Ga naar inhoud


Contract wordt niet verlengd door werkgever


rolandroland

Aanbevolen berichten

Precies. En de infra in Duitsland heeft achterstallig onderhoud, dus tel uit jouw winst.

 

Hier zijn eveneens zinvolle investeringen mogelijk - dus waar is het wachten op, heren en dames politici?

 

Politieke discussies zijn niet toegestaan op Sat4all. 

Daar zijn andere forums voor.

 

Daarbij zijn de regels afspraken tussen werkgevers en vakbonden.

Te constateren valt dat de werkgevers op alle voor hun belangrijke punten weten te scoren en de vakbonden weinig tot niets daar tegenover stellen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De regels vind ik niet sociaal EBHOORN: Op het moment dat je in aanmerking komt voor een vast contract dan krijg je die niet. Zo heb ik ook meegemaakt bij een callcenter dat iemand net iets te vaak ziek was geweest (om goede reden) en die werd om die reden niet aangenomen terwijl zij heel goed haar werk deed. Kennelijk mag ze niet ziek zijn en wordt zij afgeschreven door het bedrijf. Ik ging zelfs met hoge koorts werken met minder prestaties omdat je bang bent dat je anders geen werk meer hebt. Bedrijven willen super mensen in dienst die nooit ziek zijn? Dan moeten ze misschien overwegen om robots te ontwikkelen die het werk overnemen van de mensen! Robots zijn niet vatbaar voor ziektes. 

 

In een callcenter zijn werknemers totaal vervangbaar en is het vrijwel niet mogelijk om je te onderscheiden. De werkgever gaat dan voor de laagste kosten en zoekt altijd de grenzen van wat mag op. Als je dat als call center medewerker niet weet ben je niet erg bij de tijd. Er zijn meer van dat soort banen, die zijn er altijd geweest.

 

Ik ben werkgever in een aantal bedrijven, van heel klein (paar man), tot klein (vijftig man). En ik ben zeer zuinig op de mensen die zich bewezen hebben en die loyaal zijn. Maar met beginnende werknemers ben ik duidelijk maar (kei)hard. Er is veel aanbod in de markt waarin ik zit (games) en ik heb de werknemers voor het uitzoeken. Ik voel me geheel niet schuldig om een contract niet te verlengen of geen vast contract aan te bieden. Pas als ik er zeker van ben dat je in het team past en dat je niet binnen een half jaar weer weg bent kan je blijven.

 

Mijn  bedrijven (bedrijfjes) zitten in een aantal landen, Nederland, Duitsland en Frankrijk. De wetgeving in Duitsland is zoveel makkelijker in dit opzicht (vanuit de werkgever gezien) dat ik langzaam alles daarheen verplaats. Nederland is moeizaam, Frankrijk is dramatisch. De kosten van een Duitse werknemer zijn 20% lager terwijl ze 10% minder uren werken. Ik betaal Duitse werknemers meer dan in de andere landen omdat ze meer opleveren. 

 

Dit is 2015, we hebben een Europese en wereldeconomie. Werkgevers zullen altijd proberen de beste omstandigheden te hebben voor hun bedrijven en daarbij hoort concurentie tussen landen. Nederland is vriendelijk voor de werknemer en voor de grote (zeer grote) werkgevers. Ik ben geen voorstander van een Amerikaanse arbeidsmarkt, maar werkgevers maken keuzes en werknemers maken hun eigen keuzes. Als die overeenkomen is dat super, indien niet kan je daar de werkgever niet de schuld van geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als callcenter medewerker vond ik het niet altijd even prettig. Ging ik de klant goed helpen dan was ik teveel tijd kwijt met zeer omslachtige computer programma's et cetera. De werkgever kijkt vaak alleen maar naar de gesprekstijden. En ondertussen wordt je ook afgeluisterd of je wel voldoende kwaliteit biedt. Het zijn twee tegenover gestelde belangen. Ik zou in dat geval graag mijn eigen werkgever voor de telefoon willen zetten met allerlei klantvragen op 'm afvoeren. Dit terwijl ik bij de IB-Groep juist de klanten goed moest informeren. Als iemand bijvoorbeeld zegt ik wil mijn studie financiering stoppen dat je ook nog de tip meegeeft vergeet niet je ov studenten kaart in te leveren want anders krijg je een hoge boete. Je kunt als callcenter ook zo inrichten dat je korte gesprekken wilt hebben en die tip niet meegeeft en de gesprekken zo kort mogelijk wilt hebben. Dat is een keuze die je maakt. Toen ik bij het UWV ging werken bemerkte ik dat ik al sneller boze klanten aan de lijn had. Want daar raak je mensen gelijk in hun beurs als ze hun uitkering niet tijdig kregen uitbetaald. Als je dan ook nog eens met een boodschap moet komen dat ze binnen 24 uur terug gebeld gaan worden zijn ze vaak nog bozer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...