Ga naar inhoud


BBC 3 alleen verder als internetzender.


de vrije fries

Aanbevolen berichten


denk ook niet dat dit gaat gebeuren, of gaan ze CBBC 24/24 maken ? dat kost ook geld. Die transponder is sowieso afgehuurd, en "three" wordt niet stopgezet, het zou alleen als internetkanaal verdergaan maar bon daarmee zijn de produktiekosten niet weg (hoewel ze ook wel in de programmatie zullen snijden dan).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BBC heeft plannen neergelegd aan personeel en media om BBC Three in de herfst van 2015 te sluiten als lineair televisiekanaal. De BBC komt meer en meer in de problemen omdat er te weinig bezuinigd werd. Met deze stap hopen ze vijftig miljoen pond per jaar te kunnen besparen. Daarmee maken ze 30 miljoen pond vrij om in dramaseries te steken voor BBC One.


BBC Three zal blijven als een online platform om jongeren te kunnen bereiken. Met het verdwijnen van het televisiekanaal, zal de ontstane ruimte gebruikt worden om de programmering van CBBC met een uur te verlengen. Daarna zal BBC One met een uur vertraging te zien zijn. Daarmee is BBC One+1 geboren.


Lees hier verder...


Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd is de de BBC televisie altijd bitter tegengevallen. Ik luisterde al sinds mijn tienerjaren dagelijks naar de BBC World Service, vooral ook toen ik in Amerika woonde en was altijd enthousiast over het hoge niveau van de programma's. Op de televisie is het echter kommer en kwel, "human interest story"-nieuws en dan vooral gezanik over het versjacheren en opknappen van huizen en het opkopen van dingen op veiligen overdag en goedkope rotzooi in de avonduren. Daar zijn de Duitse publieke zenders vele malen beter hoewel ik moet toegeven dat de gewone Duitsland 1 en 2 netten ook gevallen zijn voor soaps, sensatie en goedkoop amusement, je moet het van de speciale publieke kanalen hebben zoals Arte, 3SAT en Phoenix als je echt wat goeds zoekt.

 

Maar de discussie vind ik wat vreemd: immers het gaat er kennelijk niet om dat ze de zender BBC 3 willen opheffen maar de manier van uitzenden. Dat terwijl dvb-t nu juist zo'n enorme ruimte biedt aan extra zenders. En als je op Astra kijkt dan zie je dat veel zenders er tig maal op zitten en dan heb ik het niet eens over regionale verschillen. Dat ze met zo'n over-aanbod niet eerst wat gaan snoeien in alle duplicaten is me een raadsel.

 

Overigens, sinds we nogal veel oppassen op de kleinkinderen zijn juist dat 3e en 4e net wel heel handig als alternatief op Nederland 3 want de Britse commerciële kinderzenders als citv en de diverse pop-netten zitten zo barstensvol reclame dat je werkelijk niet begrijpt dat ze dat hun kinderen aan willen doen.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst huren ze extra transponder ruimte en maken ze BBC 3 en BBC 4 geschikt voor HD en vervolgens door te gaan als internet tv.

Ik geloof er niks van. Laat dan BBC 4 valen en richt BBC 3 opnieuw in.

Dat klinkt logischer.

aangepast door guppje29

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...