Ga naar inhoud


Geen inkomend geluid bij één provider.


Ga naar oplossing Opgelost door Con,

Aanbevolen berichten

Dat is zo: Toevallig...

Ook toevallig: dat je nu bij CC dezelfde problemen hebt als toen bij BP...

Eerst nog even dit, of ik nu met CC of FVD uitbel het probleem is hetzelfde.

CC geen inkomend stemgeluid, FVD wél.

 

 

Dan heb ik verkeerd aangenomen dat je met CC alleen inkomende gesprekken hebt.

 

Die stun server kan je alleen in de configuratie zetten met telnet of door het export bestand te bewerken.

En voorts de capture-functie, daar ga ik me in verdiepen, wellicht kom ik daar uit,

je hebt in ieder geval stof voldoende gegeven tot onderzoek, wordt vervolgd,

Maar nogmaals dank voor je inzet, ben ik héél blij mee.

 

 

Succes! Hoop dat je ermee verder komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb ff een probleem, draai nu onder Linux, moet even

toveren om die file leesbaar te maken, helaas, wordt morgen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een screenshot, wat moet ik precies kopieeren?

 

Oops, ik kan niet uploaden "Je kunt tot Uploaden is niet toegestaan bestanden uploaden (Max. bestandsformaat: 10MB)"

staat onderaan . . .

 

Oops, ik had 40 MB ge-upt, dus meer dan 30 MB gedelete (zonde van de database)

 

Maar goed, hier het shot;

 

post-36489-0-84583400-1402832473_thumb.jpg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Con,

 

Dit is een uitgaand gesprek via freevoipdeal naar een (je) 06-nummer, toch?

Als je rechts klikt op een record, bijvoorbeeld de eerste invite en  "copy - bytes - printable text only" aankilkt en plakt in kladblok en zo alle sip records, dan krijg je het verloop van een gesprek.

Misschien een beetje veel werk, maar dat zou je ook met een CC gesprek kunnen doen en dan zie je de verschillen.

Je ziet dan poort nummers en codecs.

 

Nu zie je alleen rtp packets naar de FB gaan met een ingesteld codec G.711 PCMA. Binnenkomende stroom is er dus al, mogelijk zelfs voor er een daadwerkelijk gesprek is.

 

Bel je met CC ook uit of alleen binnenkomende gesprekken?

 

Als je het tekstbestand upload heeft dat meer informatie en is minder kB's.

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, hierboven is uitgaand via FVP, dat gaat perfect.

Ik heb bij FVD geen telefoonnummer, dus kan ik er niet mee ingebeld worden.

 

Met CC bel ik uit en wordt ik mee gebeld.

In beide gevallen hoort de andere kant mij wél, ik hoor

alleen geen stem in beide gevallen middels CC.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je eerst adviseren om de Frtizbox uit te sluiten als oorzaak van je probleem.

Heb je geen ander modem/router tot je beschikking om dat uit te testen?

Een ander modem zou ideaal zijn, want dan kan alleen CC zelf het probleem veroorzaken of je G3 verbinding.

 

Er bestaan SIP cliënten voor Linux, Windows en Android. Als je daarmee je CC account instelt en

je gooit dat netwerkapparaat in de DMZ of Exposed Host, kan je gemakkelijk testen waar het probleem zit.

Als je gebruik maakt van de huidige Fritz, moet je natuurlijk wel alle VOIP accounts uitschakelen van te voren.

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet AVM nog even afwachten, zij hebben zaterdag een FBrapport ontvangen.

 

Én @abmg kijkt nog naar mijn logfiles.

 

Helaas heb ik geen ander modem met 3G én telefoonaansluitng, dat wordt hem dus niet.

 

Wordt vervolgd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Con,

 

ik volg een en ander met interesse. Maar het was toch zo, dat de problemen zijn ontstaan direct na een firmware upgrade ?

 

Het ging toch om een betere beveiliging  ? Het lijkt mij dan logisch dat het ergens in de FB ligt. De logica lijkt mij dat tengevolge van de betere beveiliging er zaken worden blokkeert.

 

En eens teruggaan naar de vorige firmware en dan kijken of het probleem zich dan niet meer voordoet.

 

Gebruik maken van een stun server geeft de mogelijkheid om de "weg terug" in je systeem.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bram, wij worden weinig gebeld en bellen weinig.

 

Inderdaad ziet het er naar uit dat het met de FW-update

te maken heeft. Als we iedere dag zouden bellen was dat

zo klaar als een klontje dat het aan de FW zou liggen.

 

Vandaar mijn twijfels.

 

Ik heb nog de vorige firmware en die heb ik er weer op

gezet. Ik had óók een backup van mijn instellingen, ook

erop gezet maar dat bracht geen soelaas.

 

Maar chronologisch gezien heb ik het volgende geprobeerd;

- Cheapconnect gecontacteerd (2 weken lang over en weer getest)

- firmware en beackup teruggezet, zonder resultaat

- AVM gecontacteerd, nu nog actueel, wacht met spanning op

hun bevindingen met betrekking tot mijn laatste actie

(teugbrengen naar fabrieksinstellingen)

 

Dus daarom weet ik niet waar het aan ligt. Ik heb wél begrepen

dat CC hun diensten ergens anders onderbrengen dan bv 12Voip,

Freevoipdeal en 12connect. Wellicht ligt het daaraan dat aldaar

instellingen gewijzigd zijn. In ogenschouw genomen dat het de

laatste maanden tobben is met de verbinding bij vele afnemers

heb ik inmiddels gelezen op hun forum en bij Tweakers.

Dit vermoeden wordt ondersteund door het feit dat ik met

Freevoipdeal wél stemverkeer over en weer heb (loepzuiver)

alleen kan ik daar niet mee worden ingebeld.

 

 

Maar goed, ik heb óók begrepen dat 12connect ook nummers

porteerd en nummers uitgeeft, wellicht is dat een optie die

ik binnenkort wil uitproberen.

 

Het gebruik van een stun-server is alleen mogelijk via een

telnetverbinding, ik heb in de FB (7330) geen standaard

veldje om een dergelijke server te benoemen.

 

Groet, Con.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wat je kunt proberen is om even een gratis nummer bij 12connect aanvragen en dat testen, dan heb je een 085 inkomend nummer!

Werkt hier perfect! (niet op een dongle, maar toch)

aangepast door Beetle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wat je kunt proberen is om even een gratis nummer bij 12connect aanvragen en dat testen, dan heb je een 085 inkomend nummer!

Werkt hier perfect! (niet op een dongle, maar toch)

Ik denk zelfs dat ik dat straks ga proberen. . .

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Het is gelukt, @quattro heeft mij hierbij geholpen en daar ben ik héél blij mij.

 

Hoe is het resultaat tot stand gekomen? Eerst even wat achtergrond info.

 

Ik kreeg vanmorgen een bericht van AVM dat inderdaad (na proberen) de

FB 7330 geen veldje heeft voor en stunserver. Zij zouden dat in Duitsland

neerleggen en zij verwacht (hopen) dat dat met de volgende FW goed komt.

Dus dat was einde hoop.

 

Echter was ik via PM met @quattro in contact gekomen en hij was bereidt

om eens in de FB te kijken. Dat ging niet zo makkelijk, via een dongel dan

de FB in, dan maar met teamviewer en dat ging goed onder Linux Mint.

 

Hij had onderzoek gedaan en was ervan overtuigd dat een stun-server

ingezet moest worden, maar als je geen veldje hebt wordt dat lastig . . . toch?

 

Maar goed, ik had me ook al een beetje verdiept en wist dat je via telnet de

files van de FB kon editen met nvi. Alleen dorst ik dat niet.

@quattro heeft mij over de streep getrokken en heeft de voip.cfg aangepast

en een stunserver ingevuld en ook nog ergens een "yes" gezet.

 

Wat denk je? (Na een herstart) als een speer twee-richting verkeer via Cheapconnect.

Boeiend om te melden (althans dat vond ik verbazingwekkend) dat de stunserver

van 12connect werd ingezet voor cheapconnect, ik zou daar nooit opgekomen zijn.

Ik kan dus nu ook weer ingebeld worden met 2-richtingverkeer. Probleem opgelost.

 

Langs deze weg (had ik ook al telefonisch gedaan) nogmaals bedankt voor je hulp

en geduld. Én, het was ook nog een leuk gesprek.

 

Kortom, probleem uit de lucht, helemaal top en vooral helemaal blij.

 

Op naar het volgende probleem  :D

 

Mochten er nog medegenoten zijn die meer details willen weten, laat me dat dan

weten, ik deel graag mijn geluk.

 

Verder iedereen bedankt voor het meedenken aan onderhavig voorbije probleem.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, dat zit wel lasting met zo'n veer in mn ehhh.

Ben blij dat het eindelijk werkt. Kan er zelf ook niet tegen als iets moet kunnen maar het niet lukt... En uiteindelijk heb je het natuurlijk vooral zelf gedaan met het bewerken van dat filetje. Heb ik zelf ook nog wat geleerd :)

 

Overigens dat een stun server nodig was bleek al vrij snel. Maar wat dat ding precies doet?? Misschien hier iemand die uit kan leggen wat de functie van een stun server nou precies is?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het erg spannend gisteren, wij zaten beiden op hetzelfde moment ook driftig te Googlen

terwijl we met teamviewer verbonden waren, op zoek naar stunservers en ook commando's voor nvi.

 

Ik voel me een beetje verplicht de exacte actie's hier te melden inclusief voorbeelden en de nodige

commando's opdat anderen er ook wat aan hebben. Maar daar heb ik ff tijd voor nodig.

 

Op voorhand zeg ik "eind goed al goed" en nogmaals bedankt.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...