Ga naar inhoud


Vuo Duo CCcam moet steeds worden herstart?


sjumi

Aanbevolen berichten

Bij mij werkt het weer naar behoren geen vastlopers op zap nivo. Wel door 4 opnames tegelijk, maar dat staat hier los van.

Dus bij mij was de oplossing Proi toevoegen.

 

 

Hallo

Bij mij VU duo2 zelfde probleem 

Ccam 2.3.0 r0.10 

Al een week problemen bij zappen alleen Canal digitaal op ontvanger, na zappen beeld zwart softcam weg.

Herstart softcam werkt weer, tot je weer snel zapt.

Bovenstaande oplossingen gelezen maar weet nog niet wat het beste is hier te doen?

Er staan namelijk verschillende oplossingen, en dan heb je ook nog oscam.

Gaarne reactie hoe ik dit stap voorstap oplos, ben erg tevereden met cccam en werkte altijd goed. (geen externe share)

 

Alvast CCcam prio toegevoegd om te testen.

Kan ik alle niet gebruikte zenders uit de priolijst gooien, wordt hij hier sneller van?

Link naar reactie
Delen op andere sites


bij mij staan die voor cfg en prio op 644.Gebruik wel de uitgebreide prio die hier ergens gezipt staat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 2.3.0 geïnstalleerd met de uitgebreide prio die hier ergens gezipt staat en de cfg op 644,sommige beweren dat het 755 moet zijn, waarom weet ik niet, ben ook maar een leek in het verhaal.

Heb zowel de 755 als de 644 geprobeeerd geen goed resultaat om de haverklap stilstaand beeld en of cam weg, zelfs herstarten helpt dan soms niet meer.

Heb dan het volgende gedaan 2.2.1 geïnstalleerd met prio, dit werkt nu al effe goed, hopelijk blijft het ok.

In de prio staat alleen het volgende:

P:0100:00006c

P:0100:00006a

Weet niet of dit veel betekend, als ik de CCcam uitleg goed heb begrepen zou dit kunnen.

Heeft niemand een nederlandse versie van de cam zou voor mij gemakkelijker zijn om te begrijpen.

Maar blijf nog altijd met de vraag zitten.

Niet iedereen heeft het probleem met 2.3.0 en niet iedereen zijn probleem is opgelost met toevoeging van prio.

Doet dit probleem zich alleen voor met vu+duo?

Moet de condensatoren zoals afgebeeld in bijlage sowieso vervangen worden?

Wie weet meer?

post-64586-0-86848400-1436375918_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit andere postings van je valt af te leiden dat je klachten misschien opgelost worden wanneer je een Canaldigitaal seca 3 kaart zou gaan gebruiken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Canal Digitaal mij onlangs "dwong" om een witte CI-module aan te schaffen vanwege Mezzo hoopte ik dat de bovenbeschreven kaartlezerstoringen nu voorbij zouden zijn op mijn brakke VU+ Duo2 (met de nieuwste OpenPli).

Helaas: nog steeds zwart beeld bij iets te veel zappen...

Betekent dit dat die decodeerstoringen niets te maken hebben met CCcam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

een brakke vu+ duo2 ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam 2.2.1 + prio

In de prio staat alleen het volgende:
P:0100:00006c
P:0100:00006a

Hebben deze gegevens een betekenis in de prio, indien ja welke?

Heeft niemand een nederlandse versie van de cam zou voor mij gemakkelijker zijn om te begrijpen.

Slechte condensator  heeft invloed op de werking twin tuner van de Vu+Duo, spreek uit ervaring.

Kan het dan ook niet zijn dat ergens een slechte condensator invloed heeft op het werken van de kaartlezer, goede werking software?

Wie weet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet in die prio eens die I:500  line bij.Die zorgt voor de miserie omdat dat lange Emm's zijn waar CCcam 2.3.0 niet mee overweg kan.Die module heb je echt niet nodig ook.

Die lijntjes P betekenen Priority voor CD+ NL en TVV. De I is ignore voor de viaccess.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

beerend,

ik weet niet in hoeverre we hier nog kunnen helpen omdat we over het algemeen nog nooit een CCcam probleem hebben gehad met de DUO (oud model, ook niet na soldeerwerk), behalve de truukjes die CD met de CAID en SID uitspookt...

dat zou zich dan ook bij iedereen moeten manifesteren, op dreambox op extrend etc

of er lange emm's zijn kan ik effe niet loggen zonder thuisapparatuur

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem is dat er momenteel verschillende dingen en decoders door elkaar gehaald worden.Een VU+ duo is een ouder model met bekende condensator problemen maar een brakke vu+ duo2 heb ik nog nooit van gehoord.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is onzin van die slechte condensators. Die zijn enkel verdacht als ze aan de bovenkant een beetje "bol" komen te staan. Als je het echt wil weten: soldeer er 1 uit, zet hem op een regelbare voeding op de spanning die op de condensator staat. Geef dan TRAAG +/- 5 volt meer dan de toegelaten waarde en hou de stroom in het oog. Als hij echt slecht is, of van slechte kwaliteit, zal je de stroom na enkele seconden snel omhoog zien gaan (>100mA) . Stop dan onmiddelijk of hij is verloren en kan zelfs ontploffen. Ik heb er zo al veel gezien. :)

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen bol staan inderdaad te grote lekstroom

Ze kunnen ook uitdrogen en bv de waarde 1000µF daalt naar 100µF en dat kan ook problemen geven voor de goede werking van de voedingskring, waardoor de rimpel van de gelijkspanning te groot wordt en problemen kan geven, garantie goede werking ontvanger.

Deze fout zit men uitwendig niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen, het probleem doet zich niet alleen op de VU duo voor, ik heb een Vusolo 2 en deze reageert precies hetzelfde.

Soms tijdens kijken stopt de cam en moet hij herstart worden, en het probleem doet zich voor ook tijdens wisselen van bouquet.

Ik heb ook de laatste versie van VTI er op staan en CC cam 2.3.0.

Ik heb ook die prio lijst aangepast zoals hier beschreven stond maar ook dat hielp niet bij mij.

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...