Ga naar inhoud


Windows 8.2 komt in september


Gast catw

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vind de windows 8 en 8.1 gewoon de misser van de laatste tijd.

Dat ze extra veiligheden en mogelijkheden in willen bouwen prima en dat juich ik ook alleen maar toe maar dan wel graag in mijn vertrouwde scherm zodat ik kan zien wat er gebeurd en zelf ergens op kan klikken om dit af te sluiten enz.

Dus hoop dat ze heel snel met een update komen zodat je zelf kunt kiezen tussen de klassieke windows weergave of wat anders.

Als ik tegels wil dan ga ik wel naar de bouwmarkt, die heb ik niet zo nodig op mijn computer.

En ja er zijn wel extra programmatjes om je afsluitkruisje ed. weer terug te krijgen maar klikje iets verkeerds aan dan krijg je toch weer tegels en moet je maar zien hoe je weer terug komt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft helemaal geen programma's te installeren om afsluitkruisjes te krijgen. Als je de laatste update hebt geïnstalleerd ga je met je muis omhoog en komt er een balk met rechts............  een kruisje om dat appje af te sluiten.

 

Windows_8_1_Update_1_Metro_Apps_Click_to

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ziek paard maak je af, je laat het niet kunstmatig verder lijden, of was W8 een Ezel bij de geboorte.

 

Als de wereld nog meer van dit soort Ezels zou hebben die zonder enige kennis van zaken een mening hebben en ten koste van alles vooruitgang proberen tegen te houden, zouden we nog steeds op paarden rondrijden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb windows 8.1 op mijn nieuwe zakelijke laptop staan en ik ben er zeer tevreden over.

Ik ram op windows toets en type wat ik wil en voila ik heb het al voor mijn snuit staan.

Dat startmenu kan me maar bitter weinig boeien, zolang ik de applicaties maar gestart kan krijgen.

En met windows8.1 start mijn notebook op binnen 3 seconden, ff met de finger sliden en bureaublad staat er.

Apps gebruik ik niet zoveel, eigenlijk alleen "Kaarten"... Erg handig zoek er zo adres van klant mee op.

En verder lekker veel "sneltoetsen"

Ik kan niet anders zeggen dat het gejammer op windows8.1 van sommigen hier achteraf bekeken absoluut onterecht is.

Wat mij aangaat een os wat ik iedereen kan aanraden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op een paard rijden kan ook zo zijn voordelen hebben zolang het gras niet uit het midden oosten hoeft te komen.

 

Het probleem waar ik tegen aanloop (tegenaan liep) was dat programma's niet geheel werden afgesloten maar op de achtergrond bleven draaien.

Voor een office pakket, wat internetten ed. is dat geen probleem maar bij technische toepassingen een groot probleem omdat die programma's vaak alleen maar voor een bepaalde toepassing zijn gemaakt zonder rekening te houden met andere software en sommige programma's bijten elkaar dan en blijven met foutmeldingen komen, vastlopen enz.

Moet je dan regelmatig wisselen van software toepassing dan blijf je aan het zoeken naar wat er nu weer open staat en de boel blokkeert, vandaar dat het werken op de i3 met windows 7 dan een heel stuk prettiger en sneller is.

Natuurlijk zal er in windows 8.1 ook wel iets zitten om dat handiger te kunnen doen maar mijn ervaring is dat wat ik voorheen met 1 klik kon regelen ik daar nu vaak 4 of 5 keer ergens voor op moet klikken en dat is gewoon niet handig.

 

Stap je nieuw in dit soort OS systemen of ben je Apple gewend dan weet je niet anders, maar werk je al jaren met wat anders dan voelt dit net alsof je plots achterste voren in de auto moet gaan zitten, alle knopjes en schakelaars plots om ander plekken zitten en bij elke bocht weer moet zoeken naar de juiste schakelaar.

 

Je kunt het er mee eens zijn of niet maar mijn gevoel zegt dat Windows een te grote stap heeft willen maken om het succes van Apple bij te blijven terwijl de apparatuur waarop het OS gebruikt wordt (in dit geval een desktop) er eigenlijk niet optimaal geschikt voor is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben ook een (te?) grote stap willen maken. Ze tonen echter wel ballen door iets te doen met de kritiek die ze hebben gehad. Overigens blijven alleen de startscherm apps op de achtergrond draaien als je deze minimaliseert. In de oudere versies kon je ze op 2 manieren sluiten: door ze aan de bovenrand te pakken en naar beneden te slepen, of gewoon simpel alt + F4 (dit heeft altijd al zo gewerkt ook in xp). Nu heb je er dus ook  het kruisje weer bij gekregen.

 

Dat je meer klikken nodig hebt verbaasd me, ik heb over het algemeen juist minder klikken nodig maar goed dat kan aan de toepassingen liggen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb net 2 weken Win 8.1 draaien op een nieuwe laptop, de ruim 6 jaar oude Win Vista laptop had problemen.

 

De nieuwe laptop heeft de nodige reserve onder de motorkap en een solid state harddisk.

 

Ik kan zeggen dat na een paar dagen ik mijn weg gevonden heb en geen enkel probleem heb met het werken met win 8.

 

Mijn enige kritiek is dat je bij het registreren van Win 8 nogal wat informatie moet geven, maar diegene die denkt dat anonimiteit op internet bestaat leeft niet in deze tijd.

De Windows apps moet je gewoon vergeten en je eigen programma's kan je gewoon installeren en zoals je gewend was verder blijven gebruiken.

Vastlopers heb ik nog niet gehad.

 

Het enige probleem was dat mijn seriële naar usb adaptor geen driver meer beschikbaar had voor win 8 en dat ik hiervoor een nieuw exemplaar nodig had.

Verder zijn laptops met een firewire poort niet meer te vinden, waardoor ik voor het overzetten van digitale videobestanden van mijn camera nog steeds mijn oude laptop moet gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de wereld nog meer van dit soort Ezels zou hebben die zonder enige kennis van zaken een mening hebben en ten koste van alles vooruitgang proberen tegen te houden, zouden we nog steeds op paarden rondrijden.

Euh, als je dat vooruitgang vind, dan is het eerder dat zulke types deze troep doorslikken met oogkleppen op, en alles wat MS probeert om uit het dal te komen ook nog eens vooruitgang vinden.

Wereldwijd is het nogthans zeer ruim bekend dat men na het Vista debacle een waardige opvolger ervoor gemaakt heeft in het gedaante van W8, de enige hoop zal zijn dat W9 het bedrijf van de afgrond red met een waardige opvolger van Windows 7. Wat men nu probeert door je strot te rammen is pure commerciele troep, waarvan met met sheve updates waanhopig probeert menigeen over de stoep te trekken, helaas ook dat lukt maar mondjesmaat.

Geen wonder dat bij MS na deze zoveelste miskleun menigeen daar opstapt of moet opstappen, je zou voor minder van schaamte naar Siberie vertrekken.

Geen illusies maken, W8 zal niet de geschiedenis ingaan als het halve wonder van MS, het kan diep onder de grond gestopt worden in het gezelschap van W95,W-millenium & Vista. RIP

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb ruim 6 jaar tot volle tevredenheid met Vista gewerkt.

Hoezo debacle?

 

We hebben in huis ook android en kennissen hebben Apple, ze hebben allemaal hun eigen voor en nadelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat gebruik jij dan

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...