Ga naar inhoud


Opvallende move van de M7-groep


Sprietje

Aanbevolen berichten

CanalDigitaal-eigenaar M7 Group S.A heeft in Hongarije de nieuwe aanbieder AustriaSat Magyarország in de markt gezet. Dit is een voortzetting van aanbieder HelloHD.
M7 Group S.A heeft voor satellietdistributie van het zenderaanbod van AustriaSat Magyarország voor het Franse satellietbedrijf Eutelsat gekozen. Dat is enigszins opvallend omdat het Luxemburgse bedrijf voor aangrenzende tv-markten de Astra3-satelliet van satellietbedrijf SES gebruikt.

Lees verder in TotaalTV: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/15720/verdere-europese-uitbreiding-m7-group.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het niet zo dat de voorloper reeds van die satelliet gebruikt maakte?

Dan is de move een stuk minder vreemd, daar waar de klant zich bevind ga je heen toch?

En dan via een duo LNB de mogelijkheid van 9 en 13 graden oost bieden, ik neem aan dat het met de CD LNB kan.

Of bedoel je dat de M7 groep voor het eerst aan zijn klanten denkt en niet aan zich zelf?

Het beperkte aanbod van abonnementen is in ieder geval wel slim.

CanalDigitaal heeft al enkele jaren terug het overzicht van wat zij officieel aanbieden en wat er via klantenwerving geboden wordt totaal verloren.

3 vormen van abonnementen schept duidelijkheid voor iedereen, zou voor CD en zijn klanten ook een grote stap vooruit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die abonnementen chaos hier is bottomline door de abonnees zelf ontstaan.

Canaldigitaal is door meneer de rechter verplicht ondersteuning voor verouderde codering en receivers aan te houden.

Effect was dat elk "nieuw" kanaal enkel met nieuwe codering open ging. Daarnaast nog wat "anti-share" abonnements truukjes voor extra kaarten en ondertussen maar "oude" abonements varianten handhaven immers niet iedereen is tegenwoordig te motiveren maar over

te stappen naar een ander abonnement.

Het is mij allemaal wel best. Als ik maar kan kijken waar ik belang bij heb op een ontvanger die mij aanstaat zal het mij verder wurst zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat inderdaad een duo-lnb voor 4 graden ontvangst tussen de Eutelsat 9 en 13 oost. Deze bijvoorbeeld: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=251&cat=36
Maar deze heeft slechts 1 aansluiting en is bijna nergens te koop. Even goed kun je de 4,3 graden duo-lnb kopen die in Hongarije net zo goed werkt omdat je daar rechter onder de satellieten zit en verder naar het zuiden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit aan gedacht dat er misschien nog een contract loopt met eutelsat over de transponderhuur? Zodra die afloopt zitten die zenders op 23,5 oost.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja het is een voortzetting van Hello. Om dan meteen alles op 23,5 te gooien lijkt mij niet verstandig. De klanten hebben ze er nu bij gekregen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja het is een voortzetting van Hello. Om dan meteen alles op 23,5 te gooien lijkt mij niet verstandig. De klanten hebben ze er nu bij gekregen.

Ik weet niet op welke satteliet hello zat en of er meer aanbieders in hongarije zijn, maar je moet ook rekening houden dat de hongaren hun schotel al ergens heen hebben gericht, en met een reden. Als m7 op 23 gaat zitten en drie kwart hongarije heeft (nog) geen 23 in zijn schotel opstelling... dan vallen de cijfers tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn in Homgarije meerdere aanbieders.

Men heeft UPC direct (zat vroeger ook op de 19.2) men heeft DigiTv en er is nog een die waarschijnlijk deovergenomen positie zal zijn.

Het feit is wel dat zowel UPC Direct als Digitv op de 0,8 graden west zitten en de meeste schotels ook daar naar toe gericht staat.

Dus erg groot zal dat klubje niet gaan worden denk ik persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...