Ga naar inhoud


WK voetbal


dirocca

Aanbevolen berichten

En moeten wij "kutbelgen" morgen voor die "kuthollanders" supporteren ? ;)

 

http://youtu.be/Rzm-7PEFmvk

 

 

 

 

 

 

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Maar goed dat België eruit ligt we kregen ook geen punten van ze bij het Eurovisie songfestival.

 

Heeft héél weinig met het WK te maken Sjaak , is een uitspraak à la "Van Der Gijp"^, heeft in zijn tijd nooit het truitje nat gemaakt en zit nu maar lekker te lullen op TV. Maar ja zijn uitspraak zal wel gecatalogeerd worden onder zijn bekende "burn out en paniekaanvallen". ;)

 

Geef mij maar een Jan Mulder en een Jan Boskamp .

 

PS.: Nederland kreeg van België op het songfestival acht punten.

 

 

post-37533-0-88395900-1404814929_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger speelde men gewoon door totdat ern een goal viel. Maar om er uiteindelijk een einde aan te breien en voor de veiligheid en gezondheid (op een gegeven moment zal iedereen zich gaan blesseren als je zo lang intensief moet spelen) van de spelers is dit verandert. Stel je voor - 3 uur lang in 40 graden spelen. Gaat niet goed.

 

En daar bovenop komt dan nog dat in een toernooi situatie je een groep totaal kan uitputten waardoor de volgende wedstrijd al weer zo goed als verloren is.

 

Ze hebben ook nog dingen als een zilveren en gouden goal geprobeerd, maar helaas pakte dit ook niet goed uit.

 

Je voorstel kan natuurlijk nooit. Dit is enorm subjectief en persoonlijk. Je kan er b.v. voor pleiten dan gisteren Costa Rica het tactisch vele malen beter heeft gedaan dan Nederland en dus een betere wedstrijd heeft gespeeld. Dan heeft NL wel het initiatief gehad, maar is het (bijna) perfect uit gevoerde plan van Costa Rica niet minstens net zoveel waard? Zij kunnen het immers nooit winnen van een team als NL via aanvallend veldspel.

 

Met deze regel zullen bijna altijd de kleinere voetbal landen het gaan afleggen en dit WK is juist zo super leuk omdat ook de kleinere landen allemaal een kans hadden (Belgie is een fantastisch voorbeeld en hebben mijn inziens een van de leukste wedstrijden afgeleverd). Je gaat dan mindere landen dwingen om aan te vallen en dan hoeven beter landen alleen maar op de counter te wachten.

 

Wat een onzin. Of ik Calimero hoor.

Heb je onder andere de wedstrijd van Algerije tegen Duitsland gezien?

HET voorbeeld dat kleine voetbal landen niet bestaan.

 

Groot voetbal land Costa Rica heeft niet de intentie gehad het spel te willen maken.

Counteren lukte niet wegens de defensieve opstelling.

In de laatste minuten kreeg CR meer ruimte wegens de offensieve intenties van NL en toen zag je waar CR tot in staat is. De bal ging goed rond en er kwamen aanvallen. Waarom die niet vanaf de 20ste minuut doen, als je eerst de kat uit de boom hebt gezien?

Nee, CR heeft er anders dan de vorige wedstrijden voor gekozen zich erg defensief op te stellen, om te hopen op counters, en anders het met penalty's te proberen. Gezien de historie van NL met penalty's geen kansloze strategie.

 

Maar was het leuk om naar te kijken?

Deze vraag is de essentie van amusement. En voetbal is amusement.

Leuk om te kijken was het voor mij niet, voor een neutrale kijker al helemaal niet.

Dan maar Algerije. Een ronde eerder uit het toernooi, maar wel met trots. En publiekslieveling.

Van mij mag de FIFA het amusement best wat meer waarborgen dmv andere regelgeving.

De regelgeving Zoals deze bij bijv Judo reeds wordt gehanteerd.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha.. ha... hier moet ik toch wel smakelijk om lachen, in het begin gaf niemand een cent voor het Nederlands elftal, moet je nu zien waar we staan met dit volgens jouw achter geraakte voetbal. :P En een groot land als Turkije brouwt er al helemaal niets van die doen niet eens mee. :eek: En de meeste andere voetbal grootmachten liggen er allemaal al uit dus hoezo achterhaalt voetbal van het Nederlandse elftal. ;)

ik heb een weddenschap voor aanvang van het wk afgesloten dan NL in de final zal winnen van DE. Dus nee, ik sta altijd achter NL en heb altijd hoop en geloof.

 

Ik weet niet waarom je een middelmatig voetbal land als Turkije erbij haalt, maar je kunt deze twee natuurlijk bij lange na niet vergelijken.

 

Een sterk nationaal team begint met een sterke nationale competitie, en daar zijn we hard achterop geraakt vergeleken met de grote 3. Spanje had ik dit toernooi totaal geen verwachtingen van. Veel te oud. Italië, Engeland en Portugal waren een verassing. Maar je ziet wie er in de halve finale staan, 4 hele grote voetbal landen.

 

En kijk eens 2 jaar terug? Zelfs team als 4 jaar terug en er niets van gebakken. Deze nieuwe taktiek werpt zijn vruchten af. Net,zoals in 74 en in 88. NL is gewoon heel klein en moet het van meer hebben dan een enorme getalenteerde competitie zoals je dat bv in DE hebt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin. Of ik Calimero hoor.

Heb je onder andere de wedstrijd van Algerije tegen Duitsland gezien?

HET voorbeeld dat kleine voetbal landen niet bestaan.

Groot voetbal land Costa Rica heeft niet de intentie gehad het spel te willen maken.

Counteren lukte niet wegens de defensieve opstelling.

In de laatste minuten kreeg CR meer ruimte wegens de offensieve intenties van NL en toen zag je waar CR tot in staat is. De bal ging goed rond en er kwamen aanvallen. Waarom die niet vanaf de 20ste minuut doen, als je eerst de kat uit de boom hebt gezien?

Nee, CR heeft er anders dan de vorige wedstrijden voor gekozen zich erg defensief op te stellen, om te hopen op counters, en anders het met penalty's te proberen. Gezien de historie van NL met penalty's geen kansloze strategie.

Maar was het leuk om naar te kijken?

Deze vraag is de essentie van amusement. En voetbal is amusement.

Leuk om te kijken was het voor mij niet, voor een neutrale kijker al helemaal niet.

Dan maar Algerije. Een ronde eerder uit het toernooi, maar wel met trots. En publiekslieveling.

Van mij mag de FIFA het amusement best wat meer waarborgen dmv andere regelgeving.

De regelgeving Zoals deze bij bijv Judo reeds wordt gehanteerd.

Je zegt hetzelfde als ik... Fijn dat we het eens zijn, gebeurt niet vaak in voetbal. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik vond het een fantastische wedstrijd om te zien.

Als je het leuk vindt als er steeds 10 Costa Ricanen vlak voor het doel staan en 1 in het doel en elke bal die ze krijgen weer zo ver mogelijk weg te trappen en een enkele keer een uitval te doen dan heb je inderdaad gelijk.

Maar denk dat het grote gros dat toch niet met je eens zal zijn.

 

Daarnaast waarom zou het moeilijk zijn om te beoordelen wie het meest initiatief heeft getoond?

Simpel het aantal aanvallen tot op de helft van de tegenstander tellen en je bent er al lijkt me zo.

En ook daar kun je nog weer onderscheid in gaan maken met schoten op het doel, aanvallen tot in het 16m gebied enz.

Dus niets enorm subjectief en persoonlijk maar gewoon simpelweg feiten bij elkaar opgaan tellen en je bent er al.

 

Suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker niet naar de stand gekeken 5:0 voor Duitsland.

Dus denk dat het Duitsland Nederland wordt of Duitsland Argentinië.

Die Brazilianen worden even flink afgedroogd en hebben nu eens geen scheids die in hun voordeel fluit.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Duitsland is het nu al een aardig feest, toeterende auto's, vuurwerk wat wordt afgestoken en soms knallen waarbij je je afvraagt of ze nog wat oude bommen hadden liggen van 70 jaar geleden.

 

Suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt het aan mij of juichen de Duitse spelers vrij mat? Het hele toernooi, wanneer er wordt gescoord door Duitsland dan gaat er een handje de lucht in en ze knuffelen elkaar even. Maar ik kan nou niet zeggen dat ze waanzinnig overlopen van vreugde en blijdschap. Ook na het eerste doelpunt tegen Brazilië was het wat lauw, vond ik...

Niet dat ik het ze niet gun. Ze spelen gedurende het toernooi steeds beter. Brazilië gaf alle ruimte weg in de verdediging. Daar heeft Dld prima gebruik van gemaakt. Keurig!

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooie , deze morgen ergens bij een boerderij in Nederland. Ik zou toch opletten voor de haai Oranje !

post-37533-0-09185200-1404902139.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...