Ga naar inhoud


Raspberry Pi 2 in aankomst


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Uit de tijd dat ook nog de bit slice processor in de mode was. Voor de kenners onder ons :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Psychosammie,

en kornuiten

 

we hadden al heel vroeg echte computers ter beschikking waar we zelf de programma's voor moesten schrijven

zx80

commodore 64

atari

amiga

de apples

de IBM clones van TULP etc

 

je moest toen heel veel zelf doen en was zeer zeker niet voor "domme gebruikers bedoeld"

 

velen met mij gebruiken al computers "echt professioneel" sinds ze betaalbaar zijn en de investeringen in hard- en software alsook beheer en netwerken zich terugverdiende wegens de efficientie.

 

thuis stonden er bijna geen Computers

totdat het voor je scholing, studie en hogere opleiding gewoon onoverkomelijk werd

 

velen gebruiken thuis nu een PC / Computer voor de hobby en een enkeling omdat hij de knop niet kan omschakelen en werk mee naar huis neemt

wat die leuke banana's en raspberries nu weer introduceren is men moet weer nadenken en kan eigen programma's uit de opensource gebruiken EN aanpassen (omdat er linux op staat)

 

dat laatste zul je met een Windows operating system lastig voor mekaar krijgen "voor de betaalbare versie" van software en compilers.

 

opensource is de kennisbron überhaupt, waar men kennis en wetenschap met mekaar deelt...

 

Windows en gevolg deelt niks, die verkopen enkel

Dito Apple

 

Overigens Android loopt ook op een raspberry of banana Pi

je kunt er echter bitter weinig aan aanpassen gezien het feit dat het weer NIET opensource is

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch

 

Dat hoef jij mij allemaal niet uit te leggen. Wij zijn ongeveer van hetzelfde bouwjaar :P

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...we hadden al heel vroeg echte computers ter beschikking waar we zelf de programma's voor moesten schrijven

zx80

commodore 64

atari

amiga

de apples

de IBM clones van TULP etc...

Wel een beetje jammer dat je de Atom, Electron maar vooral de Archimedes niet noemt

van de BBC reeks. Daarmee heb ik een paar klappen van de zweep geleerd...

Maar goed, dat zal de leeftijd wel zijn. :P

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het voorleggen aan " de lezers " (zijnde op zoek)

dat was de idee!

;)

 

ach Con,

er waren er vast nog wel meer... qua merk en favoriet

 

zelf heb ik er enkele gehad van wie ik de naam niet meer weet

+- 40 jaar geleden dat ik ermee begonnen ben

 

ik zag dat op de lagere school die kiddies al aan de raspberry bezig zijn

das goed, dat is niks voor domme mensen voorschotelen, dat is zelf onderzoeken

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...ik zag dat op de lagere school die kiddies al aan de raspberry bezig zijn...

En de grote TONSKIDUTCH zag dat het goed was...

post-36489-0-54108800-1424446594.jpeg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het ging over een Linux distributie op een PC. Het probleem is dus afhankelijk van de distributie.

Niemand hoeft het met me eens te zijn maar niemand kan ontkennen dat Linux op de werkplek qua gebruik nog steeds dik in de schaduw van Windows staat. Ik zou willen dat het anders was, maar helaas.

 

@Verkerkbr

Jouw plaatje geeft precies weer wat ik bedoel. "Benodigde extra veranderingen markeren?". Daar lusten de honden toch geen brood van? Wat moet ik dan markeren en waarom?

 

Maar die Pi 2 gaat er wel komen voor Domoticz :cool:

 

Beste PS,

 

het is aanklikken en het staat en werkt op je Linux systeem.

 

Synaptic geeft zelf nog aan wat er voor de betreffende software nog extra vereist is. Hoef je helemaal niets voor te doen. Zelfs niet aan te klikken. Het is derhalve gewoon programma eenmaal aanklikken en het werkt. En bij updates gaat dit programma gewoon mee met de overige updates.

 

Tja, als je dit al moeilijk vindt ! Of je hebt het nooit gebruikt. Dan inderdaad heb je het effect van een gebruiker, die de C-drive zoekt. En vervolgens aangeeft dat hij het gebruikers onvriendelijk vindt.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom dat je een gebruiker een scherm aanbiedt waarin hij/zij kan doen wat wat men van plan was. Namelijk een programma installeren. Een scherm tonen met onbegrijpelijke bestandsnamen en dan zeggen dat ik dat eigenlijk niet hoef te weten en ook niets hoef te selecteren is natuurlijk kolder.

 

En ja, het werd geïnstalleerd. En daarna gewoon aanklikken en het werkte voor geen meter. Zie mijn betoog hierboven.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle door de betreffende Linux distributie programma's die in Synoptic zijn geplaatst, werken. En eventueel benodigde afhankelijkheden worden aangegeven en mee geinstalleerd.

 

Je moet als het in Synoptic staat, die versie installeren en dan niet een versie van de maker van een betreffende programma. Er kunnen verschillen zijn. Maar ja, dat is een Windows gebruiker niet gewend. Die moet programma's van elders halen. En ook updates handmatig aangeven. 

 

Alhoewel niet alle programma's in Synoptic staan. Google Earth moet je bijvoorbeeld bij Google downloaden, waarbij ook weer alle afhankelijkheden worden aangegeven en worden vervolgens mee geinstalleerd.

 

En als iets niet goed werkt kun je het programma in de terminal opstarten en zie je alles voorbij komen.  Je kunt in de terminal mode overal bij.

 

Er zijn natuurlijk ook wel speciale zaken die je moet compileren. Maar voor normaal gebruik zijn dit hoge uitzonderingen. En in Linux zit een compiler er altijd bij inbegrepen.

 

Allemaal strikt logisch zonder enig gedoe met registratie of register problemen. De diverse file systemen werken perfect zonder enige handeling om files te ordenen. Maar ja, er is wel een keuze mogelijkheid, die mogelijk ook weer kan worden uitgelegd als gebruiks onvriendelijk.

 

En je kunt standaard ook bij je NTFS bestanden in een andere partitie.

 

Alleen je moet het even weten en je bent volledig de baas over je eigen systeem.

 

Ook de rechten kwestie vraagt enige diepgang. Maar is ook een logisch gevolg inzake de beveiliging van bestanden.

 

Gewoon er wat langer mee werken en dan ervaar je de logische structuur van een Unix/Linux systeem.

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Graag weer even on-topic!

 

Zeer vervelend al die off-topic reacties als je hier daadwerkelijk voor informatie over de Raspberry PI 2 B komt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "goeroe" heeft gesproken, denk er om... :)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En naar het schijnt, gebruiken we meer hardware met linux (variant) erop, dan we denken.

Het ware leuk, moesten er clubs bestaan, waar er van ideeën kan gewisseld worden, en meer interesse in die mini boardjes en linux.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En naar het schijnt, gebruiken we meer hardware met linux (variant) erop, dan we denken.

Het ware leuk, moesten er clubs bestaan, waar er van ideeën kan gewisseld worden, en meer interesse in die mini boardjes en linux.

Open deur: http://www.raspberrypi.org/forums/

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...