Ga naar inhoud


met vuduo probleem met transponder van ned1 hd


wiltop

Aanbevolen berichten

met een vuduo heb ik een probleem met ontvangst van ned1 hd zenders en zenders op dezelfde transponder nl 12187.

 

met andere zenders geen probleem.

 

op verschillende schotels geprobeerd , resultaat hetzelfde.

 

met andere ontvangers opdezelfde schotels geen probleem.

 

wie kan hier iets overzeggen , of advies geven.

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

heb je hem als eens terug op deze frequentie laten scannen

heb je een dect telefoon er bij staan trek die eens effe uit

 

hoeveel signaal heb met de vu duo op deze zender 

en hoeveel met een andere ontvanger

heb je hem ook al eens aan de andere sat ingang aangesloten enz

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja , ik heb een transponder scan gedaan

 

dect telefoon kan ik vrijdag middag proberen , dit geld ook voor signaal meting

 

heb hem ook aan andere ingang (B) gehangen , zonder resultaat

 

maar weet vrijdag middag meer

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor je dect telefoon moet je maar effe de spanning afzetten een paar minuten

en de coax is de kern lang genoeg

ik heb ook al eens gemerkt dat bij sommige tuners de coax binnen kern een beetje langer moet zijn

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet of het er iets mee te maken heeft , maar de vuduo had het bekende probleem , dat het rode lampje brande , en niet meer wilde opstarten.

 

he toen de condensator 801 of zo iets vervangen , door een grotere waarde , daarna deed hij het weer , toen het probleem met de transponder begon ,  na enige tijd , condensator weer vervangen , met orginele waarde.

 

het probleem met de transponder bleef echter.

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien nieuwe voeding

welke soft staat er op die vu ?

kan je bij tuner instellingen

toonhoogte instellen op 1100MV

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn Vu+ duo gewoon een goede ontvangst op Ned 1, dus de oorzaak moet je dan toch in je installatie zoeken.

Aansluiten van een andere ontvanger op die schotel kan duidelijk maken of het aan de schotel, ontvanger of andere storende apparatuur in de omgeving van de ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals gezegd , heb ik geen probleem met andere ontvangers , 2 vuduo en vuduo2 geprobeerd , die zonder problemen , instellingen op foute vuduo hetzelfde , dus ligt het aan die vuduo.

 

ook op twee verschillende locaties , verschillende schotels , hetzelfde resultaat

 

bij tuner instellingen kan ik , ook een scan uitvoeren

 

zit nu nog aaf image op , zal eens vti proberen

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Rebox9000 heeft het beschreven probleem ook, blokjes op NL1 HD. De oorzaak is een niet stabiele voedingsspanning bij het opstarten. Na enige tijd is het weg. Misschien kun je hier iets mee. In het Rebox deel vind je de oplossing voor de Rebox.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom post je dan in het schotelpark je bericht?

als je al verschillende schotels geprobeerd hebt en je overige VU's het gewoon doen?

 

als het enkel een zender betreft zoals je schrijft, is je settingslijst wellicht niet in orde (met de daarin opgenomen satellite.xml)

misschien zijn de services en lamedb hetzelfde op die andere VU's maar de satellite.xml niet

 

cheers

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik had het eerst onder settings lijsten gepost , kreeg toen een waarschuwing , met advies het bv onder schotels te posten

 

Eh, Wiltop?

Misschien ons advies niet goed gelezen?

 

Beste wiltop,

 

In het zenderlijsten en frequenties forum stel je een vraag waarom jouw ontvanger geen Nederland 1 transponder ontvangt.

Het bovengenoemde forum is bedoeld om informatie uit te wisselen over zenderlijsten en frequenties, niet voor problemen met ontvangst.

 

Aangezien je ook niet aangeeft voor welke ontvanger dit probleem oplevert heb ik je vraag verwijderd.

 

Wanneer het een specifieke ontvanger is die het probleem heeft zou je de vraag het beste in het desbetreffende ontvanger forum kunnen plaatsen.

Ontvang je op geen enkele ontvanger Nederland 1 zou je de vraag in het schotelforum kunnen stellen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Het sat4all moderatie team.

 

En eh Tonskidutch, jij krijgt geen toverdrank meer! :D

En dit onderwerp wordt verplaatst naar het VU forum!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wiltop,

 

Het is maar een tip en hangt af van je schotelgrootte.

Misschien de "skew" van je LNB wat aanpassen.

Het kan zijn dat je storing hebt van de Badr sat. op 26 Oost.

Hoe kleiner de schotel, hoe groter de openingshoek en niet elke ontvanger hoeft daar per sé last van te hebben.

 

Klik op deze link en vul de gegevens in, dan kan je zien hoe de "skew" voor jouw woonplaats moet zijn.

http://www.***geen-reclame***/nl/azel_calc-params.html?satlo=19.2&user_satlo=19.2&user_satlo_dir=E&location=38.71%2C-9.13&la=38.71&lo=-9.13&country_code=pt&diam_w=75&diam_h=80

 

Ik ben uitgegaan van Lisboa en het plaatje geeft aan van hoe het moet zijn als je achter! de schotel staat.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...