Ga naar inhoud



ad123

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Als ik mijn fluke 77 aanzet op weerstands meting dan blijft deze op allerlei waarden in de megohms heen en weer springen en op de ac stand geeft deze 180/190 volt aan op de netspanning.

 

Op de dc stand is de waarde goed en op de diodestand geeft die even een piepje met de pennen tegen elkaar en gaat dan op een waarde van 400/500 staan in het display.

 

Zou je hier zelf nog iets aan kunnen doen?

 

                gr, Adri

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had ook een dergelijk probleem met een Fluke meter. Uiteindelijk bleek er een weerstand defect te zijn. Deze vervangen en het apparaat werkt daarna weer prima.

Ik denk dat de topicstarter graag jouw model zou willen weten en welke weerstand, als je dat nog weet.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zou ook aan de batterij denken.

Ik heb een Fluke177 en als daar de batterij van leeg is komt er een melding: "batterie".

 

Op mijn Fluke, in America gekocht heb ik een levenslange garantie gekregen. Ik meen dat dat voor alle Fluke´s geldt maar zeker weten doe ik dit niet.

Als er een zekering kapot is moet je deze met precies dezelfde vervangen. Zijn alleen bij Fluke te koop. Valt niet onder garantie.

Eigenlijk zijn die meters onverwoestbaar. Mag ook wel voor die prijs.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eigenlijk zijn die meters onverwoestbaar. Mag ook wel voor die prijs.

Ik heb er toch een gehad met een redelijk verdampt binnenwerk.

Iemand was zo handig om de stroomtang los te koppelen en daarna de meetsnoeren in dezelfde bussen van de meter te stoppen als welke in gebruik waren bij de stroomtang.

 

Wanneer je daarna die op 2 fasen van een spanningsrails steekt die met 250 A zijn afgezekerd...

Je hoort een luide knal,

Je ziet een lichtflits,

De meetsnoeren zijn uitgegloeid,het binnenwerk van de Fluke is zwartgeblakerd.

 

En ik kon een nieuwe 77 bestellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een fluke van 23 jaar oud (model komt me niet te binnen) en buiten vervanging van kabels en batterijen werkt die nog steeds prima.Door eigen fout wel al 2X het zekeringetje van enkele mA moeten vervangen,maar ik kan nog steeds stroom meten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...