Ga naar inhoud


Staatssecretaris Dekker kondigt einde aan van regionale omroepen


sattools

Aanbevolen berichten

Op het gebied van rechtse hobby's is er nog wel heel verdienstelijk te bezuinigen. 

Dat brengt meer op dan die paar centen van de regionalen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Me dunkt tv land heeft nu genoeg ingeleverd.

Nu maar ergens anders kijken waar echt verspild wordt. Lijkt me niet zo moelijk zoeken.

Maar dan moet men meer moeite doen om het geld te krijgen, daar wringt hem de schoen.

 

Er valt nog veel meer te bezuinigen in Tv land.

Ik ben er van overtuigd dat dit nog niet de laatste bezuiniging is die op de rol staat.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er valt nog veel meer te bezuinigen in Tv land.

Ik ben er van overtuigd dat dit nog niet de laatste bezuiniging is die op de rol staat.

 

De NPO moet het met 800 miljoen doen, ik hoorde van de week nog op TV dat één uitzending van "Flikken" Maastricht",

200.000 zou kosten. Nu is dit niet iets waar ik zelf naar kijk, maar het haalt hoge kijkcijfers, dus zal er wel behoefte aan zijn.

En zo kost ieder programma geld.

De NPO is, in dit geval voor het schaatsen van de Olymp. Spelen, de hemel ingeprezen omdat ze alles met groot vakmanschap op de buis hebben gebracht en dat kost ook geld en kan je niet overlaten aan RTL/SBS.

Verder is NL het 2e goedkoopste land als het om betalen voor de NPO gaat en dan toch nog de hoge kwaliteit en waardering,

doe dat maar eens na.

 

Voor dat beetje wat het kost op jaarbasis, kan je niet op vakantie of een wasmachine vervangen, dus waar praten we over.

 

Goede tip, in de VS kost TV kijken niks, behalve de kabelaansluiting dan, maar na één dag kijken ben je er zo kots ziek van, dat je een hobbie gaat zoeken, weet dit uit ervaring en daar draait het bij de VVD om.

Het gaat de VVD niet om het geld wat de bezuiniging kan opbrengen, want dat is peanuts als je het vergelijkt met de 40 miljard die er nu al is bezuinigd en is NL er beter van geworden, nee dus. Het is het slopen van NL wat nu gebeurt.

Rechts heeft, volgens hen zelf toch, geen spreekbuis bij de NPO, en daar gaat het hen om, ze vergeten dan wel even AVRO-TROS, en WNL**. Dat zijn de omroepen voor rechts, maar je moet wél lid worden,en dat ontbreekt er weer aan bij rechts, jullie willen alles voor nop.

** Als ze, WNL,  01.01.2016 niet genoeg leden hebben, dan vliegen ze er uit.

 

Hou dus eindelijk eens op met het gezeur en klagen over de NPO en regionalen.

Ga anders naar de VS, amper een PO daar, of naar Noord Korea, je zult snel terug komen en de NPO omarmen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon een paar regio versies maken van NED3. Dan 14-20 uur per week laten vullen met regio programmering aangevuld met wat event programmering.  De lokale omroepen er ook proberen bij te betrekken dan kan de geld kraan grotendeels dicht.

 

De regio omroepen verspillen vreselijk veel geld en willen op dit moment allemaal op primetime een uurtje uitzenden en daar houd het ook mee op.  De lokale omroepen, dat is helemaal amateuristisch en dus gooi het gewoon bij elkaar. Kan de kwaliteit flink omhoog en kosten flink omlaag. 

Helemaal mee eens. Gewoon amateuristisch gedoe waarvoor de belastingbetaler weer op moet draaien. Straks wil iedere gemeente ook nog een eigen TV zender.

Wat er in mijn regio gebeurt zie ik de volgende dag wel in mijn krant.

Opdoeken die handel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, besloten door jullie eigen gekozen ......, dus door jullie zelf.

En Sjaak, wanneer jij opcenten betaalt in Amersfoort betaal je dus niet mee aan Radio FRIESLAND.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. Gewoon amateuristisch gedoe waarvoor de belastingbetaler weer op moet draaien. Straks wil iedere gemeente ook nog een eigen TV zender.

Wat er in mijn regio gebeurt zie ik de volgende dag wel in mijn krant.

Opdoeken die handel.

Krijg van je grote woorden niet de indruk dat je weet hoe die financiering werkt.

En ook niet de indruk dat je weet waar je over praat bij de kwalificatie "amateuristisch gedoe"

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. Gewoon amateuristisch gedoe waarvoor de belastingbetaler weer op moet draaien. Straks wil iedere gemeente ook nog een eigen TV zender.

Wat er in mijn regio gebeurt zie ik de volgende dag wel in mijn krant.

Opdoeken die handel.

 

Hier in Turkije, hebben soms dorpen nog lokale TV en zenden zelfs uit via satelliet.

Niemand interesseert zich wat het kost en toch betalen we er voor.

Maar het is zo lekker Nederlands, voor niks op de eerste rij zitten, het zou eens wat kosten.

 

Voor de rest ben ik het volkomen eens met Eduard07, dom geblaat hier van velen

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Voor de rest ben ik het volkomen eens met Eduard07, dom geblaat hier van velen

Zo wil ik het niet formuleren, maar ik ben wel verbaasd over de argumenten die er met de haren bij worden gesleept.

Mijnheer Dekker heeft het erover gehad bij ROOS dat regionale omroepen nadrukkelijk een eigen identiteit moeten hebben om bestaansrecht te hebben. 

Radio Noord en Omrop Fryslan hebben ontegenzeggelijk die eigen identiteit (en taal!) En content waar bij de npo geen dubbeling van plaatsvindt. 

 

Voor veel informatie is Radio Noord mijn enige bron. De NPO gaat (te) veel over de drie grote steden en besteedt amper aandacht aan de regio.

Tenzij het om geld gaat.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je standpunt maar je had dit allang kunnen zien aankomen.

De veranderingen zijn in gang gezet, er gaan veel duurbetaalde directie baantjes op de tocht staan.

Je ontkomt je er niet aan dat je op een andere manier aan plaatselijk nieuws moet zien te komen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je standpunt maar je had dit allang kunnen zien aankomen.

De veranderingen zijn in gang gezet, er gaan veel duurbetaalde directie baantjes op de tocht staan.

Je ontkomt je er niet aan dat je op een andere manier aan plaatselijk nieuws moet zien te komen.

Het is in het noorden niet alleen het plaatselijk nieuws maar ook cultuur en streektaal.

RTVNoord en Omrop Fryslan zouden dus nog steeds voldoen aan "de eisen van Dekker" en derhalve ook bestaansrecht hebben.

Bovendien: de inwoners en de twee provincies betalen eraan mee, niet alleen het rijk. Dus zij mogen hun regionale publieke zenders overeind houden als ze dat wensen. Dekker bepaalt dat niet even alleen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Zoals ook niet uit te leggen was dat er bij de Winterspelen in Sochi 4 verschillende cameraploegen van de publieke omroep uit Nederland stonden: de NOS, Omroep Gelderland, Omroep West en Omroep Friesland. Allemaal betaald door 1 en dezelfde belastingbetaler."

 

Misschien moet de npo hierop wordt aangesproken, want verschillende omroepen zijn al jaren gewend alles dubbel te doen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit waar is ...

Drie regionale omroepen die op eigen houtje hun budget verkwisten in Sochi.

Die verkwisting moet zo snel mogelijk stoppen.

RTVNoord was er dus niet bij, maar mogelijk werd door Omrop Fryslan een verslaggever op pad gestuurd omdat de npo weer eens tekort schoot.

Daarnaast zal Fryslan verslaggeving in het Frysk willen, aangezien ze erkend zijn als taal. En dat mag.

 

Er zijn altijd wel argumenten te vinden om iets af te schaffen.

De waterschappen moesten ook weg, en nu mogen ze van de minister toch weer blijven wegens gewijzigde inzichten.

Ging ook zo met de superprovincies, zal ook wel zo aflopen met de regionale omroepen. Zoals de wind waait, waait mijn hoedje.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Regionalen moeten helemaal niets, ze zijn autonoom en mogen zelf beslissen wat ze voor hun regio belangrijk vinden.

 

En waarom zou de nos als enige dit mogen uitzenden, omdat zij meer als commerciële omroepen betalen?

 

Er bestaat nog zoiets als vrije nieuwsgaring, en dat is maar goed ook.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...