Ga naar inhoud


Hulp nodig bij het opzetten van IPTV in openPLi op Zgemma Star 2S


petgil

Aanbevolen berichten

En alle Engelse, Duitse en xxx zenders? Wat denk je zelf als je heel eerlijk bent?

 

Interessante vraag. Als ik me bedenk dat de Duitse publieke netten via Astra 1 gratis FTA over heel Europa gedistribueerd worden dan lijkt me de gedachte dat die zenders in elk geval binnen Europa inderdaad wel eens probleemloos en gratis via IPTV gedistribueerd zouden kunnen worden. Met alle publieke Duitse radio programma's is dat immers ook het geval? Tijdens mijn ziekenhuisverblijf maakte ik gretig gebruik van http://web.ard.de/radio/radionet/ Uitstekend, altijd ongestoord beschikbaar en een geweldig aanbod!

 

Alleen de reclamezenders doen daar moeilijker over maar daar willen mensen met een normaal IQ sowieso niet naar kijken of luisteren. De Britten en zeker ook de xxx zenders zullen zonder twijfel gestolen zijn als je die via IPTV tegenkomt.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

om maar even van dit gedoe af te zijn   zgemma prima ding met WEL 1080p (eens mee aan het prutsen geweest) (zie ik een dreambox niet doen ) clone fabriek ja zeker (de icloudbox was een afgang) maar een vu, xtrent ,mutant Amiko(en een amiko op enigma 2 ??)  en anderen zijn ook gewoon clones van de eerste dream multimedia dingen dus jongens waar praten we over

dat jullie zgemma afdoen als jatwerk omdat ze image bewerken van o.a openpli ..ja  pli heeft de boel bekenen en afgedaan als clone dus geen ondersteuning ..makkelijk om die mening dan over te nemen hë

 

600 kanalen via je box is hartstikke illegale zooi via een iptv aanbieder (er zij er zelfs met 1500 kanalen) dus  begin er niet aan ....

ondersteuning vanuit dit team ...vergeet het maar illegale zaken doen we niet

zou de rest van europa een voorbeeld aan duitsland moeten nemen en meer fta moeten zetten ja  zeker weten maar helaas laat het huidige verdien model en wetgeving  in de meeste landen dat niet toe

 

klaar....

aangepast door breaker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowwwww... eerst klagen dat het clone rommel is, en nu worden ze ineens netjes ondersteund, heeft iemand het licht gezien :crazy:

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heren die een Zgemma  maar niks vinden moeten de eigenaars niet zo afzeiken. 

Misschien dat ze het niet weten dat net zoals de ontvanger die ze zelf in bezit deze Zgemma ontvangers zijn voorzien is van originele software die door VIX, PLI, ATV ect. ondersteund wordt met dailybuild images.

Het zijn dus helemaal geen clone boxen. Wil niet zeggen dat alle andere dan DM gemaakte ontvangers clone zijn.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

even on-topic  de vraag ging om iptv op een zgemma te kunnen krijgen en de mogelijkheden

ja...je zgemma kan met iptv werken  (volgens zgemma zelf)

iptv via streaming (het illegaal doorgeven  van kanalen via een stream   zoals je 600 kanalen ?? ) zal best mogelijk zijn maar  die onderwerpen en het hoe en wat worden hier niet behandeld ...

of het nu een zgemma is of wat voor box dan ook ..

 

en inderdaad openpli heeft ingezien dat zgemma toch meer is dan een clone product en ondersteund ze nu dus wel ...(de h1 en h2 zijn nog geen images voor)

het is aan een ieder om zelf uit te maken wat je van welke box dan ook vind  ..wat je zelf bezit is toch altijd beter.... of...????

Link naar reactie
Delen op andere sites

en inderdaad openpli heeft ingezien dat zgemma toch meer is dan een clone product en ondersteund ze nu dus wel ...(de h1 en h2 zijn nog geen images voor)

 

Hier vind je images voor de h1 en h2...

 

http://openpli.org/download/zgemma/sh1/

 

Het is niet zo dat openpli team uit zichzelf boxen gaat ondersteunen :)

 

Het is precies andersom:

De fabrikant van de Zgemma boxen heeft inmiddels zelf de samenwerking met openpli team gezocht en bleken te kunnen voldoen aan de voorwaarden om officiele openpli ondersteuning te kunnen krijgen.

Dat zegt niets over de kwaliteit van de boxjes, maar alles over bv aanleveren en onderhouden van BSP layers voor hun boxen en bewezen constructieve correspondentie tussen openpli en de fabrikant igv issues.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook prima

 

de fabrikant had al eerder de samenwerking gezocht en toen werd gesteld dat de zgemma niet aan de voorwaarden kon voldoen

nu dus blijkbaar wel...  de kwaliteit .. tot nu toe werkt het prima  en stuk goedkoper dan de kwalitatief ook niet zo geweldige maar te dure dream mutimedia boxen

maar ach we doen het er mee ..tegen beter weten in ... zweer je bij dream multimedia ook prima toch maar laat een ander dan wel in zijn waarde m.b.t de keuze die een ander maakt

je kan je vrouw de mooiste van de wereld vinden terwijl een ander er hard voor weg zou lopen ...maar dat is ook nog steeds je eigen keuze

respecteer die van een ander dan ook ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Gaat op legale wijze niet lukken.

Overigens is de Zgemma gemaakt door een notoire clone producent van o.a. De iCloud boxen. Deze boxen worden officieel NIET door OpenPli ondersteund. De versie is gepatched en de how-to verwijst naar een manier om van de originele feeds te installeren. Echt Chinees jatwerk dus...

Nu moet je me dan toch eens iets uitleggen hoe verklaar je dit dan .

http://openpli.org

http://openpli.org/download/zgemma/sh1

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat is ná mijn posting gebeurd nog vóórdat OpenPli zijn zegen voor deze box gegeven heeft! Op moment van schrijven was mijn opmerking meer dan waar!! Niemand kan in de toekomst kijken (dus ik ook niet)... Dat Zgemma een bsp layer aanbiedt is een keuze waar ik als consument geen enkele invloed op heb..

Blijft over dat de Zgemma nog steeds uit een notoire clone fabriek komt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik @Mimisiku maar weet je wat ik nu zo grappig vind hier.

Dat er door iedereen wordt geschreeuwd het is een clone en dit en dat.

Maar waar is het nu precies een clone van dat wil ik wel eens eens weten zo ver ik weet wordt nergens een vergelijking gemaakt met bijvoorbeeld een dreambox het lijkt er totaal niet op kwa model,er wordt nergens een suggestie gemaakt in de naam dat het iets met een dreambox te maken heeft de naam is Zgemma geen Zgemma 800 SE om maar iets te noemen zoals dat bijvoorbeeld een Sunray SE doet.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is dat monopoly van "Dreambox" al jaren doorbroken!

 

Wat iemand in huis haalt moet die zelf weten zolang ze maar niet hier komen klagen over hun keuze ;)

Jammer genoeg geen vind ik leuk knop goed gezegd

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik vind het ook geen probleem dat men een 'clone' koopt, mijn argument is meer dat mensen klaarblijkelijk wel de kwaliteit en gebruikersgemak eisen die bij een "A"-merk hoort.

 

Daarbij aantekenend:

-Dreambox al lang geen "A"-merk meer is (en zelfs geen trendsetter meer)

-Een Dreambox clone iets verderfelijker is dan een geheel nieuw soort ontwerp wat uit een OEM fabriek rolt.. Bij een Dreambox clone is het gehele proces gebaseerd op "jatten van", terwijl een OEM product meer gaat voor zo goedkoop mogelijke productie en dus maximale winst..

Bij een OEM product weet je dat het goedkoop is, vaak sloppy gemaakt en in veel gevallen (maar niet altijd!) van inferieure onderdelen gemaakt. Kans op defecten is percentueel veel hoger dan bij een "A" merk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

blijft er nog steeds 1 vraag open die nog niet duidelijk is hoe zit het nu precies met de vrije kanalen hoe krijg ik die in de enigma2 ontvanger

te beginnen met NPO1 2 3 Zap die gewoon vrij te zien zijn op internet net nog even met de lijst van hans zitten rommelen maar daar zijn deze zenders niet meer in.

aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...