Ga naar inhoud


Nieuwe Slingbox M1 gekocht, beetje ontgoocheld


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Maar dat is niet de opzet van een Slingbox, ze schrijven zelf:

 

''Met een Slingbox kun je overal ter wereld gratis tv kijken op internet, via een smartphone, laptop of tablet. De enige voorwaarde is dat je een internetverbinding hebt.

Een Slingbox biedt je de mogelijkheid om via een app je tv-kanalen van thuis te bedienen, alsof je gewoon thuis zit''

Ja, en dan, als mijn Dreambox tegelijk output geeft op alle outputs (HDMI, component, SCART, SVideo en composiet), dan zeg jij dat ik mijn Dreambox thuis niet meer mag gebruiken, want er hangt een Slingbox aan één van de uitgangen?

Ik snap echt niet hoe jij redeneert.

De bedoeling is toch dat je je Dreambox thuis gebruikt, op de normale manier, via HDMI, en als je elders zit dan gebruik je de component ingang die naar de Slingbox gaat.

Denk dat iedereen dat zo zou gebruiken.

 

 

 

Wat jij er nog meer mee wil vallen buiten de beloftes die Slingbox doet, dat je reclame op je web player hebt, komt dat de werelwijde gratis servers ook betaald moeten worden waarover jij streamt. Voor een eenmalige $15 ben je van alle reclames af op je webplayer, net zoals dat het geval is met de Mobiele Slingplayer app, dan heb je ook geen last van reclames.  ;)

 

Ik wens je verder nog veel plezier met met je M1.  :) De mijne (500) komt er binnenkort ook aan.......

 

 

Waarom moet dat überhaupt via hun servers passeren?

Dat is ook dat ik niet begrijp.

Het gaat toch over het signaal van *mijn* Dreambox dat over *mijn* internetverbinding thuis naar de plaats gaat waar ik mij op dat moment bevind, en daar betaal ik dus ook opnieuw voor het internet.

Wat moeten hun servers daar tussen doen???

Tenzij om mij met reclame te bestoken dan, of om informatie over mij te verzamelen, dan...

 

Wat die 500 betreft, ik weet niet wat je daar extra zult aan hebben, want de meeste ontvangers hebben maar 1 HDMI output, dus dan kun jij locaal al niet meer kijken?

Of zit jij altijd in het buitenland?

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Even een reactie op mijn reactie. Ook ik heb een sd slingbox, en heel tevreden. Kan zelfs op locatie de sling app via air play naar apple tv doen, om op groot scherm te zien. En ik kan begrijpen dat niet iedereen die hardcoded stream kan uploaden. Ik heb een upload van 5 mbps. T.o.v. Nederland misschien nog traag.

Maar destijds had ik een 512 kbps upload en de slingbox maakte er nog een mooi plaatje van.

Maar ik vraag me af, of dit concept gemaakt is om bvb 4 uur per dag tv te kijken op verplaatsing?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een reactie op mijn reactie. Ook ik heb een sd slingbox, en heel tevreden. Kan zelfs op locatie de sling app via air play naar apple tv doen, om op groot scherm te zien. En ik kan begrijpen dat niet iedereen die hardcoded stream kan uploaden. Ik heb een upload van 5 mbps. T.o.v. Nederland misschien nog traag.

Maar destijds had ik een 512 kbps upload en de slingbox maakte er nog een mooi plaatje van.

Maar ik vraag me af, of dit concept gemaakt is om bvb 4 uur per dag tv te kijken op verplaatsing?

Dat zal afhangen van je internet up- en downloadlimieten veronderstel ik.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf nog met die vraag zitten : waarvoor zijn die servers van Sling eigenlijk nodig?

Je legt een connectie tussen jouw Dreambox en het toestel waarop je ontvangt (een Android tablet/telefoon, een PC, ...).

Het toestel doet de compressie.

Behalve reclame sturen en gegevens over je verzamelen, wat doen die servers dan eigenlijk?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @zzzzzz, ik denk dat je nog niet snapt hoe het Sling principe werkt, Slingbox schrijft toch overal waar een internetr verbinding is werkt de Slingbox. Als jij inlogt met je Slingbox account moet je eerst het dichtst bijziinde land kiezen waar je je bevind (in het buitenland kies je uiteraard een andere server), vroeger ging dat bij mij via een Belgische Sling server, tegenwoordig zit er ook een server in Nederland. Op deze manier kunnen ze je helaas volproppen met reclame als je via de webplayer kijkt, vandaar dat ik die ook niet gebruik ik gebruik de desktop en de mobiele player die ook via de Sling server lopen maar dan zonder reclame. Als de sling servers ooit down gaan heb je geen moer meer aan je Slingbox, dan kun je beter een Vulkano Lava kopen die streamt zelf over het internet, maar heeft het nadeel dat het beeld het niet haalt bij een Slingbox. :(

Dus ik heb het wél goed begrepen.

Ik stelde die vraag omdat jij op mijn kritiek dat ik moest betalen voor een versie zonder advertenties hier zelf scheef :

komt dat de werelwijde gratis servers ook betaald moeten worden waarover jij streamt.

maar die servers dienen dus maar om reclame te sturen en mij te bespioneren.

"Waarover jij streamt" geeft zo de indruk dat die servers het streamen voor hun rekening nemen.

Maar dat lijkt mij weinig waarschijnlijk, want mijn Slingbox moet toch al de hercompressie doen, of het kan niet door de internetverbinding.

Die andere spelers werken niet bij mij, heb ik al gezegd "incompatible device".

En dat de box waardeloos wordt op het moment dat die servers down gaan, had ik al zitten denken.

Ze maken je op die manier afhankelijk van hen, en kunnen wat je toestel doet dan voorstellen alsof het een dienst is.

 

Als jij buitenshuis gaat zappen en er is nog iemand thuis dan moeten zij meekijken naar waar jij odm naar kijkt en vice versa, dat is nu eenmaal het principe van de Slingbox, er werd hier op het forum al eens over deze beperking geschreven.

Dat weet ik, en heb ik ook niet over geklaagd.

Het ging om hem om de audio vertraging die ik had, maar zoals ik ook reeds zei, met een plugin op de Dreambox kan ik dat oplossen.

 

Waarom ik nu een 500 koop die heeft een hdmi in/out doorlus mogelijkheid, je kunt dan zowel via hdmi kijken en de Slingbox via hdmi van een video/audio signaal voorzien.

Interessant, maar alleen als je met een Linux ontvanger werkt, want andere settop boxen zetten HDCP beveiliging op het signaal, en dan krijg je zwart beeld, en daar is de oplossing dan weer een HDMI splitter gebruiken, die er weer component video van maakt...

Ik weet niet of je beeld dat je op afstand krijgt door die HDMI zoveel beter zal zijn.

Ze zeggen dat je voor HD beeld minstens 2Mbps nodig hebt.

Het is mij dan niet duidelijk of je bij méér dan 2Mbps ook nog betere kwaliteit krijgt of niet.

Anders gezegd : zijn er 4 vaste kwaliteitsniveaus (low, medium, high, HD) of zijn dat kantelpunten waarbij hij naar een hogere kwaliteit overschakelt, en zijn er daartussen en daarboven nog veel meer gradaties?

2Mbps, terwijl je vertrekt van misschien 5 à 8 minimum, dat is nog eens een flinke compressie.

Of dat component tov. HDMI dan nog zo'n immens verschil zal uitmaken, weet ik niet.

Het is daarom dat ik ook eens intern thuis wilde proberen, om te zien wat het zou geven als ik een optimale internetverbinding had, want mijn internet upload gaat maar tot rond de 3.83Mpbs (speedtest.net)

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan ook streamen, maar gebruik geen servers van Sling.

En het gaat toch via het internet!

Waarom zou je die Sling servers nodig hebben?

Ik heb ook geen Vu+ servers nodig.

 

Die uitleg mis ik nog steeds.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieruit blijkt dat je het sling principe (nog) niet snapt, als het zo zou werken zo als je hierboven beschrijft dat je alleen een connectie nodig hebt tussen de Slingbox en je Dreambox om extern te kunnen kijken heb je het mis je moet altijd een internet verbinding hebben. Waarom denk je anders dat je een account bij Sling Media moet hebben. :P  

Als je iets niet uitlegt, kun je niet verwachten dat ik het snap.

Ik zie ook wel dat het niet werkt als ik geen internet heb, maar dat is geen uitleg waarom.

Ik vind het ook raar dat je van een terugkoppeling spreekt.

De Slingbox communiceert al via internet met het toestel waarop ik de zaken ontvang (PC, Android tablet, enz.).

Beiden zijn met het internet verbonden, en kunnen elkaar dus info doorsturen.

Vanwaar de noodzaak van daar nog een sling server tussen te proppen?

Wat weet die server meer over mijn internetverbinding dan de slingbox of het toestel waarmee die geconnecteerd is?

Ik blijf bij het idee dat de bedoeling hiervan is om ten allen tijde met een betaalmodel te kunnen beginnen.

Die advertenties waren er in het begin van Slingbox ook niet, die zijn er later bijgekomen.

Lukt alleen maar omdat ze je dwingen eerst met hun server te connecteren.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik met terugkoppeling bedoel is dat de Sling player via de sling server communiceert met de Slingbox thuis. 

Ja, dat weet ik al lang, maar de vraag was nu net : waarom zit die server ertussen, waarom kan de client niet rechtstreeks het commando sturen naar mijn slingbox ?

We hebben het hier over toestellen die over een internetverbinding beschikken, en ook over logica, niet over een of ander toetsenbord met een scherm aan dat 1:1 weergeeft wat er aan de andere kant doorgestuurd wordt.

Maar dus na zoveel keer zeggen dat ik het niet begrijp, merk ik dat jij de verklaring hiervoor ook niet weet.

Je weet wel dat er een server tussen zit, en dat als die server niet bereikbaar is het systeem niet meer draait, maar waarom, dat weet je niet.

En ik verwijt je helemaal niet dat het systeem zo werkt, ik vroeg waarom werkt het zo?

En jij zei dat ik het allemaal niet begrijp.

Ik blijf met het vermoeden zitten dat die server alleen maar dient om de touwtjes in handen te houden, mij van advertenties te voorzien en nog een centje bij te verdienen met het doorgeven van bepaalde gegevens.

 

BTW : Enigma TV ken ik, dat werkt wel redelijk (en heel goedkoop voor de licentie), maar probleem is dat je een PC moet hebben draaien die de transcoding doet, en dit werkte bij mij enkel goed bij SD zenders in MPEG2.

Van zodra de zenders in H.264 uitzonden, was mijn PC te traag om goed te kunnen transcoden, en tegenwoordig zitten er al zoveel op H.264, dat het de moeite niet meer is om te gebruiken.

Je moet ook een PC laten aanliggen voor als je eens van buitenuit wilt TV kijken...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus je verklaring is nu klantbinding en het verkopen van advertenties?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus na 37 keer zeggen dat ik het niet begrepen heb, komt Sjaak uit bij de verklaring die ik zelf gegeven heb, maar eerst afdeed als "niet begrijpen"...

Tja.

Het is dus het verhaal van "waarom heb ik dit ticket nodig?".

"Om de slagboom open te doen?"

"Waarvoor dient die slagboom dan?"

"Om te zorgen dat je een ticket zou kopen, tiens..."

Ik vind dit niet zo gelijk aan card pairing.

Card pairing en dergelijke gebeuren bij zaken waar je een abonnement moet voor nemen.

Dit systeem komt nu net met de slogan "No monthly fees!".

Het betekent ook dat mocht er een cyber attack tegen Sling zijn, dat je niet kunt streamen.

Of erger, stel dat op een dag Sling overkop gaat en de servers gaan definitief down.

 

Begrijp mij niet verkeerd, technisch is het een goed systeem.

Maar inderdaad, Sling is zeer klantonvriendelijk.

Ik zal hun systeem zeker niet aanbevelen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @zzzzzz, ik proef nog steeds grote onvrede over jouw aangekochte Slingbox M1, alsof ik daar wat aan kan doen dat je er niet tevreden over bent.

Geen twee dingen door elkaar halen.

De Slingbox (eigenlijk de manier waarop Sling met zijn klanten omgaat) is één zaak, maar de manier waarop jij hier rond de pot draait, is een andere.

 

 

Ik heb (37x   ;)  )geprobeerd je uit te leggen hoe het systeem in elkaar zit, je zegt dat je het allemaal snapt hoe het werkt, maar mij nog steeds vragen blijft stellen hoe het wel zou werken, ben ik dan zo onduidelijk vraag ik me dan af.  :/

Het Slingbox systeem is een gesloten systeem waar niemand anders gebruik van kan maken, al zou ik jouw accont gegevens hebben dan nog kan ik niet inloggen want dan krijg ik de melding dat er een andere gebruiker de Slingbox in gebruik heeft. Mijn vergelijking met pairing komt volgens mij aardig overeen met het Sling principe met een gratis abonnement, maar dat zal je vast ook wel weer bestrijden. En dat is het verschil met streamen met een Dreambox waar je poorten voor open moet zetten en ik vrij simpel op kan inloggen waarschijnlijk zonder dat jij het merkt. Met een Slingbox is dat onmogelijk doordat je via een gesloten verbinding werkt. Gisterenavond voor ik naar bed ging dacht ik nog even na over jouw vragen, je vroeg waarom dit systeem een retour nodig heeft. Je zal vast gezien hebben dat je de ontvanger d.m.v. IR blaster die uit de Slingbox komt kunt bedienen, je snapt vast wel dat dit retour signaal gebruikt wordt om dit soort informatie en externe ontvangst condities terug te koppelen naar de Slingbox. Als jij direct streamt met je Dreambox kun je de ontvanger thuis niet eens bedienen, of je moet het omslachtig via de Webif doen en dat werkt in de praktijk niet soepel zoals met een Slingbox die je gewoon kunt bedienen zoals thuis. Ik zie je al naar een stream kijken op je telefoon of tablet en gelijktijdig de webif moet openen en je ontvanger bedienen. 

Ik heb van in het begin gezegd dat de enige reden dat ik die servers van hen nodig heb, is omdat zij dat zo willen, omdat zij dan de touwtjes in handen hebben, reclame door mijn strot kunnen duwen, en desnoods er een betaalmodel van maken.

Jij ontkende dat, waarop mijn vraag dan was, van "waarom dienen die servers dan?".

En je kwam altijd maar met redenen van kwaliteit, blablabla, maar uiteindelijk moest je toegeven dat ik gelijk had.

Dat het om controle gaat.

En elk antwoordje van "je begrijpt het niet, je snapt er niets van".

Nu ben je weer op een andere piste bezig, namelijk : het is veiliger, want je moet geen poorten openzetten;

Superveilig is het dan toch ook weer niet, blijkbaar.

Zie hier : https://community.slingbox.com/thread/29751

Sommige gebruikers worden blijkbaar gehacked en krijgen de hacker niet meer weg, zelfs al veranderen ze hun paswoord.

En geen antwoord van Sling, of toch niet op het forum...

Je spreekt van de IR blaster in verband met het retoursignaal.

Dat lijkt mij helemaal van de gekke.

De IR blaster dient om het infrarood (IR !) signaal van je afstandsbediening nog wat te versterken.

Je slingbox stuurt namelijk wat hij doorkrijgt van commando via WIFI of via internet naar je box, hij doet dat via IR.

Als je ontvanger wat verder staat van je Slingbox kun je je range wat vergroten door die IR blaster.

Niets te maken met het retoursignaal dus.

Wie zei er ook alweer dat ik het niet begreep...  :crazy:

En wat die webinterface betreft, gelukkig heb ik die nog.

Dan kan ik de toetsen die op Android niet goed werken bedienen daarmee (of met Dreamdroid).

 

Uit heel je manier van antwoorden leid ik af dat jij een verkoper van die dingen bent.

Verkopers doen altijd alsof ze alles weten en heel zelfzeker zijn, maar als je een paar gerichte vragen stelt, vallen ze door de mand.

Dan blijkt dat ze het toch niet zo goed weten.

 

En neen, ik ga nu niet direct een nieuwe ontvanger kopen.

Voor mij is kijken vanop afstand niet van levensbelang, ik vond het wel leuk om mij hier eens mee bezig te houden, en als ik eens op reis ga zal ik zeker vanuit mijn hotelkamer eens naar het journaal kijken.

Dat staat bij mij altijd ingesteld : van 18:59 tot 20:00 neem ik iedere dag het journaal op op één HD.

Heel gemakkelijk, moet ik nooit over nadenken, kan altijd direct het journaal bekijken als ik thuiskom.

En andere zaken zijn dus nu ook beschikbaar als ik op reis ben.

 

Maar wat ik niet meer ga doen, is Slingbox aanraden als alternatief voor een satelliet ontvanger.

Ik ken bijv. mensen die getrouwd zijn met iemand uit een ver land, ik dacht dat dat voor hen eenvoudiger zou zijn.

Familie koopt dan een extra ontvanger ter plaatse, zorgt dat internet redelijke upload heeft, en dan is het veel handiger hier, want hoe raak je hier anders op een legale manier aan een abonnement op die zenders.

Dan lijkt mij een schotel toch beter.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

volgens mij heb je de servers nodig om te kunnen inlogggen op je slingbox die achter je modem/router hangt.

 

Er moeten poorten open gezet worden om van buiten te kunnen inloggen op je netwerk.

De meeste zijn leek op dit gebied en gaan niet weten hoe ze poorten moeten openzetten.

 

Dus via de servers van Sling kanje van overal contact maken met je slingbox zonder poorten te moeten openzetten.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je vraag ''........ ik vroeg waarom werkt het zo'', daarop is het antwoordt simpel, wat doe je als fabrikant Sling Media (saignant detail dat de eigenaar Echostar is van de satelliet ontvangers) om zoveel mogelijk klanten te binden aan jouw spullen?

Maar je bent toch sowieso al gebonden aan hun spullen?

Als je een slingbox aan je set top box hangt, passeert het via die box.

Er is dus klantenbinding, je kunt niet via een ander toestel kijken.

En ze beweren dat het allemaal zonder abonnementskosten is, ik vraag mij af of ze in de toekomst niet van plan zijn om toch weer geld te vragen 'voor de service'.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...