Ga naar inhoud


Gijzeling door VU+


RikDC

Aanbevolen berichten

als je een toestel koopt,zonder nederlandse handleiding,of een beknopte,dan ga ik al snel naar google,en vind ik bijna alle antwoorden.zelfs zijn er mensen die zo vriendelijk zijn,er een (youtube) filmpke aan toe te voegen.

Als je een nederlandse handleiding vereist,zullen de nodige mensen,die moeten maken cq. vertalen.Die mensen moeten ook worden betaald,en dat zou het apparaat duurder maken.zorgen over een nederlandse handleiding doe ik niet,de meeste problemen vind je toch op het net.

En hoeveel mensen lezen nu een handleiding? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer die gebruiksaanwijzing der niet bij is geleverd in de Nederlandse taal, moet je als consument klacht indienen bij de importeur van dat product, maar aller eerst bij de winkelier waar je het product kocht en vragen waarom dat in Nederlandse taal ontbreekt.

 

Indien die niet reageert en/of hulp levert dan kun je op elkaar volgend andere instanties aanschrijven en je klacht melden:

- door jouw nationale Ombudsman een klacht rapportage te sturen

- door je advocaat en/of via rechtsbijstand verzekering het aanhangig te laten maken

- door de Consumenten Organisaties of overige commerciële Consumenten vertegenwoordigingen in Nederland aan te schrijven inzake je klacht

- en dan eventueel de Europese Instanties op de hoogte brengen van dit probleem betreffende import artikelen die niet conform de EU regelgeving gekenmerkt zijn en zonder gebruikershandleidingen geleverd worden.

aangepast door Tonskidutch

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

klagen bij een ombudsman oid heeft totaal geen zin.

 

 


Is de fabrikant verplicht een Nederlandse handleiding bij het product toe te voegen?

 

Nee, voor niet 'gevaarlijke' apparaten is de fabrikant alleen verplicht een handleiding in een moderne taal toe te voegen (bv engels of spaans). Nederlands is niet verplicht

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik vermoed dat de topicstarter deze box gekocht heeft omdat het toch zo makkelijk is voor een klein bedrag per jaar ALLE zenders te kunnen kijken.

Iemand die de Engelse/Duitse taal niet machtig is zie ik niet experimenteren met een linuxbox waar toch Engels de voertaal is op vele forums.

Om dan te beginnen over gijzeling en dergelijke is wel erg bij de haren getrokken. Koop dan een canaldigitaal gecertificeerde box.

Altijd dat gezeik over recht dit en recht dat, dien dan een klacht in. Ik denk dat je wel weet wat de uitkomst gaat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goede middag ,

 

Ik ben een nieuw lid op het forum.

Gegroet iedereen.

 

Ik ben één van de velen die zich laat gijzelen door de importeur van VU+ .

Heb het apparaat gekocht en er blijkt geen wettelijke gebruiksaanwijzing bij in de eigen plaatselijke taal.

 

Normaal gezien moet ik mijn apparaat terugsturen naar de verkoper maar die heeft mijn geld natuurlijk.

De bevoegde dienst van economische zaken er op zetten kan ook maar dan kan ik fluiten naar de noodzakelijke op te vragen informatie via de (bereidwillige ) verkoper.

 

Er werd mij koel medegedeeld dat de "fabrikant enkel een Engelstalige gebruiksaanwijzing ter beschikking stelt " waarbij straal word voorbijgegaan aan het feit dat de invoerder voor deze , in dit geval Nederlandstalige , gebruiksaanwijzing moet zorgen.

 

Ik ben hier dus absoluut niet mee akkoord maar moet dus voorlopig terugvallen op de antwoorden van de verkoper en de bereidwilligheid van de leden van het forum hier.

 

In een volgend bericht kom ik al aanzetten met mijn eerste vraag.

 

                     Rik

 

Maak gebruik van je recht van koop op afstand, doe hem in de doos, stuur hem terug naar de webshop en vraag je geld terug. Ga vervolgens naar een satelliet speciaalzaak en maak je wensen kenbaar en vooral dat je een nederlandstalige handleiding nodig hebt. Dan loop je de winkel uit met een apparaat wat wel voldoet aan jouw eisen. Kan zijn dat dat wat duurder is, maar goed, als het maar aan je eisen voldoet toch?

 

Ik vraag me echt af als je een settop box wilt die je aansluit en werkt zonder dat je er ook maar iets aan hoeft te configureren of in te stellen of je je er in moet verdiepen waarom je dan een vu+ settop box hebt gekocht bij een webshop. Niet dat deze boxen lastig te configureren zijn, maar je zult er toch enige tijd in moeten steken om er mee om te kunnen gaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das waar,ik was als eersten bij de dm7000.Dus vanaf dan,experimenteren,uitzoeken vragen stellen e.d.Dit staat in geen enkele nederlandse gebruiksaanwijzing.Zelf ga je daarin zover je kan of wilt.

En een technisch woordje engels zal je toch nodig hebben,als je deze box ten diepe wil uitproberen.

Ik vind het zelf al fantastisch,dat er zoveel moeite gedaan is,om diverse firmware te vertalen in het nederlands.vroeger was het engels en gedaan.

Maar niets houd je tegen,om je beklag te doen.In belgie,doe je dit door de juiste personen/winkels of weet ik wat in gebreke te stellen,maar zoiets,vind ik te gek voor woorden.

En een beetje winkel geef je een beetje support,maar verwacht niet,dat ze je alles gaan vertellen en leren.

Hier staat genoeg informatie hoe je een enigma ontvanger gebruiksklaar kan maken,naar bijna al je wensen,en dat is veel beter dan gelijk welke nederlandse handleiding.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winkel wil alleen maar verkopen dat is het punt.

Het is helaas zo maar de meeste winkels weten niet wat ze verkopen of hebben heel weinig kennis.

De kennis komt niet uit de winkel maar uit de fora op internet. Kom nooit in een winkel ze kunnen me daar toch niet van dienst zijn.

 

 

O ja er zijn wel uitzonderingen op deze regel alleen heel dun gezaaid

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Maak gebruik van je recht van koop op afstand, doe hem in de doos, stuur hem terug naar de webshop en vraag je geld terug. Ga vervolgens naar een satelliet speciaalzaak en maak je wensen kenbaar en vooral dat je een nederlandstalige handleiding nodig hebt. Dan loop je de winkel uit met een apparaat wat wel voldoet aan jouw eisen. Kan zijn dat dat wat duurder is, maar goed, als het maar aan je eisen voldoet toch?

 

Ik vraag me echt af als je een settop box wilt die je aansluit en werkt zonder dat je er ook maar iets aan hoeft te configureren of in te stellen of je je er in moet verdiepen waarom je dan een vu+ settop box hebt gekocht bij een webshop. Niet dat deze boxen lastig te configureren zijn, maar je zult er toch enige tijd in moeten steken om er mee om te kunnen gaan.

herhaal

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een beetje te doen met Rik-CD.

Je hebt mensen die het leuk vinden om te experimenteren met van alles en nog wat.

Er zijn ook mensen die dat niet willen of niet kunnen.

 

Als we naar een onbekende bestemming moeten gebruiken de meeste van ons toch ook een navigatiesysteem?

Dat zou je ook een handleiding kunnen noemen..

 

Ik kan een gebruikte VU+ Duo ontvanger te kopen.

Maar info op het internet over VU+ maakt melding over een "rood lampje".

Oei, ik houd niet zo van rode lampjes..

 

Voor iedereen die op het bovenstaande zou willen reageren heb ik eerst een vraag.

Te weten: wat is de 'mercedes' onder de hd schotelontvangers met royale opnamemogelijkheid.

aangepast door Vantnuilerveld
Link naar reactie
Delen op andere sites

in ieder geval geen gebruikte DUO (het is een oud model)

ofschoon vakkundig gerepareerd en gesoldeerd voor enkele euro' s een prima receiver voor jaren plezier

 

"de mercedes" dan toch even sparen voor een DUO2

die is sneller en maakt meer mogelijk op multimedia gebied

 

compassie hebben met anderen is mooi

en dat komt elke zoveelste nieuwe gebruiker van pas, omdat we erg graag helpen hier op sat4all

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de duo2 is hedentendage ook niet meer zo duur hoor.Ligt nou aan de prijs van een volkswagen.Kostprijs met dual DVB-S2 tuner 359 euro.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...