Ga naar inhoud


Maar twee satelietscanmogelijkheden?


azertykat
Ga naar oplossing Opgelost door mebo870,

Aanbevolen berichten

Goeiedag

 

Na mijn schotel Maximum e83 al zo te hebben geconfigureerd dat ik de Astra 1 en Astra 3 al kon ontvangen had ik de mogelijkheid bij de satellietkeuze alle 4 de gewenste satellieten te kunnen selecteren.

Gezien er maar twee voorlopig te bereiken waren koos ik voor de Astra 2 en hotbird de keuze "niet actief" aan.

Nu ik meer satellieten zou kunnen scannen is het onmogelijk geworden astra 2 en hotbird nog te kiezen.

Ik kan alleen kiezen voor astra 1 en astra 3 voor de twee nog open plaatsen???

Als dan kies voor auto-scan wordt gescand voor de satellieten die ik al had.

 

Hoe kan ik dit resetten???

 

Ik heb een schotel met 4 duo lnb's en twee diseq switchen van 4/1 Spaun waarvan er voorlopig nog maar één aangesloten is op tuner A.

 

Ik heb gekozen eenvoudig

                         diseq ABCD

en dan kan je kiezen voor een satelliet maar ik kan er maar twee meer kiezen.

 

Danku

 

azertykat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo, Azertykat.

 

Ik denk dat je lnb's voor Astra 2 en hotbird nog niet zijn aangesloten op je diseqc switch waardoor je ze nog niet kan aanvinken als actief.

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de fabrieksinstellingen zou ik even helemaal opnieuw instellen en vervolgens laten zoeken.

ABCD klopt. Maar misschien even handmatig toewijzen:

 

A= Astra 1

B= Astra 3

C=Astra 2

D=Hotbird

 

En dan per sat even FTA laten scannen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor satfeeds dat zou een optie kunnen zijn maar voor zover ik het goed heb zijn alle lnb's aangesloten?

Fabrieksinstellingen is ook te proberen maar dan ben ik mijn instellingen in oscam enz. weer kwijt toch?

 

Ik dacht A=hotbird B=Astra1 C=Astra 3 D=Astra2.

Bij handmatig toewijzen heb ik alleen maar de keuze tussen Astra 1 en Astra3?

Wat is FTA?

 

Merci

Link naar reactie
Delen op andere sites

FTA zijn de vrij te ontvangen zenders.

bv: BVN

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dat zal aan de satellite.xml gelegen zijn, als die satellieten daar niet in opgenomen zijn, kan je ze ook niet selecteren.

Zet de bijgevoegde satellite.xml op de je box, die moet onder /etc/tuxbox en daarna even rebooten.

 

 

 

 

satellites.xml

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal aan de satellite.xml gelegen zijn, als die satellieten daar niet in opgenomen zijn, kan je ze ook niet selecteren.

Zet de bijgevoegde satellite.xml op de je box, die moet onder /etc/tuxbox en daarna even rebooten.

Voor zover ik weet, heb je via de fabrieksinstellingen ook alle satellieten weer terug die wellicht ooit per abuis verdwenen zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Fabrieksinstellingen is ook te proberen maar dan ben ik mijn instellingen in oscam enz. weer kwijt toch?

 

Kun daar geen backup van maken en die vervolgens na fabrieksinstellingen weer terugzetten?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh, de communicatie is een beetje warrig

en dus de methodiek ook die hier toegepast wordt

 

als je een bestand op de Receiver middels ftp plaatst moet je rechten hebben om het oude bestand te overschrijven

dat gaat enkel als root

dus je moet ook aanmelden als root met bijbehorend paswoord

 

indien je geen paswoord hebt zou ik dat als eerste aanmaken

(duizend berichten daarover op sat4all)

 

Nadat je een paswoord hebt, gebruik je de bekende beheerproggies voor een enigma2 receiver dus >>> DCC_E2.exe

met die kun je aanmelden en per ftp en telnet alles wijzigen op je receiver

pas als je een bestand aangepast hebt door het te overschrijven en op te slaan gaat de wijziging werken

 

je notebook is enkel een hulpmiddel

de bestanden op de receiver moeten dus ook echt zijn aangepast en vervangen met een nieuwe versie.

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...