Ga naar inhoud


Wat werkt wel en niet in windows 1O opgelost,hoe?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hier loopt Win 10 na 2 weken nog steeds als een speer op mijn Core I7 Asrock monster, werkelijk super snel en stabiel, heb al enkele tweaks uitgevoerd en de privacy onderhanden genomen.

Ook een nieuw Black Theme gemaakt, ziet er nu gelikt uit.

 

Ook op de Asus Core I5 super snel en stabiel, echter op de Medion Laptop wil ie er niet op, dus die blijft op 7 draaien.

 

De resultaten zijn wisselend, bij de een top bij de ander matig tot ergernis.

 

De Audigy drivers voor de X-fi Titanium soundcard komen pas in september.

 

 

.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 212
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De resultaten zijn wisselend, bij de een top bij de ander matig tot ergernis.

 

 

Liep wel niet slecht, maar ook niet goed.

Net iets te veel ergernissen om tevreden te zijn.  Netwerk drives die explorer blokkeerden.  Taakbalk die niet meer wou verbergen.  Action Center dat niet meer wou openen (en dit is wel nodig is je meldingen wou te zien krijgen).  Rekenmachine die foetsie was. En dan vergeet ik nog wel wat.

 

Maar Win8.1 herstellen was pas een nachtmerrie.  Wss heb ik de eerste mogelijkheid zelf om zeep geholpen door window.old te willen verplaatsen naar een andre drive.  Maar dat ik op de SSD de partities heb moeten verwijderen (formateren was niet genoeg) om Win8.1 er terug op te krijgen was wel het toppunt.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik had in eerste instantie hetzelfde, mijn diskindeling kwam niet overeen met hetgeen windows 10 verwachtte (slechts 2 partities op een gpt ipv 4) en dus vertikte de installer om windows te updaten.

Ik heb toen een verse installatie windows 8.1 gedaan en die geupdate naar 10, en daarin aangegeven dat alles gewist moest worden. Daarna heb ik alle software opnieuw geinstalleerd.

Toch heb ik ook een paar desktops gewoon geupdate en die draaien allemaal zonder problemen. Het blijft een bijzonder ding die windows 10 update...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een AMD FX-6300 platform onder Windows 7 de update naar 10 gereserveerd en gewacht op wat er ging gebeuren. Zonder notificatie gezien te hebben op 6 aug nog eens gekeken onder de tab waaronder ik gereserveerd had: klaar om te upgraden !

 

Upgrade gestart (na backups). Upgrade geslaagd bij eerste poging. Duurde enkele uren, vermoedelijk omdat alle 8 GB diskruimte gescand werd.

 

Alle settings uit 7 lijken overgenomen te zijn. AVG wilde eigenlijk als enige een update.

 

10 boot véél sneller dan 7 deed. Backup is verwarrend met de "alleen voor Windows 7" opmerking: is het de bedoeling dat we in de toekomst alleen nog maar via "file history" backuppen ? Taken toevoegen aan het "All Apps" menu heb ik nog niet kunnen vinden. Sommige niet-Microsoft executables verschijnen niet in "All Apps": maar ook regedit niet. Voorlopig maar opstarten vanuit explorer. Allemaal dingen die ik de komende tijd nog uit moet vinden.

 

Al met al een geslaagde migratie naar een stabiel gebleven systeem.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

vandaag de laatste laptop geupdate naar windows 10. Deze eerst voorzien van een ssdtje en daarna windows 7 sp1 cd erin, geinstalleerd, geactiveerd windows 10 cd erin updaten reboot, windows.old weggooien, software erop en als laatste een image van het ding gemaakt.

 

Hier draaien alle desk en laptops nu windows 10. Die laptop is echt razend snel nu met die ssd en kan weer even mee :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat 2 sticks nog niet werken op windows 10, wil ik nog wachten met de upgrade op desktop.

Bij iedere opstart wil hij dit doen, ondanks dat ze melden, dat je zelf kon kiezen. Een oplossing heb ik helaas nog niet gevonden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tja al 10 jaar of ouder.... Op een gegeven moment is de hardware toch echt te oud geworden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand met i3 processor kon W10 ook niet installeren. Zelfde foutmelding.

Het probleem is de installatie procedure, maar Windows 10 kan het wel aan.

Wanneer je zoiets hebt kan je ook van een pc met een goede versie van Windows 10 clonen naar een andere harddisk van een andere pc .

Tijdelijk even de harddisk van de probleem pc in de pc met Windows 10 bij plaatsen. Na clonen weer terugplaatsen. Na opstarten zal Windows 10 wat drivers moeten zoeken maar dan werkt het wel. Heb ik al een paar keer gedaan, geen problemen. Wel even de naam van de pc aanpassen, anders heb je dezelfde namen in je netwerk.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, ben er nu met Windows 10 gestopt maar op mijn oude WIN 7 (ex XP) Acer gaf WIN 10 upgrade ook aan dat update niet mogelijk was i.v.m. een niet ondersteunde ATI videokaart.

Als ik echter direct een WIN 10 DVD overheen installeerde was er niets aan de hand en geen problemen met de ATI videokaart.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

van windows 8 naar windows 10 op de intel nuc

eerst zag het er gelikt uit (weer start menu etc.) werkt gewoon prettiger

 

na een paar dagen kwamen de problemen voor de dag

 

bij het printen van een e-mail bericht in outlook 2013 treed er een fout op en sluit spontaan

 

bluetooth werkt niet meer met de intel nuc  (update verhelpt dit, maar uit de slaapstand wordt  de bluetooth niet meer actief)

slaapstand niet meer te gebruiken dus!!!

 

tmpg dvd author loopt vast met renderen, dit programma gebruik ik erg veel met video bewerken

 

al met al een brakke update , ik ga een schone installatie proberen en hoop dat de problemen dan weg zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...