Ga naar inhoud


Opnemen met VU+ solo 2


Pedrolabamba

Aanbevolen berichten

Ik heb een week geleden een VU+ solo 2 ontvanger gekocht. Goed beeld en geluid. Alleen opnemen geeft problemen.

Ik heb een configuratie met de 3 astra's en HB. Ik heb de tuners als volgt ingesteld:

Tuner A en B dezelfde procedure. ABCD op automatisch, vervolgens OK. Satellieten zijn ingesteld en geven goed signaal. Bij de instellingen de hoofdtuner op A en de opnametuner op B (ik heb de tuner ook op alle andere instellingen auto etc. geprobeerd) ingesteld. Als je door de zenders scrollt zie je bij alle zenders de vermelding tuner A staan. Bij een opname zie je bij de zenders in dezelfde TP als de opnamezender tuner A staan, die kun je dus kijken. Bij alle andere zenders staat tuner B, die kun je dus niet kijken. Ra,ra hoe kan dat? Wie heeft de oplossing voor mijn probleem? Vast bedankt voor jullie moeite.

 

Triax 90 cm, 3 x Astra en HB, VU+ solo 2, Topfield SRP 2401 CI+, 2 Philips 8121

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

 

Als je door de zenders scrollt zie je bij alle zenders de vermelding tuner A staan. Bij een opname zie je bij de zenders in dezelfde TP als de opnamezender tuner A staan, die kun je dus kijken. Bij alle andere zenders staat tuner B, die kun je dus niet kijken

 

 

Ik vermoed dat je tuner A door gelust hebt naar tuner B.

En om de 2e tuner te kunnen gebruiken om naar een zender te kijken die buiten de TP van de op te nemen zender ligt zul je een 2e kabel moeten trekken.

 

Nu hoop ik voor je dat je LNB's ook een allemaal een 2e uitgang hebben zodat je die kunt aansluiten op een 2e  diseq waarvandaan je dan weer naar tuner B gaat.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Alv,

 

Ze zijn niet doorgelust. Ik gebruik 2 kabels en alle lnb's zijn quatro's. Ik heb ook nog een Topfield die in de slaapkamer staat, die zit op dezelfde schotel en functioneert goed. Ik heb een Triax 90 cm met de 3 astra's en HB. Ik kan vanavond misschien de kabels een keer omdraaien, misschien dat dat helpt.

Triax 90 cm, 3 x Astra en HB, VU+ solo 2, Topfield SRP 2401 CI+, 2 Philips 8121

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee 

 

Nou ik had dat idee omdat je nog maar naar 1 transponder kon kijken en alleen op tuner A.

 

Inderdaad kabels wisselen en kijken of het probleem mee verhuist naar Tuner B.

Maar gezien Tuner B wel locked op de betreffende satellieten lijkt me dat onwaarschijnlijk.

 

En wat als je de voorkeur tuner op auto zet.

En opname tuner gedeactiveerd of auto.

Gezien beide tuners dezelfde 4 satellieten weergeven.

Maakt het in theorie niet uit welke tuner wat doet tijdens een opname.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het vanavond wel eens proberen Alv. Hoe zijn de instellingen van jouw 2 satelliettuners in je VU+duo. Volgens mij moeten de instellingen van onze VU+ ontvangers hetzelfde zijn. Ik heb er OpenPli 4 opzitten, maar dat kan toch geen invloed hebben op de basisinstellingen?

Triax 90 cm, 3 x Astra en HB, VU+ solo 2, Topfield SRP 2401 CI+, 2 Philips 8121

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna hetzelfde.

 

Ik heb mijn voorkeurs tuner op auto staan.

En de opname tuner op B staan omdat op tuner B alleen 19.2 en 23.5 aangesloten zijn.

 

Waarom ? Omdat ik nog een 2/1 diseq had liggen. 

En nooit de moeite( lees gewoon te lam ben geweest) heb genomen om daar ook een 4/1 diseq tussen te zetten.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er bij mij wel op dat tuner B door mijn instelling altijd de voorkeur heeft.

Wanneer er afgestemd word op een kanaal op astra 19.2 of 23.5

 

Ik vermoed dat dit is om dat er dan niet van tuner gewisseld hoeft te worden wanneer je direct een opname start met de record knop.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

rechtstreeks in cardreader is beste want CI module kan maar een kanaal tegelijk decoderen

 

voorheen bedoelde ik, dat de switch niet correct aangestuurd wordt indien je kabels tussentijds aan en of af koppelt als er stroom op de doos staat > dan lijkt het ook alsof die zenders niet beschikbaar zijn

 

en oscam in Openpli als beste oplossing kan ik bevestigen

aangepast door Tonskidutch

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch, nee, ik heb de kabels aangesloten toen de ontvanger nog uit stond. Ik snap trouwens niet helemaal wat je bedoelt met een volledige herstart per menu.

dat is de keuze optie als je wilt afsluiten

standby is eigenlijk pauze maar alles werkende

herstart is afsluiten, vooraf opslaan en nieuw booten <<<< de beste methode opdat je laatst gebezigde instellingen ook bij boot na herstart gelezen worden

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...