Ga naar inhoud


Cheapconnect/veelvuldige time-outs/alleen Fritzbox ?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het probleem is gevonden en opgelost. Inhoudelijke (technische) uitleg betreft DNS errors FritzBox:


 


*Problemen met registraties FritzBox*


FritzBox gebruikers konden meldingen 'DNS error' vinden in de log file van het apparaat. De FritzBox her-registreert zichzelf elke x seconden op ons platform, dit om de sessie naar de buitenwereld op te houden. Een registratie is nodig om voor het CheapConnect platform te weten hoe een inkomend telefoon gesprek afgeleverd moet worden.


 


Als er een fout optreedt tijden deze her-registratie is *niet* automatisch het toestel onbereikbaar voor gesprekken, er wordt dan nog even gebruik gemaakt van de laatst succesvolle registratie.


 


*Oorzaak*


De oorzaak lag hem in de manier hoe de tweede nameserver, welke wij voor redundantie gebruiken, de gegevens overnam van de eerste nameserver. Tijdens het overnemen van de gegevens kon het zo zijn dat de tweede nameserver even tijdelijk geen gegevens terug stuurde of met een te lange response tijd.


 


*Waarom alleen bij FritzBox?*


FritzBox kiest willekeurig de eerste of de tweede nameserver, op moment dat deze tweede nameserver niet op tijd gegevens terug stuurde, genereerde de FritzBox de DNS error. Waarbij andere apparaten dan automatisch overschakelen naar de andere nameserver stopt de FritzBox de eerste poging. Vanwege dit laatste is alleen bij FritzBox dit probleem in de logfile zichtbaar.


 


*Oplossing*


Het synchroniseren van de nameservers gebeurd nu op een andere manier, waardoor de verzoeken naar de nameservers altijd geantwoord worden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn complimenten, zeker gezien het diep-zee-onderzoek.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

Ook hier time outs vanmorgen, het kan wel zijn dat het buiten het CC netwerk is, maar waarom valt dan alleen CC uit en niet mijn andere Voip providers?

Ook was er geen onderbreking in het signaal van mijn provider te zien in de log

 

Het is natuurlijk geen Dns error dus is het iets anders, alleen wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier exact dezelfde situatie als bij @Beetle: bij overige SIP-accounts geen uitval waar te nemen.

Zoals ik eerder meldde was er bovendien bij mij geen sprake van een ISP-storing.

 

Cheapconnect: hoe we het "beestje"ook mogen noemen, het gaat om -falende- telefonische bereikbaarheid, tóch?

 

Ik zou het waarderen als ik de komende tijd verschoond blijf van enige (CC) vermelding in de Fritz-logs.

 

Mag ik uw attenderen op uw maatschappelijke verantwoordelijkheid?

In ons huishouden zijn we graag 24/7 bereikbaar voor de hoogbejaarde (schoon)ouders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...