Ga naar inhoud


Cheapconnect/veelvuldige time-outs/alleen Fritzbox ?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Cheapconnect: hoe zeer ik uw open communicatie ook op prijs stel, we geraken successievelijk in een loop van waarnemingen en/of conclusies.

Voor mezelf sprekend: ik beklemtoonde toch reeds dat mijn ISP geen storingen had, vanochtend vroeg?

 

Ik vat dus, hopelijk juist, samen dat u de feitelijke oorzaak van uw huidige storing niet kent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hansputters, er was bij CheapConnect geen storing vanochtend.

 

Er zijn diverse aanwijzingen dat er problemen waren op 'het internet' vanmorgen. Wij kunnen hier fysiek/netwerk technisch geen oorzaak aan knopen, omdat dit bij externe partij(en) ligt.

 

Vergelijkend dat u boodschappen wilt doen bij een supermarkt in een dorp verderop, maar er niet kan komen omdat een paar straten verderop een waterleiding is gesprongen. De supermarkt weet dat er problemen waren, omdat er geen klanten van het dorp verderop komen, maar kan geef effect uitoefenen op een waterleiding (een paar straten verderop)

 

Hoe vervelend we het ook vinden, we kunnen hier niets aan doen en veel informatie over de exacte toedracht krijgen wij niet, omdat het een stuk verderop 'het internet' gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok duidelijk; ik begrijp dat onverhoopte timeouts in de toekomst een derde partij aangerekend moeten worden.

Tja, ik ga maar over tot de waan van de dag want ik begrijp er geen bal van.

Er zou een internetstoring geweest zijn die niet tot uiting komt in de logs van de modem (ISP) en evenmin in de Fritzbox ?!?

 

Het zal allemaal wel..................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat het waard is, mijn Fritzbox log vanaf 9/9:

22.09.14 07:30:30 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
22.09.14 06:59:26 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
22.09.14 06:28:22 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
22.09.14 06:05:58 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
22.09.14 05:54:14 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
22.09.14 05:47:50 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
22.09.14 05:44:06 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
22.09.14 05:41:42 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
22.09.14 05:39:58 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
22.09.14 05:38:34 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
22.09.14 05:37:22 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
12.09.14 15:07:39 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
12.09.14 15:06:25 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

Dus inderdaad geen DNS errors, alleen time-outs, conform hetgeen CC meldt!

 

BTW, @hansputters svp even je eigen reacties nakijken... Ik vind ze niet gepast.

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat dus letterlijk dat je niet van A naar C kon gaan omdat er op locatie B een probleem was.

 

Je zal dus bij provider B moeten klagen.

 

Of heb je een directe (internet) lijn naar cheapconnect?

 

Ik zie vanuit het buitenland dat ik bijvoorbeeld soms wel de ene Nederlandse site kan bereiken, maar een andere Nederlandse site soms gedurende langere tijd niet te bereiken is.

Wanneer ik een "omweg " gebruik werkt het wel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de toelichting @ceesv....

Ja, zelfs ik, als uitgesproken leek, weet dat het Internetverkeer soms rechts- en later linksom kan verlopen.

Ik denk dat we de zaak maar moeten laten zoals die nu is.

Als t.s. heb ik een thema aangekaart en na vele 5-en en nog meer 6-en uiteindelijk een oplossing aangedragen gekregen van de provider in kwestie.

 

@DeltaFM ontpopt zich in de eindfase als Trittbrettfahrer en in plaats van erkentelijkheid krijg ik nota bene een verwijt naar het waterhoofd geslingerd dat ik op mijn -taal- tellen moet passen.

Dat vind ik nu ongepast als je het mij vraagt.

 

Maar....nogmaals laten we het hierbij vooral laten.

Mocht DeltaFM alsnog zijn gram willen halen dan staat het hem altijd vrij de discussie (?) verder via PM te voeren.

Hoeven we het forum niet te vervuilen, tóch?

 

edit: de logs van DeltaFM bewijzen jouw stelling eens te meer!

Heb het nog even nagekeken, op 12/9 was hier namelijk geen sprake van timeouts zoals die wél bij hem/haar optraden...

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling: In de morgen van 22-9 was bij mijn ziggo-zakelijk verbinding ook iets aan de hand met VOIP.

Zowel CheapConnect als Voys waren disconnected. Ca. 7.45 was het weer opgelost.

Heb geen logs, maar weet dit omdat ik toen moest bellen.

 

Oja, heb geen Fritzbox maar een Gigaset DX800a

aangepast door Boudewijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...