleden hoorde geldt voor Schiphol dat verreweg de meeste vervuiling veroorzaakt wordt door korte afstands vluchten, die onder 1000 of 1500 km. Daar zou de invoering dus wel zin hebben en tevens redelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei T90user:

Vandaar dat ik zo'n stelling eigenlijk alleen kan ondersteunen in situaties waar er milieuvriendelijker alternatieven zijn. Naar ik enige tijd geleden hoorde geldt voor Schiphol dat verreweg de meeste vervuiling veroorzaakt wordt door korte afstands vluchten, die onder 1000 of 1500 km. Daar zou de invoering dus wel zin hebben en tevens redelijk zijn.

Helemaal met je eens, Als er geen alternatieven zijn. moet er ook geen heffing op. Maar in Nederland zijn automobilisten altijd al de klos geweest, ook als er geen deugdelijke argumenten waren, want de automobilist werd al uitgeknepen toen er van mobiliteit- en milieuproblemen nog helemaal geen sprake was. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei T90user:

. Naar ik enige tijd geleden hoorde geldt voor Schiphol dat verreweg de meeste vervuiling veroorzaakt wordt door korte afstands vluchten, die onder 1000 of 1500 km. Daar zou de invoering dus wel zin hebben en tevens redelijk zijn.

 

De meeste vervuiling ontstaat bij de start en het opstijgen naar de gewenste hoogte.

Woon/werk je  op/vlak bij Schiphol dan merk je dat dus ook aan hoe snel je auto vies wordt. Staat je auto buiten dan zal er zich al snel een laagje vormen waardoor je auto niet meer glanst en veeg je het weg met een witte doek oid. dan zie je ook dat het zwart is.

Ik werk met enige regelmaat op Schiphol en je merkt dat daar alles veel sneller vies wordt, zo moeten we ook regelmatig de verlichting aan het plafond reinigen (sta je met een uurloon van ruim 60 euro TL buizen te poetsen omdat de schoonmaak niet binnenin de bak schoon mag maken)  om hetzelfde lichtniveau te behouden.

Ik heb zelfs klanten waar het verboden is om kunststof goten te gebruiken omdat die veel sneller vervuilen/moeilijker schoon te maken zijn dan metalen gelakte goot.

 

En wat de langere vluchten betreft en de betaalbaarheid daarvan denk ik ook nog eens van "daar heb je wel zelf voor gekozen", als je 50 jaar geleden ging emigreren dan duurde het gewoon 14 dagen of langer voordat er een brief binnenkwam en was even bellen zelfs te duur.

Zou er een uitzondering gemaakt worden dan heeft iedereen plots een tante oid. die op sterven ligt, een medisch spoedgeval enz. dus hoe zou je zoiets dan willen regelen zonder dat er misbruik van gemaakt wordt?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belasting op kerosine mag momenteel niet vanwege het Verdrag van Chicago uit 1944. En zelfs als het zou lukken om bij de VN luchtvaartorganisatie dat verdrag te laten schrappen, dan ben je er nog niet. Als Nederland in z'n eentje een kerosinebelasting invoert dan tanken vliegtuigen gewoon niet meer in Nederland, maar ze blijven er wel landen en opstijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de oplossing is om per passagier de stijg en landingsrechten flink op te laten lopen + als een vliegtuig over Nederlands grondgebied vliegt dat er dan automatisch een rekening volgt.

Dus zie het maar gewoon als rekening rijden maar dan voor vliegtuigen.

Omzeil je dat verdrag en het hoeft ook niet zo moeilijk te zijn want elke vliegtuig heeft al een transponder aan boord zodat men kan zien waar die ergens is en maakt deze contact met een baken dan is het meteen aftikken of je mag het toestel ergens parkeren op Schiphol tot er betaald is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeten te vermelden dat je dan ook meteen de nodige problemen omzeilt nl. vrachtvliegtuigen hebben over het algemeen geen passagiers dus die worden er minder mee getroffen zodat goederen die  niet wekenlang per boot  vervoerd kunnen worden gewoon voorhanden blijven en voor vluchten voor medische doeleinden geldt hetzelfde omdat je dan ook niet van passagiers spreekt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als het aan sommigen ligt zullen we terug naar de middeleeuwen moeten, en met paard en wagen de reis aanvatten...

Het paard stoot dan uiteindelijk ook wel weer te veel kwalijke gassen uit... en daarnaast geen roet, maar heerlijk geurende drollen...

Ik zie al miljoenen paarden lopen... in een lange file achter elkaar, ruikend aan elkaars kont...

Doe mij het vliegtuig of liever gewoon de auto maar... met goedkope benzine

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de oplossing voor Groningen en omstreken.

Haal CO2 uit de lucht en pomp dat daar naar beneden zodat het gas er weer uit kan, blijft alles op dezelfde druk zonder bang te hoeven zijn dat er huizen verzakken ed.

Waar ik ook niemand over hoort is vergroening van grote delen van de aarde of de CO2 uit de lucht halen en ergens anders voor gebruiken, immers planten en bomen halen bijv. Co2 uit de lucht en er zijn vast wel meer oplossingen te bedenken om de CO2 voor andere doeleinden te kunnen gebruiken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...