Ga naar inhoud


Geen inkomend geluid bij één provider.


Ga naar oplossing Opgelost door Con,

Aanbevolen berichten

Zoals wellicht velen weten ben ik gecharmeerd van Cheapconnect (CC), daar gaat de discussie

niet om en laten we maar niet over de kwaliteit hebben van CC.

 

Ik heb 3 accounts, CC, 12Voip(12) en Freevoipdeal(FVD).

 

Sinds een slordige maand, ik krijg dat niet meer getraceerd heb ik bij inkomend en uitgaand

via CC geen geluid van de beller, ik hoor de beller wel.

 

Het vreemde is dat met 12 en FVD wel tweerichtingverkeer is qua geluid.

 

Ik ben nu inmiddels al weken in conclaaf (in harmonie) met CC om dit op te lossen maar we

komen we er niet uit tot zover. Met testgesprekken zien zij zowel in- als uitgaand signaal.

Tocht bereikt mij Fritz geen geluid van de beller, althans alleen van CC, de rest gaat goed.

 

Ik ben bang wanneer ik AVG aan ga schrijven dat zij elkaar de schuldigen bombarderen.

 

Wie heeft hier ervaring mee en weet een truc.

 

Ik heb een Fritz 7330 en een Gigaset via dect aangesloten op de Fritz, mijn modem

is een dongel van de KPN, dus een 3G verbinding rechtstreeks in de Fritz.

 

Het heeft allemaal een jaar perfect gewerkt . . . . . rara hoe kan dit . . .. 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier nog even de verschillen in de Fritz. Let hierbij vooral om de packets . . . bij CC is dat 0.

post-36489-0-26117200-1401912146.gif

post-36489-0-22516600-1401912155_thumb.gif

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik dat vinden in de Fritz? (bij 12voip heb ik wél inkomend . . .)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste C,

 

het inkomend geluid komt niet door. Ligt mogelijk aan de stun server instelling of aan bepaalde afgesloten poorten.

 

Er is de nodige informatie over te vinden met allerlei oplossingen.

 

Is er wat verandert aan je installatie ? Andere firmware bijvoorbeeld ? Het lijkt mij geen probleem met de Codec.

 

Inkomend wordt ergens geblokkeerd.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste C,

 

het inkomend geluid komt niet door. Ligt mogelijk aan de stun server instelling of aan bepaalde afgesloten poorten.

 

Er is de nodige informatie over te vinden met allerlei oplossingen.

 

Is er wat verandert aan je installatie ? Andere firmware bijvoorbeeld ? Het lijkt mij geen probleem met de Codec.

 

Inkomend wordt ergens geblokkeerd.

 

Groet,

 

 

Bram

Op zich denk ik dat een hoop waar is wat je schrijft.

Ik maak gebruik van de Dect functie en je kunt in de

FB alleen poorten toewijzen aan IP adressen en dergelijke.

Omdat dect iets interns is van de FB kun je daarom geen

poorten open zetten.

 

Wat betreft stun-server, daar maak ik geen gebruik van, heb

geen idee hoe je dat en waar je dat in de FB moet instellen.

 

Er zijn 2 dingen veranderd, enerzijds is er nieuwe FW opgekomen

in verband met lekken in de oude FW en anderzijds zijn er

problemen geweest bij CC (Cheapconnect). Ja, en waar ligt het

nu aan . . . . ?

 

De eerdere tip om mijn Gigaset aan te sluiten op de fon1 aansluiting

is nog steeds een optie, blijft vreemd dat het meer dan een jaar

perfect heeft gewerkt.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben eens gaan kijken in mijn 7360 en het enige dat ik vond om in te stellen was:

 

Provider requires G.726 in accordance with RFC 3551

 

Maar of dit iets te maken heeft?

 

Maar controleer eens of je isp van 3G poort 5060 niet blokkeert,wat hier het geval is,wat bijna alle voip diensten via 3G onbruikbaar zijn  :mad:  :( 

 

probeer eens http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/ om een poortscan te doen.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

5060 isnt responding.

 

Terwijl ik wel kan bellen met freevoipdeal . . . .

 

En . . . het altijd goed gewerkt, dus deze snap ik niet.

 

Ik heb de test ook gedaan tijdens het bellen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze online poortscan kan verwarring scheppen. Het zegt: Scanning TCP ports only (UDP scanning available soon by free registration).

Sip verkeer gaat over UDP poorten en die worden dus niet gescand.

 

De beste uitkomst geeft het internet verkeer te monitoren en de sip messages daar uit te lichten. Dan zie je waar de communicatie mis gaat, ook welke codecs beschikbaar zijn.

 

Met Budgetphone heb ik het met de Fritzbox gehad dat er geen geluid was. Het was een probleem van afstemmen van codecs. De instelling: add_rtpmap_for_all_codecs = no; naar = yes; zorgde ervoor dat de uitwissing het wel deed.

 

Is de Fritzbox direct op het DSL aangesloten of zit er nog een modem tussen? Dat kan ook iets blokkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze online poortscan kan verwarring scheppen. Het zegt: Scanning TCP ports only (UDP scanning available soon by free registration).

Sip verkeer gaat over UDP poorten en die worden dus niet gescand.

 

De beste uitkomst geeft het internet verkeer te monitoren en de sip messages daar uit te lichten. Dan zie je waar de communicatie mis gaat, ook welke codecs beschikbaar zijn.

 

Met Budgetphone heb ik het met de Fritzbox gehad dat er geen geluid was. Het was een probleem van afstemmen van codecs. De instelling: add_rtpmap_for_all_codecs = no; naar = yes; zorgde ervoor dat de uitwissing het wel deed.

 

Is de Fritzbox direct op het DSL aangesloten of zit er nog een modem tussen? Dat kan ook iets blokkeren.

Via telnet ben ik in de config-file geweest, ik heb echter niet kunnen

ontdekken hoe je die file dan weer saved met vni. Enig idee?

 

Ja de Fritz zit met een dongel op 3G.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind bewerken via telnet erg omslachtig, daarom gebruik ik FBEditor. Het is een simpel java programma dat de configuratie uit je Fritz ophaalt en na bewerken weer terugzet. De Fritz reset dan en werkt dan met de nieuwe instelling.

Je vindt FBEitor met google en kan het downloaden van ip-phone forum (eerst inloggen).

 

De instelling add rtp map for all codecs kan je veilig veranderen. Denk aan de ";" (punt komma) achter elke regel!

 

vi opdrachten vind je hier: http://www.openbsd.org/cgi-bin/man.cgi?query=vi maar ik vind dit te ingewikkeld als je het niet vaak gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind bewerken via telnet erg omslachtig, daarom gebruik ik FBEditor. Het is een simpel java programma dat de configuratie uit je Fritz ophaalt en na bewerken weer terugzet. De Fritz reset dan en werkt dan met de nieuwe instelling.

Je vindt FBEitor met google en kan het downloaden van ip-phone forum (eerst inloggen).

 

De instelling add rtp map for all codecs kan je veilig veranderen. Denk aan de ";" (punt komma) achter elke regel!

 

vi opdrachten vind je hier: http://www.openbsd.org/cgi-bin/man.cgi?query=vi maar ik vind dit te ingewikkeld als je het niet vaak gebruikt.

Ik heb inmiddels via telnet de waarde add_rtpmap_for_all_codec naar yes gezte, het mocht geen soelaas bieden.

Sterker nog, ik kon niet meer uitbellen. Ik heb daarna mijn backup gerestored.

 

Ik had rukernertools gedownd, daar kan ik helaas niet mee overweg.

 

De FBEditor ken ik niet, ga ik ff zoeken, ga ervan uit dat dit alleen onder windows draait?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een .jar bestand en draait met java. Ik gebruik het onder windows, maar ik kan me voorstellen dat het besturingssysteem onafhankelijk is.

rukernertools kan mogelijk meer, maar mijn virusscanner slaat aan als ik het wil downloaden en dan heb ik niet zo'n motivatie meer om het uit te proberen. Plus dat voor fbeditor het niet nodig is de computer opieuw op te starten, om mediasensing uit en weer aan te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een .jar bestand en draait met java. Ik gebruik het onder windows, maar ik kan me voorstellen dat het besturingssysteem onafhankelijk is.

rukernertools kan mogelijk meer, maar mijn virusscanner slaat aan als ik het wil downloaden en dan heb ik niet zo'n motivatie meer om het uit te proberen. Plus dat voor fbeditor het niet nodig is de computer opieuw op te starten, om mediasensing uit en weer aan te zetten.

Ik heb alleen geen notie hoe FBeditor op te starten, ook hierin ben ik een noob. Het is tobben met mij.  :sick:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...