Ga naar inhoud


Update van Openpli image: unstable version?


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik probeer al een tijdje mijn VU+Duo een update te geven voor een nieuw image van OpenPli maar ik krijg steeds weer de boodschap dat de versie niet stabiel is. Dus afwachten en de volgende dag opnieuw proberen maar steeds hetzelfde resultaat. Er staat ook bij: voor meer info ga naar OpenPli.com. Daar vind ik met wat zoeken bij uploads volgend bericht: Due to we upgraded the VU boxes to the BSP layer that includes to many changes you need to reflash your VU-box when you upgraded your box for the last time before 20 December 2014

Op het forum OpenPli heb ik de vraag gesteld en ik zou opnieuw moeten flashen maar men raadt mij aan om daar nog mee te wachten. Mijn laatste update dateert van oktober.

 

Heeft iemand ervaring met de nieuwe update? Hoe doe je dat en wat betekent flashen?

 

Bedankt voor alle info!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nieuwe software/firmware flash je op de VU, zo heet dat.

 

Jurgen heeft daar iets moois over geschreven;

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pli maakt geen "stable" versies meer. De dagelijkse beta versies zijn "stable" genoeg. Staat op dezelfde website. Heb de laatste versie in een solo2 draaien zonder problemen.

aangepast door holles

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom heb ik al jaren VTi, nooit geklooi.

Zij werken er aan om zaken eventueel toe te voegen en updates komen echt niet iedere dag, alleen als het nodig is.

 

Komt er een nieuwe versie, dan kan het na een dag al zijn dat je de vraag krijgt om een update te doen, dat is al met het configureren.

Ook zonder de update draait mijn Duo altijd goed, maar doe voor de zekerheid de update(s) dan naderhand.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben maar een leek in die zaken maar hoe doe ik dat best overstappen van OpenPli naar VTi of iets anders?

Is er geen probleem dan met mijn opgenomen programma's op de harde schijf?

Boeketten van zenders zoals ze dat bij OpenPli noemen zijn zeer handig en je kunt er zelf in samenstellen. Is dat ook zo bij de andere systemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

-overgaan tot ander image doe je door het desbetreffende image te flashen.

-je harde schijf blijft ongemoeid, zolang je deze niet initialiseerd (formateerd)

-boeketten kan je met elk image aanpassen.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist, maar of het nodig is om van image bakker te wijzigen bepaal je zelf.

 

Principieel zijn Updates OF UPGRADES altijd beter.

 

 

Hallo,

 

 

Op het forum OpenPli heb ik de vraag gesteld en ik zou opnieuw moeten flashen maar men raadt mij aan om daar nog mee te wachten. Mijn laatste update dateert van oktober.

 

Heeft iemand ervaring met de nieuwe update? Hoe doe je dat en wat betekent flashen?

 

Bedankt voor alle info!

waarom verwacht je ander inzicht?

 

als alles werkt laat je het erbij

mits je geen angst hebt en gewoon de routines leest en opvolgt kun je eender welk image flashen

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...