Ga naar inhoud


Staatssecretaris Dekker kondigt einde aan van regionale omroepen


sattools

Aanbevolen berichten

Nee nee Eduard de NPO (Nederlandse publieke omroep) moet niet aangesproken worden die hebben er niets mee te maken, en ook de NOS niet want het is hun kerntaak dit als enige uit te mogen zenden. En de 3 genoemde regionalen moeten zich hier verre van houden omdat er toevallig een paar schaatser uit hun regio komen. :cry:

De npo houdt zich amper bezig met de regio. Logisch dat de regionalen daar inspringen, daar zijn ze voor!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ze hadden vroeger een uitzending per week voor de regio, van gewest tot gewest.

Dat is in 2004 gestopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat de NOS een publieke taak heeft is duidelijk maar waarom het uitsluitend hun taak zou zijn die ene sportwedstrijd, schaatsen,  wel uit te zenden en darts of de formule 1 bijvoorbeeld door de commerciëlen uitgezonden wordt is in tegenspraak met jou stelling.

Wanneer diegenen die de portemonnee beheren en door diegenen die die portemonnee vullen geautoriseerd (gekozen) zijn om het naar hun goeddunken uit te geven heb ik er geen problemen mee dat het naar een (regionale) omroep in Nederland gaat.

Er zijn ook betalingen aan doelen die bedenkelijker zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hetgeen dus betekent dat er voor het regionale nieuws een taak is voor de regionale omroepen.

Wanneer er dus een sportman uit Sneek presteert kan de regionale omroep daarover berichten!

 

Blijft de vraag waarom darts dan niet wordt uitgezonden door de NOS?

Of de F1

Of ....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv, de Nederlandse Omroep Stichting (NOS) is een in de Mediawet vastgelegde publieke omroep, die tot taak heeft het media-aanbod voor de landelijke publieke mediadienst te verzorgen op het gebied van nieuws, sport en evenementen dat zich bij uitstek leent voor gezamenlijke verzorging. Tevens is zij wettelijk verantwoordelijk voor een aantal radio-, televisie-, teletekst- en internettaken.

De NOS-programma's vloeien voort uit de wettelijke taak van de NOS, die is vastgelegd in de mediawet, waarin staat dat de NOS programma's moet maken die zich bij uitstek lenen voor gezamenlijke verzorging. Hiertoe behoren programma's met een hoge frequentie en een vaste regelmaat, met een algemeen dienstverlenend karakter of die met een doelmatiger inzet van omroepmiddelen beter gezamenlijk tot stand kunnen worden gebracht. In het Mediabesluit worden deze programma's verder uitgewerkt, waarbij onder andere de dagelijkse nieuwsvoorziening, de parlementaire verslaggeving, de verslaggeving van nationale feest- en gedenkdagen en de actuele sportverslaggeving worden genoemd. :)

Nou daar merk ik dan momenteel bitter weinig van bij de berichtgeving over de gemeenteraadsverkiezingen want de NPO komt niet verder dan de nationale politici in Den Haag en de politieke barometer voor de drie grote steden

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Noem mij een sport welke niet commercieel is, schaatsen? Ik dacht van niet, de ploegen hebben firma namen, en de kleding is rijkelijk voorzien van firma logo's.

 

Maar van jou mag een regionale omroep dus alleen over streekgenoten berichten wanneer ze thuis zijn?

Daarmee ga je rechtstreeks op de stoel van de redactie en programma maker zitten.

Wanneer de hoofdredactie budget beschikbaar stelt is dat hun volste recht.

En wanneer het geld op is gaat de zender op zwart.

Het is hun vrijheid om het budget naar eigen goeddunken te besteden, en ze worden daarbij gecontroleerd door hun bestuur.

Waarom zou iemand in een provinciestadje (Hilversum) daar zeggenschap over hebben?

Het geld komt niet uit hun zakken.

 

Regionale omroepen hebben zeker een plaats in het media landschap.

Wanneer de geldgevers (provincie) besluiten dat er geen geld meer is zij het zo, zij vertegenwoordigen tenslotte de regionale kijker.

Alleen moeten zij het geld tegenwoordig eerst naar de centrale overheid sturen die daarvan de regionale omroepen zouden moeten betalen, net zoals ze de geïnde 1,1 % voor de landelijke omroepen moeten verdelen over de landelijke omroepen.

 

Ik vraag mij alleen af of wanneer de regionalen op zwart gaan, ook de opcenten niet meer geheven worden waarmee die omroepen betaald werden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat je geen affiniteit met een regio hebt en ook nog nooit echt naar een regionale zender buiten de randstad hebt gekeken. Je conclusie klopt in ieder geval niet hier in het noorden.  

Maar het lijkt me echter nog geen reden om het anderen te misgunnen. Er wordt per saldo landelijk veel naar regiozenders gekeken en geluisterd.

 

Het is onbegrijpelijk dat de overheid deze bezuiniging zo belangrijk vindt, terwijl met de regelmaat van de klok diezelfde overheid schouderophalend reageert wanneer zij met vergelijkbare bedragen miskleunt. Tel die op jaarbasis bij elkaar op en deze bezuiniging verbleekt.

 

En dan klagen over de kloof tussen overheid en burger.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik heb dit hopeloze systeem wat geen enkel land heeft niet bedacht, ik geef gewoon de feiten door hoe het systeem werkt. Mijn idee is gewoon opdoeken die geldverslindende handel het voegt niets toe, al zouden ze per vandaag stoppen ik mis het niet en al helemaal de regionalen niet.  Het moet gewoon markt conform geregeld worden, geen belastinggeld naar de (regionale) omroepen wie het geld niet heeft is gewoon weg. :/

Jouw reactie lijkt hier los te staan van de feitelijke situatie. Je maakt er nu een karikatuur van.

Hierboven is meermalen aangegeven hoe de regionale omroep wordt gefinanceerd. In principe regionaal. Ik snap niet wat jou het kan schelen als Groningers en Friezen hun regionale zenders zo waarderen en er ook voor willen betalen. Hou je bij de eigen regio en spreek niet zomaar voor de andere.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schaatsten werd gedaan door de NOS, niet door de NPO.

 

Ik zou denken, dat de NOS  toch écht onderdeel is van de NPO.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in het noorden niet alleen het plaatselijk nieuws maar ook cultuur en streektaal.

RTVNoord en Omrop Fryslan zouden dus nog steeds voldoen aan "de eisen van Dekker" en derhalve ook bestaansrecht hebben.

Bovendien: de inwoners en de twee provincies betalen eraan mee, niet alleen het rijk. Dus zij mogen hun regionale publieke zenders overeind houden als ze dat wensen. Dekker bepaalt dat niet even alleen.

 

 

Dit geldt toch ook voor het zuiden hoor.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit geldt toch ook voor het zuiden hoor.

Begrijp ik.

Ik sprak even voor eigen regio, omdat mensen uit andere regio's daar m.i. niet over kunnen oordelen en ik wel.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zei Dekker er over in de openingstoespraak jaarcongres 2014 ROOS;

 

"De pot met geld waaruit u wordt betaald, staat vanaf het begin dit jaar weer in Den Haag. En hij wordt in 2017 kleiner dan nu: u moet dan € 17 miljoen besparen op uw totale budget.

 

Zoals ook niet uit te leggen was dat er bij de Winterspelen in Sochi 4 verschillende cameraploegen van de publieke omroep uit Nederland stonden: de NOS, Omroep Gelderland, Omroep West en Omroep Friesland. Allemaal betaald door 1 en dezelfde belastingbetaler."

 

 

Als dit waar is ...

Drie regionale omroepen die op eigen houtje hun budget verkwisten in Sochi.

Die verkwisting moet zo snel mogelijk stoppen.

 

En wat nou zo mooi is: Dekker was totaal niet op de hoogte. Wat hij namelijk riep was niet waar. Omroep Gelderland is nooit in Sochi geweest. Maar door deze blunder van Dekker is er een beeld ontstaan dat regionale maar met geld smijten. En nog mooier: hij rectificeert het niet!

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou hij ook.

De regionale Tv is overbodig en presteert onder de maat, dus elke euro die door de provincie en overheid hier ingepompt wordt is verloren geld.

Geld kan je maar een keer uitgeven, dus een betere keus dan een regionaal reclame zendertje is snel gemaakt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...