Ga naar inhoud


Twee nieuwe M7 interactieve ontvangers bij TV-VL


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

ceesv schreef op 24 Okt 2015 - 15:13:

Tja, hebben bij Canaldigitaal aar 2 mogelijkheden, of ze doen het niet goed, of ze doen het verkeerd.

Je geeft zelf aan het einde van je brief tenslotte aan da, wanneer niet, het voor jou einde oefening is.

 

Als ik het goed begrepen heb komt de email van TvVlaanderen.

Dus wat CanalDigitaal nou in jou ogen verkeert doet mag je wel even uitleggen aan de lezers.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

 

U hebt u ci module en deze zal blijven werken. Wij hebben zelf nog geen informatie wat er gaat gebeuren binnen twee jaar.

Indien u smartcard defect zou zijn word deze nog steeds gratis omgeruild in een servicecenter.

Wenst u nog steeds uw abonnement te beëindigen.

 

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

 

 

 

Verder wordt meteen gevraagd of het abonnement beëindigd moet worden, de toon van het bericht is voor mijn gevoel wat geïrriteerd en voelt ook niet echt klantvriendelijk, maar dat is mijn mening.

Sat4iedereen had een aantal aannames en vragen bij de provider neergelegd.

Zijn laatste opmerking is dat wanneer hij geen bevredigend antwoord krijgt het voor hem over en uit is.

 

Bij de beantwoording vraagt de provider na het beantwoorden van zijn vragen of het abonnement nog moet worden beëindigd.

 

Ilseonline interpreteert die vraag als klant onvriendelijk.

 

Doek de provider precies wat de vragensteller wil, is het ook weer niet goed, ofwel ze hebben 2 mogelijkheden, ze doen het niet goed of ze doen het verkeerd.

 

Lees voor "Canaldigitaal" de van toepassing zijnde provider.

Het is af en toe verwarrend bij te houden bij wie sat4iedereen nu precies klant is, sorry.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam het volgende bericht op een ander forum tegen, ik heb even het belamngrijkste gedeelte er uit gehaald:

 

 

Het klopt dat we voor TV Vlaanderen een nieuw product in de markt aan het zetten zijn. Dit is de M7 MZ-101, een hybride ontvanger die werkt met een ingebouwde smartcard.

Voorlopig is deze ontvanger niet voor de Nederlandse markt beschikbaar en blijft de M7 SAT801 en M7 DSR-8141 leverbaar. Wanneer de M7 MZ-101 wel beschikbaar is voor de Nederlandse markt is op dit moment niet aan te geven, we zijn bezig om een introductie op de Nederlandse markt mogelijk te maken. Dat onze servicedienst geen antwoord op deze specifieke vragen kan geven is niet onlogisch.

 

Dus het gaat er wel komen, de vraag wanneer is niet duidelijk dan enkel voorlopig nog niet, wel blijven beide coderingen als Orca is ingevoerd naast elkaar actief.

 

Dit lijkt mij een duidelijk antwoord, is eigenlijk net als alle voorgaande coderingen. Seca 2 is per 1 april 2016 einde verhaal, maar Seca 3 draait al een tijdje naast Seca 2, dus het overlapt elkaar telkens.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Iedereen

 

Peter is terug en onze vraag nummer 2 werd beantwoord ; de zogenaamde kaartwissel.  Let wel Tv vlaanderen heeft het niet over kaartwissel maar >Viaccess > swop  . (hopelijk wordt dit niet viaccess flop ) . Hoe gaat het in zijn werk  ?  Iedereen die in de huurformule zit kan zonder kosten  zijn kaart en toestel inruilen voor een nieuw model. so far so good . 

 

De klanten zonder huurformule moeten (eerst of laatst ) bij de dealer langs gaan om hun oude smartcard in te ruilen.  De inruil houdt in dat de klant een nieuwe receiver met ingebouwde smartcard   of  ci+ met ingebouwde smartcard  aanschaft en betaalt .  Het bestaande abonnement en de bestaande smartcard wordt overgezet op het toestel (serienummer)  of de ci+ module. (serienummer)

 

Let wel deze omzetting is (nog ) niet verplicht maar zit er aan te komen.  De termijn waarover we spreken is twee jaar vanaf  2016. zie antwoord op vraag 1 .  sommige begrijjpen het antwoord niet goed , nochthans in duidelijk nederlands opgesteld.

Dit wil zeggen dat iedereen nog twee jaar verder kan met de bestaande configuratie.

 

herberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klanten zonder huurformule moeten (eerst of laatst ) bij de dealer langs gaan om hun oude smartcard in te ruilen. 

De inruil houdt in dat de klant een   ci+ met ingebouwde smartcard  aanschaft en betaalt . 

Het bestaande abonnement en de bestaande smartcard wordt overgezet op ... de ci+ module. (serienummer)

 

Mijn vraag is dan vervolgens ook kan worden volstaan met een Viaccess/Orca CI~module die nu al bruikbaar is voor zowel Fransat als de Zwitserse omroep.

Zodat het voor de klant zal volstaan slechts de smart card (gratis of tegen veel lagere kosten) om te ruilen en daarbij het serienummer van de module door te geven die hij of zij al in bezit heeft.

 

Daarbij heb ik gedachten dat voor het op dit moment (zonder abo) bij een dealer omwisselen van een zwarte naar een witte module € 20 kost 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Prawo en collega's

 

uw vraag of vragen worden doorgestuurd aan Peter , ik apprecieer ten zeerste dat er dergelijke  toepasselijke vragen worden gesteld.

Zoals u reeds kan merken doe ik mijn uiterste best om hierop een correct antwoord te bekomen van de zijde van tv vlaanderen. Dat dit niet eenvoudig en gemakkelijk is zoals Johan45 ondere andere schrijft is een feit. 

 

Hopelijk kan ik u snel helpen met het antwoord.

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik net in 2014 een sat801 aangeschaft. Als die het al uithoudt tot in 2018 heeft hij zijn dienst gedaan en is het de ontvanger die ik langer dan alle voorgangers heb kunnen gebruiken.   Als hij binnen garantie sneuvelt zien we wel :
Ik schakel met plezier wel over naar de nieuwe systemen, vooral als ik ze gratis krijg in 1 of 2 jaar abonnement.

En als het al te erg tegenslaat, is Proximus TV er ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Prawo en collega's

 

uw vraag of er een andere module aan het tv-vlaanderen abonnement kan gekoppeld worden is negatief ,  de pairing wordt onherroepellijk doorgevoerd.  Vandaag ik heb in het nieuws op deze zender ook iets gelijkaardigs gelezen van sky Duitsland.

 

Daar zal ook de Nagra codering uitgeschakeld worden en de pairing ingeschakeld;  Mag ik misschien hopen dat  de groep rond de delta cam twin  hiervoor een oplossing zal vinden ?  Ofwel vinden ze een oplossing voor de pairing , ofwel niet. Voor de nano 01 hebben ze dit weten op te lossen , maar zoals ik al vertelde is de toekomst onzeker tenzij de originele nieuwe Ci+ module met ingebouwde micro smartcard wordt gebruikt.  Schaf in elke geval een ontvanger aan met CI+ ondersteuning (1.3)  en een merk die de mensen van unicam deltacam ondersteunen.  Daarmee denk ik, en  dat is mijn persoonlijke mening , een kans te maken op eigen hardware.

 

herberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Iedereen

 

mag ik zo vrij zijn een link hier te plaatsen

 

http://satvision.de/aktuelles-und-news/das-sagt-sky-zum-kartentausch-und-pairing-2157

 

Dit is een voorbeeld van hoe de communicatie met de klanten of toekomstige klanten zou kunnen zijn ivm nieuwe codering en pairing.

 

Uit de conversatie heb ik begrepen dat sky Duitsland , de apparatuur voor de duur van het abonnement , kostenloos uitleent.  Zo is dit ook bij proximus tv de gewoonte.  Maar de pairing is wel degelijk de nagel aan mijn doodskist. eenmaal de  ci+ module in de ontvanger , trouwen deze met elkaar , en  om later terug te scheiden heb je toestemming nodig van de provider.   Dus  gedaan met even de kaart of module mee te nemen naar het buitenverblijf of de camping. 

 

Daarmee is dan ook de vraag nummer 4  uit de lijst voor Peter Deruddere beantwoord mocht het nog niet duidelijk  zijn waar dit naar toe gaat. Ik begrijp dat er sommigen mijn Nederlands niet goed begrijpen , zij zullen dan ook zeker moeite hebben  om het artikel in het Duits te begrijpen. Voor alle duidelijkheid Peter heeft dit niet zo expliciet gezegd maar de richting van tv vlaanderen zal in mijn ogen niet zo heel veel verschillen als deze van sky Duitsland;

 

graag ook jullie mening

 

herberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk korte tijd met ci+ modules met pairing. Dat de kaart aan de module gekoppeld is, meegemaakt. Maar de module is momenteel nog uitwisselbaar tussen tv's en andere ontvangers. Ik zou graag wel eens testen met die modules van tvv, maar daarvoor speciaal 129€ betalen met activatie en andere zever nee, dank u.

Het u aangehaalde probleem sessionkey en paring is geheel wat anders.

Bij de sesionkey, wordt die key bij iedereen gebruikt. Bij een pairing gebruiken ze voor iedere kaart een unieke box en rsa key.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dag Iedereen

 

mag ik zo vrij zijn een link hier te plaatsen

 

http://satvision.de/aktuelles-und-news/das-sagt-sky-zum-kartentausch-und-pairing-2157

 

Dit is een voorbeeld van hoe de communicatie met de klanten of toekomstige klanten zou kunnen zijn ivm nieuwe codering en pairing.

 

Uit de conversatie heb ik begrepen dat sky Duitsland , de apparatuur voor de duur van het abonnement , kostenloos uitleent.  Zo is dit ook bij proximus tv de gewoonte.  Maar de pairing is wel degelijk de nagel aan mijn doodskist. eenmaal de  ci+ module in de ontvanger , trouwen deze met elkaar , en  om later terug te scheiden heb je toestemming nodig van de provider.   Dus  gedaan met even de kaart of module mee te nemen naar het buitenverblijf of de camping. 

 

Daarmee is dan ook de vraag nummer 4  uit de lijst voor Peter Deruddere beantwoord mocht het nog niet duidelijk  zijn waar dit naar toe gaat. Ik begrijp dat er sommigen mijn Nederlands niet goed begrijpen , zij zullen dan ook zeker moeite hebben  om het artikel in het Duits te begrijpen. Voor alle duidelijkheid Peter heeft dit niet zo expliciet gezegd maar de richting van tv vlaanderen zal in mijn ogen niet zo heel veel verschillen als deze van sky Duitsland;

 

graag ook jullie mening

 

herberie1234

Er staat toch heel duidelijk in het aangegeven artikel, dat je het CI module vrij kunt verplaatsen.

Je kan het module dus gewoon meenemen.

Kaart en module zijn wel getrouwd.

 

Verder een erg hoog "zou kunnen zijn" gehalte in je bericht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...