Ga naar inhoud


Cheapconnect/veelvuldige time-outs/alleen Fritzbox ?


Aanbevolen berichten

Nee, want ik HAD immers nauwelijks tot geen problemen

ten opzichte van de vele genoemde klachten hier tot gisteren...

 

Dus ga ik het nu óók maar overwegen.

 

PS toch gelijk maar gewijzigd, dank voor de tip.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor jullie feedback!

Ook op het CC-forum schijn dit aloude thema overigens weer te zijn opgelaaid.

Tja, een echte vinger op het fenomeen leggen is- en blijft moeilijk, vrees ik.

Wie zegt me dat de Fritz niet mede debet is aan een en ander?

 

@Beetle: op zich een leuke suggestie, het instellen van OpenDNS daar niet van

Alleen brand ik mijn handen niet meer aan het finetunen van het config-bestand.

Aanpassing resulteerden vroeger steevast in waarschuwingen in de webinterface en wie zegt me dat er in de toekomst geen problemen rijzen bij firmware-updates?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hansputters     Ja dat kan zijn, maar het heeft bij alle firmwares nog nooit gewerkt met de DNS servers veranderen in de Fritzbox 7390.

 

Vandaar dat ik het nu via het editen van het config bestand gedaan heb, en getest en het werkt.

Nu voor controle mijn 2e Cheapconnect nummer gewoon weer sip.cheapconnect.net gezet, ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

1e nummer laat ik even op die 185.29.203.27

 

 

Hier staat het hoe je evt de Dns servers kunt veranderen:

http://bneijt.nl/blog/post/changing-the-dns-on-your-fritzbox/

aangepast door Beetle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Beetle voor de howto!

Waarom denk je dat de Fritz niet goed omgaat met de DNS van jouw keuze?

Sinds het mogelijk is de DNS-servers zelf in de interface te bepalen, maak ik gebruik van de Google servers en ben zeer tevreden.

Volgens mij (maar wie ben ik nu helemaal) staat "ons" CC-probleempje hier los van.

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds 2 september alle dagen een uitval gehad na wijziging in het ip adres,met melding failed:cause :disconnected (500).

Maar ook op mijn eigen isp nummers en op een andere voip provider ook.Hier dus eigenlijk moeilijk uit te maken,of het cc is,of iets bij mij of mijn isp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk heren (de dames zullen zich wel met belangrijkere zaken bezighouden...) dat we nooit en te nimmer een eenduidige conclusie kunnen trekken.

Om de doodeenvoudige reden dat de routering van het internetverkeer bij een ieder anders kan verlopen

 

Of sla ik hiermee de plank mis?

 

edit: de Fritzbox sluit ik als mogelijke verdachte in de keten zeker niet uit.

Het zijn uiterst vernuftige kastjes (en gelukkig nog made in Germany!) maar ik ben ruim tien jaar AVM-klant dus weet als geen ander dat ook in Berlijn niet alles zaligmakend is.

Door schade en schande dom gebleven, zeg maar...

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de laatste error in de log van mijn FritzBox 7270 van 18-08-2014. (error 408)

Ik gebruik de url "sip.cheapconnect.net" en maak gebruik van de dns server van Vodafone en Google

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft opmerkelijk dat 12voip en freevoipdeal

vrijwel nooit foutmeldingen vertonen.. ik heb deze

naast CC al zeker een jaar.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ik heb ook geen uitval van andere providers alleen CC en dan vaak Dns errors.

Maar nu al ruim een week totaal geen Dns errors meer, dus werkt de Dns server van mijn provider niet helemaal goed met CC???

Die verandering naar het ip adres heeft alleen effect op de DNS dus zouden die fouten weg moeten blijven.

Andere storingen hebben een ander oorzaak.

 

 

@hansputters

Mijn Fritzbox (7390) zegt nadat ik het in de interface veranderd heb dat het via die b.v Opendns werkt,

maar na testen op de site van Opendns werkt dat dus niet, daarom veranderd via edit en nu is de test wel goed.

Dus conclusie is dat er iets mis gaat hiermee bij mijn Fritzbox, kan wel zijn dat andere Fritzboxen dat niet hebben.

Ben ook al een lange tijd hiermee bezig met Avm, maar het blijft zo, net weer een ticket aangemaakt bij Avm.

aangepast door Beetle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Beetle!

Vanwege het prinsessenspul hier kan ik momenteel geen aanpassing in de Fritzbox doen.

Ik zal later de OpenDNS instellen (in de webinterface) en aansluitend testen of de instelling zichtbaar is voor OpenDNS.

 

Tjonge, bekruipt jullie successievelijk ook niet het gevoel met de overstap naar CC een verkeerde keuze gedaan te hebben?

Ik verval een beetje in herhalingen maar met Budgetphone (ingaand) Voipbuster (ingaand) en drie andere Dellmont-broeders (uitgaand) nooit een centje last gehad.....

 

edit: koester niet te hoge verwachtingen v.w.b. de AVM-support; men is bijzonder vriendelijk maar inhoudelijk komt men gewoonlijk met vaste protocollen op de proppen

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ hansputters  he dat is vreemd, dat zou betekenen dat mijn router niet meer goed is of er iets met de firmware is!

Zal de Fritzbox eens naar standaardwaarden zetten en weer opnieuw flashen!

Bedankt voor de update !  En ja ik gebruik versie 06.07

aangepast door Beetle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...