Ga naar inhoud


Hulp nodig bij het opzetten van IPTV in openPLi op Zgemma Star 2S


petgil

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Sinds een week heb ik een Zgemma Star S2 box die op OpenPLi4 draait.
Nu zou ik op die box ook IPTV willen hebben maar ik heb totaal geen idee hoe ik dat moet doen.
Ben hier echt een leek in. Kan iemand  mij mischien in duidelijk taal uitleggen hoe ik IPTV draainde krijg op mijn box? Graag had ik de Belgische zenders, Nederlandse zenders, Duitse zenders en Engelse zenders incl. de xxx kanalen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Gaat op legale wijze niet lukken. De meeste programma's van de publieken in Nederland zijn via IPTV en HbbTV te ontvangen. De meeste IPTV kanalen hebben wel een geolock. De streams zijn in het buitenland alleen via VPN verbinding te zien.

Overigens is de Zgemma gemaakt door een notoire clone producent van o.a. De iCloud boxen. Deze boxen worden officieel NIET door OpenPli ondersteund. De versie is gepatched en de how-to verwijst naar een manier om van de originele feeds te installeren. Echt Chinees jatwerk dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zgemma gebruikt gewoon de feeds van de Mutant. Ik kan nou niet zeggen dat het mijn keuze zou zijn, maar updaten enzo gaat gewoon prima dus niks mis mee voor een apparaatje in die prijsklasse. 

 

Over dat iptv > hoezo illegaal ? Er zijn er zat die het gewoon legaal aanbieden zonder geolock. Nou kan ik de naam hier niet noemen want die wordt weggefilterd (beetje jammer) maar ik weet zo een excellent canal digitaal dealer te noemen die ook het hele nederlandse pakket aanbied (ook fox sports, film etc) via iptv. Lijkt mij dat als dat niet legaal zou zijn dat ze dan gelijk dealer-af zijn wat betreft canal digitaal... maar ik kan het mis hebben ?

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Als Canal Digitaal daar achter komt is hij niet alleen geen Excellent dealer meer, maar ook een flinke pot Euri's kwijt. Het herdistribueren van Canal Digitaal is naar mijn weten niet gelicenseerd aan een derde partij. Dus in dat zgeval zeer zeker illegaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal niet het Canaldigitaal pakket sec. zijn wat hij aanbied via IPTV, maar wel zenders welke Canaldigitaal ook distribueert.

Alleen wanneer hij ook het Canaldigitaal infokanaal via iptv aanbiedt is hij waarschijnlijk heel snel Excellent dealer af.

 

Blijft onverlet dat vele zenders zeker geen toestemming hebben gegeven hun signaal via iptv te distribueren, of het moet een aanbieding van KPN zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou het eerste voorval niet zijn.

Wat dacht je van een muziek cd winkel, die niet enkel muziek cd's verkoopt, maar die eventjes ripte, en tegen betaling aanbood op zijn server.

En wat hij o.a. meld, dit is de opvolger van cs. Zo zie je maar, dat ze niet wakker liggen, ven aangescherpte coderingen, en dichtgetimmerde bakjes. Whats next?

Niet dat ik het goedkeur, maar wel dat de grenzen dringend open moeten in de lucht.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft absoluut niets met grenzen te maken. Dat is weer een drogreden die veel mensen aanhalen om het goed te praten.

Ik ben absoluut niet heilig maar ook zeker niet schijnheilig.

Zolang de mogelijkheden er zijn gaan deze gebruiikt worden en dat heeft niets met grenzen  te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal, ga ik mee akkoord, maar zodra ze het regelen, dat ik in mijn streek, een legaal abonnement kan nemen op SKY de, dan ga ik er eentje halen. En het zou me echt verbazen, dat ik de enige belg (W-vl) zou zijn, die over de grens een legaal abbootje zou nemen.

Maar het zal blijven bestaan, in alle takken en vormen.

Geef toe, dat ik ook niet roomser wil zijn dan de post, maar sinds de komst van netflix, is het voor mij wel handiger een film of docu te bekijken, en betaal ik netjes 8,99€/maand, ook al denken ze dat ik niet wil betalen voor content.

Maar t.s., kan gemakkelijk, legale streams bekijken, door ze in te voegen in de settingslijst. In een forum van linux ontvangers, staat ergens hoe je een ip stream invoegt in een settingslijst, en deze mbv bvb dreambox edit naar de box kan sturen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • Moderator

Maar de vraag blijft: hoe installeer ik de kanalen op mijn zgemma H1.

Ik heb een abo van meer dan 600 zenders.

Heel eenvoudig je smartcard van de provider in de kaartlezer stoppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...