Ga naar inhoud


Is VU+ Solo V2 SE met DVB-C/T2 (DUAL) blijvend geschikt voor Kabel?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Binnenkort maak ik gebruik van een Caiway kabel abonnement en daar wordt standaard een Humax 5300C kabeltuner meegeleverd.

Desgevraagd antwoordt Caiway dat ik met de door hen meegeleverde Humax 5300C geen opnames op een externe USB HDD kan maken.

Zij adviseren dan een Humax 5050 bij hen te huren voor € 7,= per maand.

Ik vind dit nogal een stevige huur voor een dergelijke bejaarde ontvanger dus overweeg ik zelf een ontvanger te kopen.

 

Zelf gebruik ik in mijn caravan voor het overwinteren in Spanje een SOLO2 en vraag ik mij nu af of ik niet beiden, dus SAT en Kabel ontvanger, kan combineren.

 

Stel ik koop de onderstaande ontvanger met 1 (losse) extra DVB-S2 DUAL Tuner voor gebruik in de caravan.

Dus thuis op de Kabel gaat de dubbele DVB-C Tuner erin en onderweg met de caravan gaat de dubbele DVB-S2 Tuner erin.

Kan ik mijn huidige SOLO2 verkopen en heb ik maar één ontvanger voor beide doeleinden nodig.

Bijkomend voordeel is dat ik dan op dezelfde externe USB HDD zowel via Kabel als via SAT opnames kan maken en bekijken.

 

Mijn eerste vraag is, maak ik hierbij nog ergens een denkfout?

 

En de tweede vraag is, voor zo ver het nu te beoordelen is, hoe toekomstzekere is zo'n VU+ nu m.b.t. het Kabel gebeuren?

 

VU+ Solo V2 SE Full HD Receiver Hybrid DVB-C/T2 DUAL (binnenkort leverbaar)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


hij, VU+ Solo V2 SE Full HD Receiver Hybrid DVB-C/T2 DUAL

IS LEVERBAAR

en ja ook voor kabel, evident daar er staat DVB-C

 

met de softcams kun je in bezit van een irdeto kaart direkt aan de slag

met cccam of ook oscam

ciao

 

 

de dual tuner werkt perfect

aangepast door Tonskidutch

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... met de softcams kun je in bezit van een irdeto kaart direkt aan de slag

met cccam of ook oscam

 

 

Dat is nu weer het vreemde.

De techneut van Caiway vertelde dat ik voor het basis TV pakket (70 / 31 HD zenders) geen ontvanger en ook geen (Irdeto) kaart nodig had, voorwaarde hiervoor is echter dat de betreffende TV C+ ondersteunt maar dat doen de nieuwe types TV bijna allemaal.

Een ontvanger en / Irdeto kaart is pas noodzakelijk als ik extra TV pakketten wil gebruiken of Interactieve TV.

 

...de SOLO V2 SE werkt er al mee in duitsland, maar met kabel deutschland.

ja je zult maar eens even een zenderlijstjemoeten vervangen.

 

 

Deze opmerking begrijp ik niet.

Is het dan met een SOLO V2 SE heel moeilijk om een zenderlijst te vervangen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarbij je moet aantekenen dat het misschien niet handig is om steeds tuners te gaan vervangen. Denk aan contactfouten of printbreukjes.. Wellicht handig om een tuner te kiezen waar zowel een DVB-S2 alsook een DVT-C tuner vast zit.... Zelfs de kanaallijst kun je laten zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja steeds, theoretisch gebeurt dit maar 2x per jaar, 1x bij vertrek en 1x bij thuiskomst maar jij hebt wel gelijk met die opmerking.

 

Ik heb echter zowel een DVB-S2 als -C DUAL Tuner nodig want anders kan ik nauwelijks opnemen als ik aan het kijken ben.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

he uh, wat is je Probleem?

jij vraagt over de VU+ SOLO SE Versie2 en een DUAL insteek tuner voor kabel

dat heb ik beantwoord

 

wil je er nog een CI+ bij nodig hebben, dan zou dat moeten werken gezien de firmware, echter niemand in NL heeft dat getest op een VU+

dat het zou moeten werken in de TV, nu ja vraag die techneut van caiway nog eens of ie dat op papier zet

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, er is geen probleem want ik reageerde op het bericht van Mimisiku ;)  en dat lijkt me logisch gezien het feit dat dit het daarop volgende bericht was.

 

Ik heb ook geen CI+ nodig want ik had alleen verteld dat ik enkel met een TV (dus zonder ontvanger) ook uit de voeten kon zolang die maar CI+ ondersteunde.

Dit laatste is overigens niet relevant omdat ik sowieso een ontvanger neem om op te kunnen nemen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat vraagt u eigenlijk aan ons leden van het forum?

 

iets zien met VU+ gezien het subforum

of iets zien met TV en CI+ CAM dan ben je off topic

 

je maakt het je lezers niet makkelijk

 

ik reageer enkel op dat wat men met de VU+ kan tewerkstellen na jouw post 3

dvb-c en ci+ is mogelijk

 

hoe we communiceren is niet belangrijk

maar wel wat de vraag en het antwoord is

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Mijn eerste vraag is, maak ik hierbij nog ergens een denkfout?

 

En de tweede vraag is, voor zo ver het nu te beoordelen is, hoe toekomstzekere is zo'n VU+ nu m.b.t. het Kabel gebeuren?

 

 

In mijn OB staan de vragen toch wel duidelijk vermeld!

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je helemaal gelijk in.

Ik denk dat ik dan ook mijn SOLO2 maar gewoon voor onderweg handhaaf en voor de Kabel een passende ontvanger koop en misschien wel de VU+ SOLO V2 SE met DVB-C DUAL tuner, blijf ik in de bekende software.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen optie om weg te blijven bij die gasten van Caiway, wij wonen ook in een gebied waar Caiway de dienst uitmaakt. Leveren enkel triple-pakketten. Geen monopolisten hier in huis!  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar dat is helemaal geen antwoord op vragen die Jürgen zou kunnen hebben

tenminste dat denk ik

 

als je een provider in de regio hebt moet je de afhankelijkheden kennen

die zullen je nu nog met rust laten met een niet gecertificeerde box

straks worden die providers allemaal heel gemeen

als je hun aanbod wilt zien, daar ben je nog vrij

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar dat is helemaal geen antwoord op vragen die Jürgen zou kunnen hebben

tenminste dat denk ik

 

Dat is niet denkbeeldig maar alles is dichtgetimmerd, volgens mij krijg je die lui enkel in beweging door halsstarrig eigen wensen te blijven omschrijven.  Zoals Jurgen al eerder vermeldde betaald ie voor een heel jaar en hij gebruikt een half. :sick:  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen optie om weg te blijven bij die gasten van Caiway, wij wonen ook in een gebied waar Caiway de dienst uitmaakt. Leveren enkel triple-pakketten. Geen monopolisten hier in huis!

 

Zie zo 1-2-3 nog geen reden om bij Caiway weg te blijven.

Heb nu voor 1 jaar Basis TV en 20 Mb Internet voor € 25'=.

De rest zou moeten blijken maar dat is bij elke Provider koffiedik kijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...