Ga naar inhoud


Welke Slingbox of alternatief?


Aanbevolen berichten

In navolging van dit draadje even een nieuw onderwerp geopend aangezien de discussie m.i. niet meer in dat forum paste.

Mocht dit ook niet het juiste forum zijn dan het verzoek aan de moderator om het in het juiste forum te plaatsen.

 

Kort samengevat ben ik op zoek naar een mogelijkheid om de video en audio output van mijn settopbox om te zetten naar IP wat ik weer via elke gewenste internetaansluiting moet kunnen gebruiken net alsof ik thuis ben. Zowel op een (Windows, ev. ook Linux) PC als ook op Android.

Dus geen stream rechtstreeks van de settopbox maar inclusief OSD.

Dit o.a. omdat ik dan alle instellingen van de settopbox kan benaderen, o.a. handig bij het zoeken naar nieuwe zenders en feeds, nieuwe satellieten en mijn huidige box kan niet transcoderen en ik begreep dat de boxen die dat wel kunnen (Xtrend ET8000, Xtrend ET10000, VU+ Solo2?, VU+ Duo2?) ook niet vlekkeloos lopen.

 

De Slingbox schijnt dit wel goed te doen, dus ben ik aan het kijken welke Slingbox het beste geschikt is.

 

De box moet ook een HD-signaal kunnen transcoderen, dus m.i. komen de Classic en de 120 o.a. om die reden niet in aanmerking. De Pro kan niet i.c.m. Android wat, als ik dan toch geld ga uitgeven, wel handig is als dat ook kan. Ook is tweedehands wat mij betreft goed genoeg.

 

Dan blijft de vraag welke Slingbox? Waarschijnlijk de Solo. De nieuwere 500 en 350 ondersteunen de Slingplayer software niet meer en via de browser schijnt niet lekker te werken. (Zie bijv. deze reviews).
Daarna vragen deze meer bandbreedte voor een SD stream wat met mijn huidige uplink van 1Mb/s gelijk vol is. (Dat HD streamen met die 1Mb/s niet gaat snap ik, dat is leuk voor later).

 

En denk ik automatisch: Zijn er nog alternatieven?

Kan ik iets met een PC-tje of Raspberry Pi o.i.d.?

Ik weet dat er een mogelijkheid is om met VLC op een PC de gewenste stream te transcoderen, maar dan heb ik nog steeds geen menubediening. En hoe goed werkt dat?

 

Dan vond ik de een opsomming van alternatieven op Techshout.

Ik heb ze nog niet allemaal bekeken maar wie heeft al ervaringen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik momenteel een 2e hand Solo van € 60,-  (de Slingbox pro gaf de geest na vele jaren dienst te hebben gedaan)

Ik heb bewust gekozen voor de Solo om dat ik het kijken belangrijk vind en de kwaliteit van ondergeschikt belang is als ik op vakantie ben.

De Solo doet dus wat hij moet doen in combinatie met een 15.7 laptop en een Samsung Tap2 10.1 tablet.

Voor de tablet app moest ik een € 10,-- betalen, en dat werkt perfect dus wordt hij ook wel dagelijks thuis gebruikt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even naar de alternatieven gekeken.

Hier zitten toch ook apparaten tussen die hetzelfde doen?

-Vulkano Flow of Envivo 1151 Vulkano
De laatste heeft (ook nog) HDMI out, e-Sata en USB aansluiting.
Maar beiden kunnen tot 1080i input streamen via H.264 met 150kbps (zal wel de minimale bandbreedte zijn).

 

-Belkin @TV (Plus)

M.i. ook een optie, heeft componenten in- en uitgang

De rest denk ik niet of moet ik eens nader bekijken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een reden dat ik voor de Slingbox heb gekozen is dat ze vaak aangeboden worden voor een redelijke prijs op de ene of andere bekende veilingsite.. ;)

Op dit moment vind ik ook genoeg tweedehands Vulkano's maar Slingbox had toch de naam bij me.

 

Het is wel zo dat de service van de Vulkano beter is (de player app is gratis!!) dan van de Slingbox (betaalde app)

Volgens mij is de app niet gratis, er zijn er twee van Vulkano. Bij de gratis Vulkano Player staat dat je voor de Flow/Lava/Blast de Vulkano Player-Flow/Lava/Blast nodig hebt, die €9,22 kost.

Maar de app van Belkin (voor Android smartphones) is ook niet gratis (die voor Android tablets gek genoeg wel).

Maar de Belkin komt niet zo goed uit een paar reviews die ik tot nu toe gelezen heb.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een Vulkano gekocht, heb bij de setup twee problemen:

- Krijg geen video op de componentenuitgang als de output meer dan 720p is

De HDMI van mijn Xtrend zit op de TV welke ik normaal gebruik en via de componentenuitgang wil ik dan de Vulkano aansluiten.

- De Vulkano kent de Xtrend ET9500 niet waardoor ik de afstandsbediening niet kan instellen zonder dat-ie elke toets moet leren

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja daarom heb ik ook een Slingbox gekozen daar is gewoon een binary voor de ET8000. ;) (ik heb ze voor de ET9500/8000 evt. voor je)

De instellingen voor component kun je instellen bij de AV instellingen met de rechter pijltoets selecteer je de component uitgang en daaronder staat de resolutie die je op 1080i kan zetten de rest is duidelijk, daarna op bevestigen drukken en je component werkt.

 

Voor de remote.bin kijk hier even of hij er voor de Vulkano tussen staat anders weet ik het ook niet hoe dat voor een Vulkano werkt http://placeshiftingenthusiasts.com/forum/remote-file-downloads/latest-slingbox-remote-control-bin-files/

 

Voor de Vulkano http://vulkanocommunity.com/how-to-install-remote-control-binary-codes/

Tja, de prijzen (op dit moment) voor een Slingbox Solo rezen me een beetje de pan uit en deze man vroeg er maar twee tientjes voor, dus de keuze gauw gemaakt natuurlijk.

Kan altijd nog later "upgraden" als dit een miskoop (niet qua prijs dan) blijkt te zijn.

Op de Xtrend bleek de groene en de blauwe verkeerdom te zitten (lastig te zien aan de achterkant in het donker), dat maakt uiteraard nogal uit... :whistle:

 

Kan je mij die .bin file voor een ET9500 die jij hebt sturen? Wie weet is het wel dezelfde.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sjaak kan je hier de bin voor de 8000/10000 plaatsen?

 

renzie

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box moet ook een HD-signaal kunnen transcoderen, dus m.i. komen de Classic en de 120 o.a. om die reden niet in aanmerking. De Pro kan niet i.c.m. Android wat, als ik dan toch geld ga uitgeven, wel handig is als dat ook kan. Ook is tweedehands wat mij betreft goed genoeg.

De Pro kan niet in combinatie met Android, maar de Pro HD toch wel, of zie ik dat verkeerd ?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Bij de slingboxen en vulcanos heb je een aparte ontvanger nodig.

Zijn er ook varianten met een ingebouwde kabeltuner verkrijgbaar?

Zou zelf hier in Brazilie voldoende hebben aan een basispakket en ik heb begrepen dat die bij UPC en Ziggo tegenwoordig ongecodeerd worden doorgegeven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de slingboxen en vulcanos heb je een aparte ontvanger nodig.

Zijn er ook varianten met een ingebouwde kabeltuner verkrijgbaar?

Zou zelf hier in Brazilie voldoende hebben aan een basispakket en ik heb begrepen dat die bij UPC en Ziggo tegenwoordig ongecodeerd worden doorgegeven.

Voor zover ik weet is er alleen een Slingbox (de PRO-HD) met een DVB-T tuner en die kan ook alleen ongecodeerde zenders ontvangen, dus alleen NPO1/2/3 en de regionale omroep.

Het klopt dat Ziggo (UPC heet nu ook Ziggo) een 30-tal zenders ongecodeerd doorgeeft, maar je hebt wel een basisabonnement nodig à €18,70 per maand.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Genoeg vrienden en familie in Nederland waar een Ziggo aansluiting aanwezig is, dus meeliften met het abonement daar geen probleem.

Zag dat er inmiddels ook een aantal IPTV aanbieders zijn die het basispaket aanbieden, vaak in combinatie van een MAG 250/254 IPTV ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Inmiddels heb ik een ET10000 gekocht en moet zeggen dat de transcodering goed werkt en makkelijk te gebruiken is (t.o.v. de Vulkano, kan niks zegen over een Slingbox want die heb ik niet).

De bitrate ed. wordt echter niet vanzelf aangepast, maar ik vind de beeldkwaliteit beter en dat met slechts 1Mb/s upload en kijkend via een 3G-verbinding in een rijdende auto met 130 km/u.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...