Ga naar inhoud


Geen inkomend geluid bij één provider.


Ga naar oplossing Opgelost door Con,

Aanbevolen berichten

VNI ? Of bedoel je de basis Linux Vi editor ?

 

vi naam_ van_ bestand. Zo open je een bestand.

 

Esq en : geeft vervolgens de prompt.

 

:wq (write en quit) slaat de wijzigingen op en met q verlaat je tegelijk het programma.

 

Met de pijltoesten ga je over de tekst. En met insert toets kun je zaken aanvullen.

 

Nano is een wat handiger programma, echter Vi is de standaard in de terminal mode.

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb alleen geen notie hoe FBeditor op te starten

 

Bij mij, onder windows, dubbelklikken op het .jar bestand en het start op.

Hij laadt automatisch de Fritz configuratie anders in menu datei "konfiguration einlesen" en als je klaar bent "konfiguration zuruckspielen". Met ctrl F zoeken en je zoekt voip.cfg. Daar staan alle voip instellingen.

Na terugzetten start de fritz opnieuw. Ik probeer ook weer even de add rtp map instelling even.

 

Nog even een puntje: FBEditor-0.6.2 deed het niet goed, FBEditor-0.5.5-Beta-Test wel, het ging om het terugzetten in de Fritz. Gecontroleerd door opnieuw de config te laden in het programma. De verandering stond erin, Fritz starte opnieuw op, alle nummers geregistreerd en met het bewerkte accout  gebeld.

 

Zit java niet in linux?

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet even toegeven dat ik XP virtueel (onder Linux Mint) draai, wellicht is java niet geïnstalleerd.

Moet ik gaan onderzoeken, wordt vervolgd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VNI ? Of bedoel je de basis Linux Vi editor ?

 

vi naam_ van_ bestand. Zo open je een bestand.

 

Esq en : geeft vervolgens de prompt.

 

:wq (write en quit) slaat de wijzigingen op en met q verlaat je tegelijk het programma.

 

Met de pijltoesten ga je over de tekst. En met insert toets kun je zaken aanvullen.

 

Nano is een wat handiger programma, echter Vi is de standaard in de terminal mode.

Nee, het ging om de editor van de Fritz, FBeditor.

De configuratiefile onder de cli gaat wel maar is niet erg vriendelijk.

Helaas is het weekend en de communicatie met AVG Fritz is even gestaakt,

ik verwacht daar ook nog wel iets positiefs van. Zij onderkenden dat er

problemen waren met sommigen SIP providers, dat geeft hoop.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boeiend blijft dat ik via FreeVoipDeal vandaag een gesprek had met Argentinie

en dat ging probleemloos 2,5 uur lang (ook nog gratis (was een landline)).

Dus het kan allemaal wél. Maar waarom dan niet met CC blijft een raadsel.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij, onder windows, dubbelklikken op het .jar bestand en het start op.

Hij laadt automatisch de Fritz configuratie anders in menu datei "konfiguration einlesen" en als je klaar bent "konfiguration zuruckspielen". Met ctrl F zoeken en je zoekt voip.cfg. Daar staan alle voip instellingen.

Na terugzetten start de fritz opnieuw. Ik probeer ook weer even de add rtp map instelling even.

 

Nog even een puntje: FBEditor-0.6.2 deed het niet goed, FBEditor-0.5.5-Beta-Test wel, het ging om het terugzetten in de Fritz. Gecontroleerd door opnieuw de config te laden in het programma. De verandering stond erin, Fritz starte opnieuw op, alle nummers geregistreerd en met het bewerkte accout  gebeld.

 

Zit java niet in linux?

Ja Java zit in Linux, maar sinds de installatie van Draftsight zijn er een aantal zaken die niet meer

werken.

Zo ook de pluginn van Chrome, die is volledig weggevaagd om de een of andere reden . . .

Het loopt allemaal niet echt lekker.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd FBEditor-0.5.5-Beta-Test doet het bij goed met java runtime 1.6. Maar mogelijk voor de nieuwere firmware (zit niet op mijn FB 7270) is een hogere versie FB Editor nodig. Die getest, 0.7.0.5 met java runtime 1.7.

Werkt keurig, maar zet de configuratie niet terug. Wat wel goed gaat: inlezen, wijzigen, oplslaan als bestand en in de Fritzbox zelf de veranderde en opgeslagen configuratie restoren.

 

De Fritz start dan opnieuw op met de nieuwe config en werkt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@con

Nog een vraag: zit de FB achter een modem en heb je port forwardings ingesteld?

En als er een modem tussen zit wat voor dan?

 

Ik vind het vreemd dat je nu dezelfde problemen hebt als je bij BP had. En problemen die anderen niet hebben.

Heb je de Fritz in expert view staan en kun je dan nog eens een screenshot posten?

 

Het loont soms ook met de capture functie een bestand te maken waarin een niet lukkende verbinding met CC gemaakt wordt. Zonder inkomend geluid dus.

Je ziet daarin hoe het gesprek opgezet wordt en moet dan kunnen zien wat er mis gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fritz zit via een dongel aan de 3G.

Ik heb geen landline.

 

Portforwading is niet van toepassing, ik gebruik

dect van de F, die regelt dat zelf.B

 

Ik heb idd hetzlefde probleem als bij BP maar het

heeft meer dan een jaar perfect gewerkt bij CC.

 

Met Freevoipdeal heb ik wél 2-richting gesprek.

 

 

Ik zal morgen (straks dus . . .) nog een screenshot maken.

De capture-functie ken ik niet, kun je dat uitleggen?

 

Eerst ff een poosje pitten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst ff een poosje pitten.

 

Hoop dat je goed hebt geslapen ;)

 

De fritz zit via een dongel aan de 3G.

Ik heb geen landline.

 

Portforwading is niet van toepassing, ik gebruik

dect van de F, die regelt dat zelf.

 

Ja, sorry, dat had je al eerder geschreven. De dongel is dus het modem. Met dit modem heb ik geen ervaring. De Fritz moet in het modem poorten open houden om bereikbaar te zijn (UDP 5060) en een stream voor audio op te zetten. Als de Fritz dit opzet zijn dit UDP poorten vanaf 7078; als het een binenkomend gesprek is bepaalt de andere partij dat.

Deze poorten openzetten in het modem doet Fritz. Soms is een beetje hulp nodig door het modem in te stellen de poorten te forwarden naar Fritz. (Dit heeft dus niet met Dect van doen).

 

De provider en Fritz komen poorten en codecs overeen als een gesprek opgezet wordt. Dat zie je in sip messages en die monitor je door het internetverkeer te monitoren. Daar heeft Fritz een capture functie voor: http://fritz.box/html/capture.html

Volg de instructies aldaar en open het aldus verkregen bestand met Wireshark (of laat er iemand naar kijken. Je let dan op het sip verkeer.

Het is handig om andere internettoepassingen eerst even af te sluiten (mail e.d.) capture te starten, een kort telefoongesprek te voeren en caprure af te sluiten. Er is verschil tussen een uitgaand gesprek en een binnenkomend.

 

Behalve de poorten komen provider en fritz codecs overeen per gesprek. Daar kan het ook mis gaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een capture gemaakt van een binnenkomend gesprek met CC, maar dat is zo'n lap tekst dat ik daar een andere plek voor zoek om naar te verwijzen. Ik voeg later voor belangstellenden een adres toe.

 

Met Freevoipdeal heb ik wél 2-richting gesprek.

 

Het grote verschil is dat Freevoipdeal, neem ik aan, altijd een uitgaand gesprek is, met CC binnenkomend neem ik aan. Dat werkt iets anders. Het ligt dus mogelijk niet aan de provider, maar aan de richting.

Mijn idee is, dat het iets tussen het modem (de dongel) en Fritz is waar het mis gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de manual van FB 7390 staat over de dongle:

 

 

Due to technical limitations on the part of the mobile telephone

network carriers, some limitations may arise for Internet

telephone calls and for applications requiring an incoming

connection. The same is true for using port forwarding,

sharing USB storage memory, remote maintenance via

HTTPS, dynamic DNS and VPN. Contact your network carrier

for details on any restrictions that may apply.

 

Op de site van AVM staat ook iets dergelijks:

Requirements / Restrictions
  • The mobile broadband modem must support the mobile radio standard UMTS/HSDPA; the LTE standard is not supported.
  • Depending on the mobile network operator, Internet telephony and all other functions for which a public IP address (such as incoming VPN connections) is required may either not be available or available only to a limited extent.

 

 

De dongel levert dus niet alle functionaliteit. Blijft raadselachtig waarom het een jaar wel goed werkte en nu niet meer. En waarom komt AVM daar niet mee?!

Mogelijk zie je bij Telephone numbers - line settings in advanced view (?)

Keep port forwarding of the Internet router enabled for Internet telephony

This option is available only when the FRITZ!Box connects to the Internet via another router in the local network.

When this option is enabled, the FRITZ!Box sends IP packets at regular intervals to keep the port forwarding of the Internet router active for Internet telephony.

 

 

Je kunt ook voor CC een stun server instellen, maar dat kan niet in de user interface. Een stun server helpt de Fritz poorten open te houden. Je kunt daar stun.12voip.com voor invullen en de poort die er staat is oké.

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijlage met sip uitwisseling Fritz - CC. Gemaakt met de capture functie en gelezen met Whireshark. Daar dan de belangrijkste records uitgekopieerd met "copy - bytes - printable text only" en geplakt in kladblok.

Ik ben heel blij met jouw intensieve meedenken.

 

Eerst nog even dit, of ik nu met CC of FVD uitbel het probleem is hetzelfde.

CC geen inkomend stemgeluid, FVD wél.

 

Wat betreft de Stunserver, dat veldje heb ik niet (helaas).

 

En voorts de capture-functie, daar ga ik me in verdiepen, wellicht kom ik daar uit,

je hebt in ieder geval stof voldoende gegeven tot onderzoek, wordt vervolgd,

Maar nogmaals dank voor je inzet, ben ik héél blij mee.

 

Toch zijn er 2 dingen frappant, enerzijds is pas de FW vernieuwd van de FB, ik

zeg globaal een maand terug. Anderzijds heeft CC de laatste tijd veel problemen

gehad met hun servers . . . . .

 

Toevallig hè?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijlage met sip uitwisseling Fritz - CC. Gemaakt met de capture functie en gelezen met Whireshark. Daar dan de belangrijkste records uitgekopieerd met "copy - bytes - printable text only" en geplakt in kladblok.

Welk veldje moet ik hanteren bij  http://fritz.box/html/capture.html ?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...