Ga naar inhoud


WK voetbal


dirocca

Aanbevolen berichten

Sorry hoor, maar als je als speler jezelf gaat verontschuldigen , staan stel ik mij toch vragen.

 

Bekijk maar even de vele beeldjes onder de noemer "diving robben".

 

http://www.goal.com/en-gb/news/3841/world-cup-2014/2014/06/29/4924021/robben-apologises-for-diving-against-mexico

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het interview gezien en Robben heeft het toch duidelijk over de schwalbe in de 1e helft en niet over de echte overtreding aan het eind, die uiteindelijk een penalty opleverde. Bovendien heb ik véél meer spelers gezien die penalty's probeerden uit te lokken, alleen hadden die niet de ballen om hun verontschuldigingen daarover aan te bieden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, maar dat is wel héél gemakkelijk natuurlijk, zeggen dat je niemand wilt kwetsen maar ondertussen wel het woord "klootzakken" gebruiken... 

 

En nee, sorry maar ben het niet met je eens wat het strafschopgeval betreft. Er zijn voor mindere (zelfs géén !) overtredingen strafschoppen gegeven. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de wedstrijd Griekenland - Ivoorkust  ;)

Ik gebruik bewust het woord rechtvaardig, ik kijk dus ook naar de andere penalties die NL tegen gekregen heeft en ook naar de momenten dat we recht hadden op een penalty en dat niet gekregen hebben. Als de beslissing nu eens in ons voordeel uitpakt, gaan we opeens lopen zeuren dat het geen overtreding was. Ik vind dat NL toch wel erg benadeeld is in dit toernooi. We moeten gewoon iedere keer een doelpunt extra maken omdat de scheidsrechter tegen ons fluit.

 

Wat betreft Griekenland: de overtreding was er voor en die zorgde ervoor dat hij over zijn eigen benen struikelde.

 

Wat ik veel erger vond was de penalty die Brazilië kreeg in de eerste wedstrijd.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik chatuliem, er zijn al meerdere discutabele penalty's gegeven en ik kan me héél goed voorstellen dat je vreselijk baalt hoor als je door zo'n beslissing het toernooi uit geknikkerd wordt. MAAR rechtvaardig of niet, dat is naar mijn mening nog steeds géén geldige reden om het woord "klootzakken" in de mond te nemen, enkel om je eigen frustratie te uiten... Is niet netjes ! Ach, meer wil ik er ook niet over zeggen, maar plaats nog wel even een video die ik dan persoonlijk wel leuk vind  :)

 

http://youtu.be/-T7zyezBkuY

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik chatuliem, er zijn al meerdere discutabele penalty's gegeven en ik kan me héél goed voorstellen dat je vreselijk baalt hoor als je door zo'n beslissing het toernooi uit geknikkerd wordt. MAAR rechtvaardig of niet, dat is naar mijn mening nog steeds géén geldige reden om het woord "klootzakken" in de mond te nemen, enkel om je eigen frustratie te uiten... Is niet netjes ! Ach, meer wil ik er ook niet over zeggen, maar plaats nog wel even een video die ik dan persoonlijk wel leuk vind  :)

 

http://youtu.be/-T7zyezBkuY

 

Ik ben nog steeds in dubio. Gaat voetballen echt leuker worden als het eerlijker wordt met de terugkijk mogelijkheid die waarschijnlijk volgend seizoen gaat worden getest/gebruikt?

 

Het stukje menselijk falen hoort erbij. Ik voetbal al mijn hele leven (en als mijn lies weer OK is ga ik het ook zeker weer doen) en er is ook tegen mij onterecht tegen en voor gefloten. Het maakt het dat David Goliath soms kan pakken en het is ook de frustratie van het voetballen dat het denk ik zo aantrekelijk maakt. Lekker je frustratie uitten op een verkeerde beslissing.

 

Maar hierbij komt ook het probleem van corruptie kijken. Een scheids geeft een pingel omdat hij xxxx ontvangt als team A wint of verliest. En dat stukje corruptie haal je weg met technologie.

 

Maar soms is het echt te zot ja... zoals de penalty van Griekenland... En dat spelers scheidsrechters zullen proberen te verleiden tot een onterechte beslissing gaat denk ik toch nooit stoppen, omdat niet alles zal worden teruggekeken. Alleen bij b.v. een penalty of een lompe overtreding zal hiervoor de tijd worden genomen.

 

De belangen zijn gewoon veel te groot geworden. Clubs met 100-en miljoenen schuld. Provincies die miljoenen in clubs moeten pompen (ben het hier overigens wel mee eens als het niet gekomen is door wanbeleid - andere discussie....). De kosten bij risico wedstrijden. En dan de zotte bedragen voor spelers...

 

Erger mij veel meer aan het andere stukje onsportief gedrag van naar een kaart vragen. Ik denk dat dit binnen 2 seizoenen ook voorbij is. Wie hem vraagt kan hem krijgen en strafschop naar de tegenpartij.

 

Ik kan wel uren door gaan over waarom ik voetbal geweldig vind en waarom ik het soms echt kan haten. Maar je blijft er maar mee bezig. Het is gewoon in de kern een hele leuke spannende sport met van alles er op en eraan.

 

En ja schelden slaat nergens op. Dat is zo simpel dat in groep 7 mijn leraar ons al leerde dat mensen die schelden gewoon niet uit hun woorden kunnen komen of de woordenschat missen om een fatsoendelijk gesprek te voeren.

 

HI HA HONDE... blijft leuk ;) - oh de tegenstrijdigheden van het voetbal...

 

p.s. Overigens gaat Belgie morgen van Argentinie winnen en Nederland staat al in de finale... :P

p.p.s. Belgie - USA was een van de allerleukste wedstijden in jaren

aangepast door Sjattuh
  • Like 1

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winnen met penalties.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

 

Afgezien van het feit dat een overwinnen altijd lekker voelt, voelt deze toch wel erg lekker.

Costa Rica heeft vrijwel 120 minuten met 11 man op eigen helft gestaan, en vanaf minuut 1 gaf men de indruk voor de 0-0 te gaan met als gevolg penalties.

 

Karma is een......

(Sowieso geen Costaricaanse)

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, we zijn door maar hoe? Ik kan tenminste niet zeggen dat het een leuke wedstrijd was.

 

Wat mij betreft gaan ze de regels voor het bepalen van de winnaar dan ook per direct aanpassen.

 

Dus niet voetballen verlengen en dan strafschoppen, maar simpel voetballen, verlenging en staat het na de verlenging nog steeds gelijk dan heeft de partij die het meeste initiatief heeft getoond automatisch de winnaar en pas als dat ook gelijk is dan gaan we een keer strafschoppen nemen.

 

Persoonlijk denk ik dat dit een complete verademing zal zijn voor het voetballen en dat dan dit soort saaie voetbal van Costarica, wat er alleen maar op geënt was om geen tegengoal te krijgen, vrijwel vanzelf uitgebannen wordt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, we zijn door maar hoe? Ik kan tenminste niet zeggen dat het een leuke wedstrijd was.

 

Wat mij betreft gaan ze de regels voor het bepalen van de winnaar dan ook per direct aanpassen.

 

Dus niet voetballen verlengen en dan strafschoppen, maar simpel voetballen, verlenging en staat het na de verlenging nog steeds gelijk dan heeft de partij die het meeste initiatief heeft getoond automatisch de winnaar en pas als dat ook gelijk is dan gaan we een keer strafschoppen nemen.

 

Persoonlijk denk ik dat dit een complete verademing zal zijn voor het voetballen en dat dan dit soort saaie voetbal van Costarica, wat er alleen maar op geënt was om geen tegengoal te krijgen, vrijwel vanzelf uitgebannen wordt.

 

suc6

 

Gerrit

 

Een mooie voorstel Gerrit, beetje zoals bijv. judo.

Leuke wedstrijd om te zien was het zeker niet.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, we zijn door maar hoe? Ik kan tenminste niet zeggen dat het een leuke wedstrijd was.

 

Wat mij betreft gaan ze de regels voor het bepalen van de winnaar dan ook per direct aanpassen.

 

Dus niet voetballen verlengen en dan strafschoppen, maar simpel voetballen, verlenging en staat het na de verlenging nog steeds gelijk dan heeft de partij die het meeste initiatief heeft getoond automatisch de winnaar en pas als dat ook gelijk is dan gaan we een keer strafschoppen nemen.

 

Persoonlijk denk ik dat dit een complete verademing zal zijn voor het voetballen en dat dan dit soort saaie voetbal van Costarica, wat er alleen maar op geënt was om geen tegengoal te krijgen, vrijwel vanzelf uitgebannen wordt.

 

suc6

 

Gerrit

 

Vroeger speelde men gewoon door totdat ern een goal viel. Maar om er uiteindelijk een einde aan te breien en voor de veiligheid en gezondheid (op een gegeven moment zal iedereen zich gaan blesseren als je zo lang intensief moet spelen) van de spelers is dit verandert. Stel je voor - 3 uur lang in 40 graden spelen. Gaat niet goed.

 

En daar bovenop komt dan nog dat in een toernooi situatie je een groep totaal kan uitputten waardoor de volgende wedstrijd al weer zo goed als verloren is.

 

Ze hebben ook nog dingen als een zilveren en gouden goal geprobeerd, maar helaas pakte dit ook niet goed uit.

 

Je voorstel kan natuurlijk nooit. Dit is enorm subjectief en persoonlijk. Je kan er b.v. voor pleiten dan gisteren Costa Rica het tactisch vele malen beter heeft gedaan dan Nederland en dus een betere wedstrijd heeft gespeeld. Dan heeft NL wel het initiatief gehad, maar is het (bijna) perfect uit gevoerde plan van Costa Rica niet minstens net zoveel waard? Zij kunnen het immers nooit winnen van een team als NL via aanvallend veldspel.

 

Met deze regel zullen bijna altijd de kleinere voetbal landen het gaan afleggen en dit WK is juist zo super leuk omdat ook de kleinere landen allemaal een kans hadden (Belgie is een fantastisch voorbeeld en hebben mijn inziens een van de leukste wedstrijden afgeleverd). Je gaat dan mindere landen dwingen om aan te vallen en dan hoeven beter landen alleen maar op de counter te wachten.

 

Je voorstel komt vanuit je eigen behoefte om aanvallend en snel voetbal te zien.

 

Als je het heel objectief bekijkt, had NL er gisteren zels uit gegaan als je naar tactisch voetbal kijkt. CR heeft gewoon beter hun plan uitgevoerd. NL speelde VEEL te traag om een verdediging van 11 man open te breken.

 

En ik vond het een fantastische wedstrijd om te zien. Ten eerste was het heel erg goed voor die jongens om een wedstrijd met balbezit te spelen. Ten tweede heeft CR iedereen verrast door niet al bij de rust 3 - 0 achter te staan en door geduld en vast houden aan een plan wonnen ze het bijna nog ook op het eind.Ten derde zal penalties winnen de jongens enorm goed doen en hun zelfverzekerheid nog groter maken omdat ze er allemaal invlogen, ze weten dat er een penalty killer op de bank zit en het is goed om te zien dat ze dus gewoon van begin tot einde scherp blijven. En ten vierde was het gewoon ENORM spannend ondanks de lage kwaliteit van het spel.

 

Ik zou het liever ook anders zien, maar ik zou niet weten welk systeem beter is dan het huidige.

 

En vergeet niet... NL speelt ongeloofelijk defensief (1-5-3-2) en zal dit ook tegen Argentinie gaan doen. Dan vliegen wij er dus uit na de verlenging. NL is langzaam achterop aan het raken op mondiaal niveau en we moeten onze speelwijze wel aanpassen om te kunnen blijven doen. De clubs halen het allang niet meer bij de top, laten we aub het nationale team blijven steunen om dit wel te doen. :)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...