Ga naar inhoud


Raspberry Pi 2 in aankomst


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Volgens een bericht van de BBC komt er nu snel een opvolger van de Raspberry Pi, genaamd Raspberry Pi 2.

 

Is voorzien van een quad core Cortex processor en 1 giga geheugen. De afmetingen blijven gelijk.

 

Van de PI 1 zijn er inmiddels 4,5 miljoen verkocht en gaan er nu maandelijks 200.000 de deur uit.

 

Inmiddels kijkt Microsoft wel tegen een dergelijk succes aan en het bericht vermeld dat er mogelijk door Microsoft een versie voor de Raspberry PI wordt gemaakt van Windows 10.

 

Inmiddels komen er van alle kanten dergelijke "nano" boardjes tevoorschijn. Dit wordt duidelijk de toekomst van de computer en het veroorzaakt een doorbraak in de prijs van computers.

 

Dingen schijnen op scholen ook erg populair te zijn om daar allerlei dingen mee te maken.

 

En het open karakter van Linux leent zich natuurlijk prima om ervaringen op te doen.

 

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, da's een mooitje. Ik kreeg een nieuwsbrief ervan.

Maarja nu heb ik de B+ al aangeschaft.....

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het succes van Raspberry Pi versie 1 staat nu op 5.000.000 exemplaren.

 

Met idem zoveel Linux gebruikers. 

 

De computer motor voor allerlei toepassingen en een belangrijk ding voor scholen om meer te leren

over de werking van computers en software.

 

Tevens het startpunt voor het initieren van andere kleine computerboards.

 

En nu dan de krachtiger Raspy 2. En ook nog voor dezelfde prijs. En niet uit China, maar uit Wales in Engeland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Het succes van Raspberry Pi versie 1 staat nu op 5.000.000 exemplaren.

 

Met idem zoveel Linux gebruikers...

Misschien was de PI wel een sluwe manier om Linux te promoten...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niets met overtuigen te maken. Linux is nog steeds niet gebruikersvriendelijk genoeg. Een discussie die ik hier 10 jaar geleden al voerde.

Er wordt gewoon niet gedacht vanuit de gebruiker maar vanuit de techneut. Technisch zit het allemaal dus prima in elkaar maar de userinterface is hopeloos.

 

Dat verklaart ook het succes van iOs en Android. Je zet het aan en het werkt. Deze Os'en zijn in elkaar gezet met de domme gebruiker in gedachte. En dat heeft Linux ook nodig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linux is nog steeds niet gebruikersvriendelijk genoeg. Een discussie die ik hier 10 jaar geleden al voerde.

daar hebben we dus ook niks meer aan

een 10 jaar oude mening die vastgeroest is...

doe me een lol : per gebruiker is dat verschillend

 

je stelt een domme gebruiker voorop dat is gewoon kolder

hartkloppingen en hoge bloeddruk bij windows en apple en linux maar ook met al die app's in android of iOS formaat

is allemaal een pot nat.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...