Ga naar inhoud


Klachten over Ziggo bij Kassa.


johan1964

Aanbevolen berichten

Het VARA-consumentenprogramma Kassa besteedt zaterdag 28 februari aandacht aan de ontvangstproblemen van regionale omroepen die honderden Ziggo-klanten zeggen te hebben.

 

Ziggo is bezig met een harmonisatieproces van het kabelnetwerk. Hierbij wordt het eigen netwerk met dat van UPC gekoppeld. Beide kabelbedrijven gaan op in april samen onder de merknaam Ziggo verder. Om in de toekomst het zender- en productaanbod gelijk te kunnen trekken, is deze koppeling van netwerken nodig. Omdat Ziggo meer – vooral HD – zenders gaat aanbieden, neemt het kabelbedrijf nieuwe frequenties voor de doorgifte van digitale tv-zenders in gebruik. Deze frequenties worden in de ether voor andere doeleinden – waaronder http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/19159/digitenne-oorzaak-storing-regionale-omroepen-bij-ziggo.htmlDigitenne – gebruikt. Reden voor Ziggo om deze frequenties voor het harmonisatieproces niet voor de doorgifte van digitale tv te gebruiken.

Slechte coaxkabels belangrijkste oorzaak

 

Kijkers hebben bij regionale omroepen geklaagd over slechte ontvangst van hun tv-zenders. Vooral RTV Utrecht en RTV West melden dat ze honderden klachten over slechte ontvangst hebben ontvangen. Ziggo verklaarde eerder aan Totaal TV dat klanten ook bij hen over de tv-storing aan de bel hebben getrokken. Het gaat volgens het kabelbedrijf over enkele tientallen klachten. Ziggo zegt alles te doen om de storing bij individuele klanten te verhelpen. Er wordt gratis een nieuwe Kabelkeur-coaxkabel gestuurd. Als dit niet helpt stuurt het kabelbedrijf een monteur langs.

Honderden klachten over Ziggo bij VARA Kassa

 

Ook het VARA-consumentenprogramma Kassa bereikte honderden klachten van Ziggo-klanten. Klanten kunnen na de nieuwe zenderindeling – die het gevolg van het harmonisatieproces is – bepaalde zenders waaronder regionale omroepen niet meer goed ontvangen.

 

VARA Kassa wordt zaterdag 28 februari om 19.05 uur op NPO 1 uitgezonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zonder de klagers te kort te willen doen: is honderden klachten veel op het totaal aantal Ziggo abonnees?

Of Kassa op zoek naar klaag-content?

 

Natuurlijk moeten de problemen worden opgelost, maar ik vind honderden weinig gezien het enorme harmonisatieproces.

En ik verwacht ook dat Ziggo die coulant gaat oplossen. Ze hebben vast op veel meer problemen gerekend dan er tot nu toe blijken te zijn.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik het goed begrijp gaat het hoofdzakelijk om gammele lekke aansluitkabels tussen de antennedoos en de tv waardoor er instraling van bijvoorbeeld DVB-T zenders voor interferentie met de kabelfrequentie ontstaat, dat is van alle tijden.

 

Het is ook geen specifiek Ziggo probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar wanneer jij naast een DVB-t zender woont en door de fusie met UPC er plotseling frequenties landelijk gelijk getrokken worden ben je als consument toch vrij kansloos.

 

Die verschillende frequenties per regio waren er niet voor niets.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn allemaal zeurders en ze waren van te voren gewaarschuwd dat ze goedgekeurde kabels moesten hebben om problemen te voorkomen. De problemen komen door niet goed afgeschermde coaxkabels en connectors. Wat doet ziggo? Ze geven die zeurders en set goedgekeurde kabels en connectors om van het gezeur af te zijn en het probleem is opgelost.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Zoals Spietje al aangeeft. Een coaxkabel is goed geisoleerd. Bij de pluggen gaat het fout door veel te goedkope pluggen en amateuristisch 'gepelde' kabel. Als je de kabel (liefst) met coax stripper en pomp-connectoren uitrust heb je nergens last van. Lijkt in dit geval of ze een soort heksenjacht naar Ziggo toe willen starten. Ze is overigens niet voor niets de dochter van prof. Hertzenberg.. Even lekker ergens tegenaan schoppen.

Ziggo heeft hier keurig voor gewaarschuwd en geven bij klagers zelfs nieuwe kabels. En dan zwaar overdrijven over 'honderden' klachten over Ziggo. Hoeveel miljoen aansluitingen heeft Ziggo? Is wel een héél klein percentage..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wacht even...

 

dit is het kabeltv subforum van Sat4all.com

 

waar dit topic nu voor alleman en iedereen te lezen is.

 

waarom dat hier gemeld moet worden vraag ik me echt af!!!

dat heeft geen ruk met de techniek abonnementen en dagelijks gebruik te maken

het heeft niet eens iets met ziggo te maken

het is een kassa topic dus off topic

 

zout op jaA

ga op kassa zelf verder neuzelen en suftrutten of in off topic!

 

(dat is mijn persoonlijke mening)

 

wat het met dvb-T(2) van doen heeft is al helemaal niet duidelijk

 

wild plassen is verboden

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen de klant kan/is mogelijk de oorzaak van storingen, maar als die aftakdozen hier vroeger zo lekten, dat ik een deel van de radio amateur frequentie niet kon gebruiken, omdat die aftakdozen zo lekten, dat ik meer geluid van tv hoorde, dan een collega radioamateur.

Ook zitten daar wel echt prutsers tussen, die 2 coaxen aan één connector maken, en naar 2 toestellen gaan  :tired: .

Als je dan ziet dat bepaalde mensen nog pluggen zoals deze links op foto gebruikt,post-40019-0-22497900-1425242148.jpg dan is dat echt om problemen vragen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...