Ga naar inhoud


XBMC, welk image gebruikt diens eigen mediaplayer


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Waar ik via mail van op de hoogte gebracht werd, lees ik nu ook op het forum: nieuw Open BlackHole image. Dit image bevat ook net zoals bij VTI de XBMC plugin.

 

Onder VTI  is die XBMC maar een papieren zakje lucht. Je kan er niets mee.

 

Blijkbaar zijn er meerdere images waar die XBMC geïntegreerd is. Iemand een idee of er een image is waar die plugin ook volledig werkt zoals het zou moeten?

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

weet niet wat je precies zoekt

maar de beta versie van Kodi op VU+ Gotham daarit video's beter dan de oude mediaplayer

allemaal op VTI 8.2.x

andere streams instellen, heb ik ook al voor mekaar...

maar die toon ik dus bewust NIET

daarvoor kan ik echter wel helpen hoe je dat moet doen

 

ware het niet dat de Kodi help en support en het zogenaamde wiki, veel beter geoutilleerd is

post-30989-0-22670300-1432645138_thumb.jpg

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat werkend hebt onder VTI 8.2.x heb ik gelijk een vraag voor je...

 

Ooit had ik een Qnap NAS met HDMI uitgang die ik even mocht proberen van een vriend. Het ding was te duur voor wat je er eigenlijk maar mee kon, doch de ingebouwde XBMC mediaplayer kon met alle video - en audioformaten om die ik destijds bezat. Eveneens alle mogelijke ondertitels *.srt, *.sub/idx,... deden het prima.

 

Het komt er op neer dat ik van die satelliet receiver graag een prima mediaspelertje wil maken en een volledige versie van die XBMC, ttz met volledig bedoel ik bovenstaande mogelijkheden, erop kan prima aan mijn wensen voldoen.

 

Kan jij dit in jouw geval klaarspelen, of is dit wat veel van het goede?

 

VTI en ondertitels zijn zolang ik het weet kat en hond geweest...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat de ingebouwde mediaplayer werkt van kodi op een enigma2 zullen er veel aanslagen gepleegd moeten worden, wel te verstaan op het toetsenbord van iemand die er mee bezig is.

Dus  we moeten geduld hebben, en in het ergste geval, het komt nooit verder dan dit

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat de ingebouwde mediaplayer werkt van kodi op een enigma2 zullen er veel aanslagen gepleegd moeten worden, wel te verstaan op het toetsenbord van iemand die er mee bezig is.

Dus  we moeten geduld hebben, en in het ergste geval, het komt nooit verder dan dit

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen,

Ik heb ook al eens de mediastation van de NAS ingeschakeld en dan ziet de xmbc ook de iTunes mappen en overige media bestanden zoals ook foto's

dus ja dat werkt prima

 

volgens mij kun je dat met elke QNAP... ( hier staat een TS239PROII )

enkel die HDMI aansluiting zal wel de 500 serie betreffen en ja die is mij ook te duur.

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijg net een nieuwsberichtje over die QNAP met HDMI

 

Gebruikers kunnen gemakkelijk de TS-453mini hanteren als een PC via de QvPC-technologie. Door simpelweg het aansluiten van een toetsenbord, muis en HDMI-scherm kunnen gebruikers direct toegang krijgen tot opgeslagen gegevens, meerdere toepassingen draaien op Windows/Linux/UNIX/Android-gebaseerde VM's, surfen op het web, genieten van 1080p video's met maximaal 7.1 audio met Kodi, live-feeds bekijken op Surveillance Station, en nog veel meer.

etc...

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bezit een TS-221. In combinatie met een Zappiti mediaplayer werkt alles prima.

Mij stoort het eraan dat toen ik die Vu+jes kocht men daar publiciteit rond maakte dat het een volwaardige mediaplayer is.

 

Zou lukken met VTI mocht die dekselse ondertiteling het goed doen en daar knelt nu het schoentje met die XBMC.

Ik kan op die XBMC ook alle mappen van de NAS bekijken, echter start je van daaruit de stream, opent de mediaplayer van VTI et voila welcome back ondertitelprobleem...

 

Volgend jaar hoop ik om een extra hobbykamer afgewerkt te krijgen in huis. Een satellietontvanger hoef ik daar niet, maar wel een mediaplayer. Mocht XBMC of een alternatief goed werkend zijn op vlak van ondertitel (en kom niet af met openPli ofzo, want ik heb een hekel aan dat image) kan de Zapitti naar die kamer en de Duo2 is dan het prima mediaplayertje in de woonkamer...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

met die subtitles heb ik nog niks geprobeerd... gebruik ik namelijk nooit

maar kan wel eens testen als ik een srt vindt van een der filmpies die ik opgenomen heb...

 

andere films downloaden doe ik niet (vooral niet daar downloaden van multimedia materiaal strafbaar is indien niet betaald)

 

ennuh hou op over TOEN

TOEN was de dreambox ook al een multimediale box

het is toch maar wat mooi geworden met de SOLO2 en DUO2 in receiverland

cheers

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met die subtitles heb ik nog niks geprobeerd... gebruik ik namelijk nooit

maar kan wel eens testen als ik een srt vindt van een der filmpies die ik opgenomen heb...

 

andere films downloaden doe ik niet (vooral niet daar downloaden van multimedia materiaal strafbaar is indien niet betaald)

 

 

Voor ik hier weer op mijn donder ga krijgen over downloaden...

Ik heb een hekel aan gezeul met DVDtjes enzovoort. Als ik een DVD/Blue-ray aanschaf wat ik een leuke film vindt, gaat die door de ripper en wordt opgeslagen op de NAS. Liggen we nu lekker op de bank en krijgen we zin in een filmpje, is het een kleintje om de mediaplayer aan te zetten, filmpje aan te klikken en kijken maar. Scheelt een half uur tegenover DVDtje aanzetten. (lees: zoeken van de disc, opstarten van het apparaat, alle gedoe van copyrights laten passeren enz.)

 

Hoewel ik Engels spreek en begrijp, vind ik het nog steeds aangenamer om op een zaterdagavond om 22u een ondertitelde film te bekijken.

Frans begrijp ik even goed, maar probeer Louis de Funès maar eens te volgen zonder ondertiteling ;)

 

Ik zal proberen op te houden over TOEN. TOEN ging ondertiteling hoegenaamd niet. NU is men jaren slimmer en hoopte ik dat daar eindelijk eens een oplossing voor kwam. Er zijn toch heel veel mensen die er baat bij hebben hoor :whistle:

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RaveMaus

 

waarom geen losse srt files, dat werkt toch prima. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RaveMaus

 

waarom geen losse srt files, dat werkt toch prima. ;)

 

grtz Philip

 

Dat weet ik, maar onder VTI staan die midden in beeld.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik, maar onder VTI staan die midden in beeld.

kan je dat met vti niet regelen?

met pli4 is dat geen probleem.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

met vti ook niet:

 

in de openweb interface, settings:

 

2015-06-02 19_15_42-Open Webif - Pale Moon.png

 

Center op left of right zetten, net wat je zelf wil.

 

Maar goed, dat heeft natuurlijk niets te maken met kodi en diens media player...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...