Ga naar inhoud


Mijn 9500 reageert slecht op de AB


EasySat

Aanbevolen berichten

Mijn 9500 reageert heel slecht op de afstandsbediening. Ik heb al batterijen vervangen, maar zonder resultaat. Soms reageert de box ineens, maar dan blijft het menu continu draaien en staat niet meer stil.

Enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ab eens open doen en poetsen  :rolleyes:

dat kan je eens proberen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Batterijen meten, de spanning mag niet onder de 3V zitten.

 

Of deze modificatie toepassen: https://www.sat4all.com/forums/topic/344986-modificatie-ir-ontvanger-et4000/

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fout zou best eens in de ontvanger kunnen zitten en niet de a.b..

Nieuwe flash?

Als dat niet helpt, wellicht hardware probleem.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te bepalen of je ab echt stuk is kun je een oude digitale camera pakken, de ab ervoor houden en een knop in drukken.

Als de ab werkt zul je de infrarood led op zien lichten (normaal niet zichtbaar)

Pak wel een oude camera want de nieuwere hebben vaak een uv filter waardoor je nog niks ziet.

 

Tweede optie, ab openmaken en met name de pootjes van het ic'tje en de infrarood led even voorzicht doorsolderen.

 

Succes en ben benieuwd wat of het wat heeft geholpen..

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb ook  nogal wat problemen met mijn et 9500. Sinds de laatste update in Pli 4.0  ging er van alles mis en ook de a.b is traag. Het display is niet meer synchroon met de uitzending en ik heb in mijn faforieten een hele lijst met onzin, altans voor mij onzin die ik helemaal niet wil. Gedeeltelijk heb ik met een back-up mijn eigen zenderlijst weer terug. Maar er is van alles mis. Behalve dat het display dingen aangeeft die niet in uitzending zijn, dat is tot daar aan toe. Erger is dat er ruzie is over de EP  en de instellingen zoals ik die wil. Ik wil eigenlijk de zender EPG met 1 duk op de knop. Dat is al een hele poos niet meer mogelijk. Nu heb ik ineens de zender EPG wel ineens via de menu knop. Mogelijk door instellingen door mij. Menu oproepen kan nu allen nog door via info daadwerkelijk naar dit onderwerp te gaan en dan kom je in het hoofd menu. Wie weet wat hier aan te doen is zodat mijn et 9500 weer werkt als eerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook even je zender epg onder de guide of info knop zetten dan

 

O ja dat zal ik ook nog kunnen doen, bedankt. Maar is er ook een mogelijkhijd om weer de zelfde info op het display te krijen die in de uitzending is. Nu staat op het display allerlij info die niet klopt. B.v. timerinvoer terwijl ik naar ned 3 kijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...