Ga naar inhoud


vraag over satellites.xml en ini file


Hensat

Aanbevolen berichten

Ik wil graag de satellites.xml bewerken zodat ik mijn ontvanger kan laten scannen via de transponders die daar op staan.Dit is bijv. handig om feeds te zoeken.Nu vind mijn ontvanger niet alles wat ik aan het scannen ben ,dit ligt toch aan de satellites.xml ?

 

Wil eigenlijk weten wat het verschil is tussen satellites.xml en de ini file's (daar staan ook transponders op) kan ik deze ini file ook aanpassen zodat mijn ontvanger scant wat daar op staat ?bijvoorbeeld hier heb ik een ini file weet ook niet wat ik hiermee kan doen.ini file (channels & feeds)

 

mvg Hensat

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


even opnieuw was te laat met bewerken:

 

de ini file komt  alleen voor bij satelliet pc kaart ontvangers.

 

dreamboxedit opent geen satellites.xml ,als ik een settingslijst open kan ik de xml wel bewerken,met wordpad kan ik de file ook bewerken.Ik zoek eigenlijk een editter waar ik de xml mee kan openen en bewerken zodat ik de xml kan bewerken die ik hier vandaan haal http://satellites-xml.eu/

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja in de afbeelding zie je al dat ik hem daar ook vandaan heb gehaald

dus met een compatibele editor kun je aan de slag (voor XML kun je notepad++ gebruiken)

zou je ook in google gevonden hebben

ciao

 

edit na Jürgen: ook die is heel goed bruikbaar

aangepast door Tonskidutch

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het even niet ,heb bij een satelliet bijna alle transponders eruit gehaald om 5 na ,en toch scant hij alle transponders en vind dus even veel kanalen.Heb van te voren ook al mijn vu opnieuw opgestart.De kanalen lijst zou dit kunnen doen,hoe denken jullie hier over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in bepaalde images staat de satelliet.xml op verschillende plaatsen

overigens wordt die opnieuw ingelezen als er een officiele shutdown en reboot op gevolgt is

(had u opnieuw "per menu" herstart)

 

als ik in de sectie 23,5 Oost

alles beneden de 14400 eruit haal, opsla , herstart

scant mijn enigma2 receiver op 23,5 Oost extreem veel sneller en vindt toch de relevante nederlandse transponders

 

een en ander hangt samen met de installwizard na het flashen

indien je een default / standaard lijst mee installeert blijft dat de default

 

ciao

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een hele satelliet verwijderd uit mijn vu ,ook uit de settingslijst ,en bijna alles in de xml file ,toch scant hij alles op de betreffende satelliet :crazy:

 

ik zie nu dat de satelliet.xml file weer helemaal compleet is van die satelliet ,is vanzelf gegaan.

aangepast door Hensat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd de lijst van satje7 gebruikt ,die ik er zelf in zet ,standaardlijst tijdens de installwizard na het flashen ben ik zover ik weet nooit tegen gekomen.Ik wil bijv van de satelliet 10 oost de transponders van de regulieren zenders verwijderen ,zodat ik alleen de feeds overhoud.Zo wil ik de satelliet gaan scannen zodat dit lekker snel gaat.InstallWizard kom ik ook niet meer tegen ,door de auto backup.

aangepast door Hensat
Link naar reactie
Delen op andere sites

zenders verwijderen doe je het best via dreamboxedit

 

klik bovenaan op satellites

klik op 10 oost

nu zie je gefilterd enkel de 10 Oost zenders en kunt links beneden de services wissen die je niet wilt en of aan een eigen bouqet toevoegen

 

filteren kun je ook nog nader inrichten

op TV

op Radio

op Data

 

ik zou adviseren je huidige settings 3 a 4 maal te kopieren in aparte mapjes op de pC

en gewoon wat te gaan oefenen

 

wat jij feeds noemt is misschien nog een speciale vermelding waard.

ciao ciao

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaal gesproken vraag je zoiets even aan  een moderator zodat deze draad in zijn geheel verplaatst kan worden. Nu staat min of meer dezelfde vraag in twee draadjes.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...