Ga naar inhoud


VU+Solo2 hoe 1 zender opnemen en een ander kijken?


William007
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik snap dus absoluut niet meer waarom een Solo+ twee tuners heeft terwijl de ene de andere blokkeert? Had toegekunt met een tuner?

aan de LNB kan het niet liggen want als je twee kabels aansluit werkt het wel als verwacht. (HH/HVenz..)

Nee natuurlijk niet. Als je twee tuners hebt zul je beiden een eigen coax moeten geven. Dat is inherent aan de manier waarop de tuner kan schakelen tussen diverse lnb's en kwadranten. Ik ben het wel met je eens dat solo een beetje een rare naam is voor een twin tuner settop box.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Solo2 is het. Is een dubbele Solo

Duo2 is een dubbele duo.

 

Dus het dekt de lading.

Net zoals het verschil van een trailer met enkele as ( solo), dubbele as ( Solo2), as met dubbele wielen ( Duo) en een met een dubbele as met dubbele wielen ( Duo2 ). De Duo2 is configureerbaar tijdens aankoop en heeft dan ook weer zijn beperkingen cq uitbreidingen, afhankelijk hoe je het wilt bekijken.

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen kunnen daarop inspringen :-)

 

Die kopen dan gewoon een quad lnb en dan werkt het ook :-P

Heb vanmorgen een quad van inverto gekocht gemonteerd extra kabel erbij geplaatst en het werkt.

Compensatiegedrag denk ik :-)

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog even een poging om uit te leggen waarom je 2 kabels nodig hebt.

 

Satelliet zenders zijn horizontaal of verticaal gepolariseerd.

Nederland 1 HD is horizontaal gepolariseerd, om de horizontale sectie in de ontvangantenne (lnb) te activeren zet de ontvanger 18 volt schakel/voedingsspanning op de antenne kabel.

Nederland 2 HD is verticaal gepolariseerd, om de verticale sectie in de ontvangantenne (lnb) te activeren zet de ontvanger 13 volt schakel/voedingsspanning op de antenne kabel.

 

Het mag duidelijk zijn, dat je niet 13 en 18 volt tegelijk op een kabel kan schakelen.

Daarom is het onmogelijk wanneer je een 2e tuner doorlust op de eerste tuner om tegelijk Nederland 1 HD en Nederland 2 HD tegelijk te ontvangen.

Daarvoor heb je twin of quad LNBs nodig, die meerdere uitgangen hebben die onafhankelijk van elkaar horizontale en verticale signalen kunnen doorgeven.

 

Naast V en H  heb je nog 2 varianten die via een schakelsignaal op de antennekabel in de LNB unit in de schotel een schakelfunctie hebben, namelijk voor de hoge en de lage band.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv,

 

Wiz was al zo vriendelijk mij dit uitgebreid uitleggen.

En zoals je had kunnen lezen, heb ik al een quad lnb aangeschaft met een tweede kabel naar de solo2.

 

Het probleem is daarmee opgelost :-)

 

Maar toch bedankt voor de genomen moeite mij het uit te leggen.;-)

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Je heb een drie in 1 lnbkop met 1 uitgang?

Dan zal het niet gaan, helaas.....

 

Wanneer je een triple lnb kop heb met een twin uitgang kan het wel :-)

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een triple lnb van CD. werkt het dan dat ik daar een extra coax op aansluit en deze naar tuner A op de solo2 leidt?

Of is er dan ook nog een probleem met 13 en 18 v?

 

Wat moet dan werken?

Uit jouw vraag maak ik nu op dat jij op de Triple LNB twee uitgangen ter beschikking hebt want anders zou je de vraag niet kunnen stellen.

Dus nogmaals, ik weet niet wat de vraag is maar de polariteit heeft in eerste instantie hier niets mee te maken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik niet technisch ben!!

Beetje rare toon hier af en toe op het forum naar newbees moet ik helaas toegeven :(
Maar aan de andere kant is er ook wel veel informatie te halen tussen de regels door. Bedankt daarvoor! (Uitzonderingen zijn er ook en bijv Sprietje is een van de uitzonderingen en hij/zij is ERG GOED, daar win je als forum veel mee!)


De triple lnb van CD heeft een geintegreerde lnb voor drie satellieten en 4 uitgangen.
Ik neem aan dat ik daar vier ontvangers aan zou kunnen hangen. Ik heb een solo2 waar twee tuners in zitten.
Maar vraag ik mij af: als twee of max vier tuners de polarisatie aansturen op een kop hoe werkt dat dan met 13 of 18 volt? de ene tuner stuurt 13, de andere stuurt 18 want beide tuners willen een kanaal op dezelfde satelliet selecteren. Werkt dat averechts en komt het niet goed? Of werkt het dan wel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft aan dat je dus een triple lnb quad heb, dus met vier uitgangen.

 

In dat geval kun je dus een extra kabel nemen en verbinden met tuner A.

In mijn beleving moet het dan gewoon werken, vergeet niet dat je tuner A ook instelt zoals je tuner B heb ingestelt.

 

Suc 6!

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

ja hoor dat werkt prima. zie het maar als 4 lnbs die samen in een behuizing zitten met allemaal hun eigen aansluiting. Dan heeft dus je tweede tuner als je die aansluit op een andere aansluiting op je quad zijn eigen lnb, en kan prima stuurspanning sturen naar zijn "eigen" lnb.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een triple lnb van CD. werkt het dan dat ik daar een extra coax op aansluit en deze naar tuner A op de solo2 leidt?

 

 

 

Beetje rare toon hier af en toe op het forum naar newbees moet ik helaas toegeven :(

 

Maar vraag ik mij af: als twee of max vier tuners de polarisatie aansturen op een kop hoe werkt dat dan met 13 of 18 volt? de ene tuner stuurt 13, de andere stuurt 18 want beide tuners willen een kanaal op dezelfde satelliet selecteren. Werkt dat averechts en komt het niet goed? Of werkt het dan wel?

 

 

 

Ik begrijp die opmerking niet helemaal.

Eerst kaap je een forum van iemand anders en dan stel je een vraag of het werkt zonder te vertellen wat er moet werken.

Vind je het gek dat ik dan vraag wat er moet werken? Wat is daar dan raar aan?

 

In jouw 2e bericht stel je uiteindelijk de vraag of beter gezegd jij vraagt je iets af.

Als je dit nu gelijk zo gesteld had dan hadden we niet hoeven te gissen wat jij wilde vragen.

 

Jouw vraag is nu intussen beantwoordt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp die opmerking niet helemaal.

Eerst kaap je een forum van iemand anders en dan stel je een vraag of het werkt zonder te vertellen wat er moet werken.

Vind je het gek dat ik dan vraag wat er moet werken? Wat is daar dan raar aan?

 

In jouw 2e bericht stel je uiteindelijk de vraag of beter gezegd jij vraagt je iets af.

Als je dit nu gelijk zo gesteld had dan hadden we niet hoeven te gissen wat jij wilde vragen.

 

Jouw vraag is nu intussen beantwoordt.

 

{off topic}

 

Hoi Jurgen,

 

1. Hij kaapte geen forum maar haakte in omdat hij hetzelfde probleem ondervind als andere in het topic.

2. Sommige beantwoordingen komen soms inderdaad over als denigrerend en geïrriteerd naar "noobs" ik heb dit zelf ook ondervonden.

    Misschien niet zo bedoeld, en sommige leden zullen best ziek worden van iedere keer de zelfde soort vragen te beantwoorden maar dat is nu eenmaal zo.

    Vergeet niet dat noobs juist die vragen stellen die voor andere vreselijk simpel zijn, maar heb dan wat respect voor die mensen die de materie niet begrijpen.

 

3. Ik waardeer daartegenover wel, dat de ervaren leden de moeite nemen, om de problemen op te lossen waar de "noobs" mee zitten.

 

Let wel!

 

Ik val jou niet aan, dan wel iemand anders in het bijzonder maar het komt soms wel over als geïrriteerde beantwoordingen.

 

{On topic}

 

Het probleem is inderdaad verholpen, dus nogmaals het verzoek aan de moderators een slotje te zetten op dit onderdeel.

 

Met vriendelijke groet,

 

William

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel!

 

Ik val jou niet aan, dan wel iemand anders in het bijzonder maar het komt soms wel over als geïrriteerde beantwoordingen.

 

 

Zo langzaam aan vergaat mij eigenlijk de zin om nog een helpende hand te bieden.

Ik ben niet geïrriteerd en geef dus ook dienovereenkomstig geen geïrriteerde antwoorden.

Als bij mij een vraag niet helemaal duidelijk overkomt dan vraag ik wel wat de bedoeling is.

Dat mijn aanvullende vraagstelling of opmerking misschien niet helemaal naar de zin is kan ik soms ook wel begrijpen maar we zitten hier niet in een kleuterklas en ik ga niet elk woord op de waagschaal leggen.

Verder moeten we het hierbij maar laten maar ik wilde dit toch wel even kwijt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...