Ga naar inhoud


Nieuwe Slingbox M1 gekocht, beetje ontgoocheld


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Daarom mag je bij online aankopen het product 14 dagen op zicht hebben en zonder opgave van reden retourneren.

Reviews moet je voorzichtig mee zijn, ze zijn niet altijd betrouwbaar en zoveel mensen zoveel meningen en wensen!

Helemaal mee akkoord.

De mensen testen het product ook alleen voor wat zij nodig hebben, en hun conclusie kan dan ook een totaal verkeerde indruk geven.

Bijvoorbeeld, iemand test die Slingbox M1 met een HD digibox van Telenet.

Vermits daar HDMI en SCART (RGB/SVideo/composiet) uitkomt, test die persoon met composiet.

Kan interessant zijn om te weten, maar zal een heel andere indruk geven dan hoe ik het gebruik (via component op een Dreambox 8000).

En beeldkwaliteit is ook al zeer relatief.

Sommige mensen vinden SD compositie beeld "uitstekend" beeld.

Enkel als je het zelf in handen hebt weet je of het voor jou voldoet of niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Erg ondankbaar dat je dit schrijft, had dan gelijk na post 4 gezegd dat je niet gecharmeerd bent van mijn inbreng en toch 68 postings blijft zuigen, dan had ik mijn kostbare tijd beter kunnen gebruiken. Gelukkig zijn er mensen die wel wat aan mijn inbreng gehad hebben, heeft het toch nog nut gehad.

Dit is tevens gelijk mijn laatste reactie op jouw frustraties over de M1.

Jij deed alsof ik het allemaal niet begreep, en jij het allemaal zoveel beter wist.

Uit alles blijkt dat dit niet klopt.

 

Je doet ook alsof je mij enorm geholpen hebt.

Hoe dan?

Door te zeggen dat het bij jou met andere hardware en andere software wel goed werkt?

Voor alle problemen die ik geschetst heb, heb jij niet één oplossing kunnen geven.

 

Ik moest een andere speler gebruiken, maar de werkelijkheid was dat die niet werkte met mijn toestel.

Ik moest een aanvraag indienen opdat ze de afstandsbediening zouden bijprogrammeren, de werkelijkheid is dat er daar al sedert 2010 vragen voor gesteld zijn, we zijn 6 jaar verder en ze hebben er nog geen moeite voor gedaan.

 

Zelf heb ik dan weer wél dingen opgelost.

Ik heb de sites geblokkeerd vanwaar de advertenties kwamen, en ik heb zelf zo'n afstandsbediening bijgemaakt/aangepast.

Enkel voor Android kreeg ik het niet in orde, maar daar had jij ook geen oplossing voor.

 

Dus de indruk die jij wilt geven dat je mij hier ongelofelijk vooruit geholpen hebt, en nu stank voor dank krijgt, is totaal misplaatst.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugsturen zal nu niet meer lukken... Aankoop rond 28/12/2015, we zijn nu 9/01/2016. Het zal nipt zijn.

 

Dus, gooi hem op een tweedehands site of hier op't forum aan een prijs waarbij je niet te hard in je eigen vel snijdt; en ga op zoek naar een beter iets.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugsturen zal nu niet meer lukken... Aankoop rond 28/12/2015, we zijn nu 9/01/2016. Het zal nipt zijn.

 

Dus, gooi hem op een tweedehands site of hier op't forum aan een prijs waarbij je niet te hard in je eigen vel snijdt; en ga op zoek naar een beter iets.

Ik heb al eens gezegd dat ik hem ga houden.

Hij doet misschien voor 60% wat ik wil, maar ik heb niet direct een alternatief.

Het enige echt vervelende dat nog overblijft is dat ik op Android de afstandsbediening niet goed krijg, maar ik kan nog altijd op mijn laptop kijken, daar heb ik wel een werkende afstandsbediening).

De reclames ben ik kwijt door reclameservers te blokkeren.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren lang via slingboxen gekeken en ook kortstondig zelf zo'n ding gehad. Alle oudere slingboxen kun je prima zonder server gebruiken. De slingbox zelf is de server in feite en je zet een poort open in je router. Ik kan begrijpen dat ze nu ook een methode hebben om zonder een poort open te zetten te kunnen streamen met als bijkomend voordeel dat ze statistieken bijhouden en je reclame kunnen opdringen. Hoewel dat zonder die servers ook wel kan.  (als ze reclame in de player software laten zien bijv) Ik kan me bijna niet voorstellen dat je bij de nieuwe versies alleen maar via een centrale server kunt streamen, hoe zit het dan met mensen die alleen binnenshuis willen streamen om zo boven TV te kijken.  Dat is toch ook een grote doelgroep.

 

@sjaak, ook zonder centrale server kun je prima de bandbreedte pollen en aanpassen. Dat is altijd al het concept van een slingbox geweest.

 

Gebruiken ze inmiddels de H264 codec of is het nog steeds een eigen variant? Dat verklaard waarschijnlijk de mindere beeldkwaliteit en het hakkelen. (of eigenlijk lijken het meer frame drops) Ongeacht de bandbreedte heb je daar altijd wel een beetje last van. 

 

En je moet een slingbox niet zien als vervanging voor je ontvanger maar als een toevoeging op het geheel.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...