Ga naar inhoud


Na update QNAP NAS, instellingen fritz naar NAS weg en andere ongemakken.


Aanbevolen berichten

Hi, (hopelijk juist forumgedeelte)

Ik heb vandaag een firmware update gedaan van mijn QNAP NAS server de ts-212p.

Na deze update, waren de instellingen, in mijn fritz!box 7360 naar de NAS anders ingesteld.

Wijzigingen lukten eerste niet, en na wat te hebben gewist, kan ik weer de nodige portforwardingen doen, om mijn website toegankelijk te maken.

Maar mijn site is te benaderen via een no-ip adres, maar ook via naamdieikgekozenheb.qnapcloud.com/gekozenmap/index.html

Sinds die update, toont mijn browser, als ik bovenstaande url gebruik, een tekentje van de fritz!box.

Doe ik dit via het no-ip adres, dan zie ik dit niet.

Is er een verklaring, waarom in mijn fritz!box de portforwarding waren gewijzigd, na een firmware update van mijn NAS?

En waarom er enkel bij benadering van het qnapcloud adres er een tekentje komt van de fritz!box?

uPnP is niet aangevinkt op de fritz.

Kan ik met een gerust hart mijn web server online laten, of is er een bug, waardoor het misschien beter is tijdelijk de web service van de nas te deactiveren?

Welke fritz!box gebruiker in combinatie met een QNAP NAS heeft dit ook?

Firmware versie van de fritz!box 7360 is 06.06

firmware versie van de NAS is 4.1.3 (2015/04/08).

Alvast bedankt voor de hulp en info.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Weer echt zo'n sattv4iedereen verhaal.. Je update je NAS en je FritzBox is aangepast? Ik gebruik al jaren een Fritzbox i.c.m. met 2 Netgear NASsen. Die NASsen zijn een stuk of 3 keer opgewaardeerd in die tijd en ik kan je verzekeren dat die absoluut niets doet met de instellingen van je Fritz. Sterker nog! aanpassingen kunnen in de FritzBox pas gedaan worden nadat je succesvol hebt ingelogd. Dit kun je niet over het hoofd zien! Voorts ziet de GUI van de FritzBox er totaal anders uit dan die van de QNAP... Denk dat je gewoon zelf hebt lopen pielen in die FritzBox...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach het houdt je van de straat en van je werk...

 

de app voor de QNAPcloud en de QNAPcloud programmatuur is verbeterd.

dat je intern iets anders ziet dan extern bij het aanroepen van het cloud adres is logisch en niet meer dan normaal

Volgens mij is enkel je QNAP na update aan een andere DHCP ip-adres geraakt. (niet meer niet minder)

 

vooraf lezen wat de Firmware Upgrade naar de nieuwe versie doet is altijd beter. (er is hier geen sprake van een Update !!! )

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer echt zo'n sattv4iedereen verhaal.. Je update je NAS en je FritzBox is aangepast? Ik gebruik al jaren een Fritzbox i.c.m. met 2 Netgear NASsen. Die NASsen zijn een stuk of 3 keer opgewaardeerd in die tijd en ik kan je verzekeren dat die absoluut niets doet met de instellingen van je Fritz. Sterker nog! aanpassingen kunnen in de FritzBox pas gedaan worden nadat je succesvol hebt ingelogd. Dit kun je niet over het hoofd zien! Voorts ziet de GUI van de FritzBox er totaal anders uit dan die van de QNAP... Denk dat je gewoon zelf hebt lopen pielen in die FritzBox...

 

Ooit wel is bij nagedacht dat na de firmware update het IP adres van de QNAP gewijzigd kan zijn.? Zou een redelijke verklaring zijn lijkt me.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Tuurlijk kan dat, maar dat was zijn vraag niet. Hij stelt dat de update van zijn NAS de instellingen van zijn FritzBox heeft aangepast. Daar heb ik op gereageerd. Niks meer en niks minder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Jullie hebben gelijk. Ik sluit deze thread. Meer dan een maand oud en niet het fatsoen om te reageren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...